TEST DJEČIJIH AUTOSJEDALICA -CRS
ADAC je u saradnji sa nekoliko evropskih auto klubova, uključujući i BIHAMK, i ove godine proveo opsežno testiranje dječijih autosjedalica. Na testu se nije samo ispitivalo da li sjedalice odgovaraju zakonskim obavezama, već su se u obzir uzimali kriteriji poput sigurnosti, jednostavnog korištenja, ergonomije, te štetnost sastava materijala od kojih su izrađene sjedalice.
BIHAMK-ova preporuka vozačima je da prije kupovine autosjedalice za dijete prikupe što više informacija o dostupnosti proizvoda i uvjere se u njihovu kvalitetu. Pored prikupljenih informacija koje se odnose na sigurnost autosjedalice, prilikom kupovine na licu mjesta treba provjeriti i kompaktnost potencijalne dječije sjedalice u odnosu na vozilo u kojem bi se ona nalazila, o čemu svakako ovisi sigurnost djeteta.
Danas je ovaj test dječijih autosjedalica prepoznatljiv i značajan prilikom samog izbora.
Ovogodišnji test obuhvatio je 29 dječijih autosjedalica različitih veličina, uključujući i prvu dječiju autosjedalicu sa integrisanim zračnim jastucima (Bébé Confort Axissfix Air i identični Maxi-CosiAxissfix Air), kao i prvi ''booster'' (Besafe iZi Flex Fix) odobren prema UN ECE regulativi br. 129 (i-Size).
Iako nema modela koji nose ocjenu “odličan”, čak 21 model je ocijenjen sa ''vrlo dobar'', a još tri sa ocjenom ''dobar''. Ne samo da navedene autosjedalice premašuju zakonske uslove, nego su uzeti u obzir i zahtjevi potrošača tokom razvoja proizvoda.
Četiri proizvoda su ostvarila ocjenu ''nezadovoljavajuće'', od kojih su dva proizvoda imala neuspjeh prilikom frontalnog udara, dok je kod druga dva na presvlakama autosjedalice pronađena veća količina štetnih materija, što je rezultiralo lošim preporukama.
Prije kupnje CRS-a (dječija autosjedalica), roditelji bi trebali imati informacije o proizvodima. Testovi ovogodišnjih i prethodnih godina pružaju upravo takve informacije. Nisu svi CRS-ovi jednako jednostavni za korištenje i postavljanje u bilo koju vrstu automobila, kao što se i lične sklonosti djece i roditelja mogu razlikovati. Da bi se izabrala odgovarajuća autosjedalica, najbolje je isprobati dostupne modele postavljanjem u vozilu, kako bi se provjerila jednostavnost postavljanja i prilagodbe vašem vozilu, a pri tome bi takođe trebalo i isprobati sjedalicu vezujući dijete u njoj, kako bi se utvrdilo da li odgovara djetetu.
U tom slučaju treba obratiti pažnju i na sljedeće:
- CRS-u treba omogućiti zategnuto i stabilno postavljanje u vozilu. U starijim automobilima, dugi pojasevi i remena mogu spriječiti da se CRS stabilno postavi.
- Kako bi se osiguralo optimalno suzdržavanje (restrikcija), potrebno je paziti da pojasevi budu što ravniji i da ne dopuštaju uvrtanje.
- U slučaju nosiljki za novorođenčad, posebno je potrebno paziti da je dužina sigurnosnog pojasa dovoljna da se CRS može sigurno pričvrsti.
- U slučaju booster sjedalica opremljenih naslonima za leđa, može se dogoditi da se sigurnosni pojas ne povuče kad se dijete nagne prema naprijed. Ako je to slučaj, pokušajte pronaći CRS čija je pozicija usmjerenja pojasa preko ramena bolje prilagođena samoj geometriji sigurnosnog pojasa automobila.
- Naprimjer, CRS sa osloncem (nosačem) ne pristaje svakom sjedištu vozila, te takvi proizvodi dolaze s popisom kompatibilnih tipova automobila. Takav popis omogućuje potrošačima da vide koji CRS je kompatibilan za njihov automobil.
Nakon kupnje odabranog CRS, upoznajte se sa rukovanjem CRS-om. Ispravna instalacija CRS-a je neophodna za maksimalnu zaštitu djece u saobraćajnoj nezgodi. U potpunosti se uvjerite da su pojasevi čvrsto zategnuti i da je CRS u stabilnom položaju. Također, pojasevi i nasloni se trebaju redovito prilagođavati veličini kako dijete raste.
CRS treba biti dizajniran na takav način da ne zadovoljava samo zakonske zahtjeve, nego i najvažnije elemente a to su:
- Sigurnost: Kvalitetan CRS štiti dijete čak i prilikom simulacije nezgode u ovome testiranju, gdje ozbiljnost nezgode prelazi zakonske zahtjeve.
- Jednostavnost rukovanja: Različite studije su pokazale da često dolazi do korisničkih pogrešaka. Kvalitetan CRS je jednostavan i intuitivan za korištenje, a samim tim minimizira se rizik pogrešne postavke CRS-a.
- Ergonomičnost: Kvalitetan CRS omogućava djeci da sjednu udobno i opušteno, te se u njih lako mogu smjestiti i visoka i nešto krupnija djeca.
- Štetne materije: Kvalitetan CRS je usklađen sa postojećim zakonskim odredbama i standardima o štetnim materijama u igračkama i odjeći.
Marka/model |
Cijena (€) |
Odobrenje |
Isofix |
Preporuka |
Ocjena |
Sigurnost |
Jednostavnost rukovanja |
Ergonomičnost |
do cca. 1 godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bébé Confort Rock |
N/A |
45-75cm |
|
+ |
1.7 |
+ |
+ |
+ |
Bébé Confort Rock + Family Fix One i-Size |
N/A |
45-75cm |
x |
+ |
1.7 |
+ |
++ |
+ |
Maxi-Cosi Rock |
200 |
45-75cm |
|
+ |
1.7 |
+ |
+ |
+ |
Maxi-Cosi Rock + Family One i-Size |
400 |
45-75cm |
x |
+ |
1.7 |
+ |
++ |
+ |
do cca. 1 1/2 godina |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiddy Evoluna i-Size 2 |
490 |
40-83cm |
x |
+ |
1.7 |
+ |
+ |
+ |
Britax Römer Baby-Safe 2 i-Size |
200 |
40-83cm |
|
+ |
1.8 |
++ |
+ |
+ |
Graco Snugride i-Size + Base i-Size |
330 |
0-87cm |
x |
+ |
2.3 |
+ |
+ |
+ |
Avionaut Ultralite + IQ base |
400 |
45-86cm |
x |
– |
5.5 |
+ |
+ |
+ |
do cca. 4 godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
Britax Römer Swingfix i-Size |
650 |
40-105cm |
x |
+ |
1.7 |
++ |
+ |
+ |
Britax Römer Dualfix i-Size |
530 |
40-105cm |
x |
+ |
2.1 |
+ |
+ |
+ |
Cybex Sirona S i-Size |
440 |
40-105cm |
x |
+ |
2.3 |
+ |
O |
+ |
Chicco Cosmos |
119 |
-18kg |
|
Θ |
4.0 |
Θ |
Θ |
+ |
Jané Gravity |
400 |
40-105cm |
x |
– |
4.6 |
O |
O |
+ |
Concord Ultimax i-Size |
350 |
40-105cm |
x |
– |
5.0 |
– |
O |
+ |
do cca. 12 godina |
|
|
|
|
|
|
|
|
Joie Every Stage FX |
N/A |
-36kg |
x |
O |
3.5 |
Θ |
O |
O |
cca. 1 do 4 godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bébé Confort Pearl One + FamilyFix One i-Size |
N/A |
67-105cm |
x |
+ |
2.0 |
+ |
+ |
+ |
Maxi-Cosi Pearl One + FamilyFix One i-Size |
465 |
67-105cm |
x |
+ |
2.0 |
+ |
+ |
+ |
Britax Römer Trifix2 i-Size |
330 |
76-105cm |
x |
+ |
2.1 |
+ |
+ |
++ |
Bébé Confort Axissfix Air |
N/A |
61-105cm |
x |
+ |
2.2 |
+ |
+ |
+ |
Maxi-Cosi Axissfix Air |
650 |
61-105cm |
x |
+ |
2.2 |
+ |
+ |
+ |
cca. 1 do godina |
|
|
|
|
|
|
|
|
Joie Traver Shield |
170 |
9-36kg |
x |
+ |
1.9 |
+ |
+ |
+ |
Peg Perego Viaggio 1-2-3 Via |
290 |
9-36kg |
x |
O |
3.2 |
O |
O |
+ |
Chicco Youniverse Fix |
245 |
9-36kg |
x |
O |
3.3 |
O |
O |
+ |
Giordani Evolution Isofix |
N/A |
9-36kg |
x |
– |
4.7 |
– |
O |
+ |
cca. 4 do 12 godina |
|
|
|
|
|
|
|
|
Joie Traver |
120 |
15-36kg |
x |
+ |
1.8 |
+ |
+ |
+ |
Besafe iZi Flex Fix |
340 |
100-150cm |
x |
+ |
1.9 |
+ |
+ |
+ |
Nuna AACE |
180 |
15-36kg |
x |
+ |
1.9 |
+ |
+ |
+ |
Recaro Monza Nova Evo |
120 |
15-36kg |
|
+ |
2.0 |
+ |
+ |
+ |
Recaro Monza Nova Evo Seatfix |
145 |
15-36kg |
x |
+ |
2.0 |
+ |
+ |
+ |
Na osnovu rezultata vidljivo je da se u svakoj veličini/težini može pronaći više dobrih modela autosjedalica.
Vozači ne smiju zaboraviti koliko je važno korištenje dječije autosjedalice. Čak i ona najlošija autosjedalica je bolja nego nikakva jer se njenim korištenjem smanjuje mogućnost nastanka teških povreda u slučaju saobraćajne nezgode. Dječija autosjedalica se mora koristiti uvijek i bez iznimke, pa čak i na najkraćim putovanjima. Statistika je dokazala da se najveći broj saobraćajnih nezgoda upravo dogodi na ulicama u naseljima. Držanje djeteta u rukama nije bezbjedan način putovanja, jer u trenutku sudara pri brzini od 50 km/h dijete teško 5 kg postaje 'teže' i 20 puta više i tako dostiže težinu od najmanje 100 kg i nemoguće ga je zadržati u rukama. Ono tom istom silom udara u unutrašnjost vozila ili leti izvan vozila, dok mu struktura i jačina tijela ostaju jednake kao kod djeteta od 5 kg.
Zato, najbolji način da zaštitite svoje dijete je ispravna upotreba sigurnosne autosjedalice u vozilu. Koristimo dječije autosjedalice, zaštitimo našu djecu.
Kompletnu informaciju možete pogledati OVDJE
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.