TEST BICIKLISTIČKIH KACIGA 2020.GOD.
Najbolji „UVEX“, iznenađenje „PROPHETE“, svi testirani modeli sa prolaznom ocjenom
Njemački ADAC u testu u kojem učestvuje i BIHAMK testirao sigurnost, jednostavnost korištenja, ergonomiju i eventualnu štetnost sastava materijala kod najpoznatijih biciklističkih kaciga
Bosanskohercegovački auto-moto klub u saradnji sa ADAC-om i drugim europskim klubovima proveo je test biciklističkih kaciga namijenjenih za biciklizam, skejtanje i rolanje kako tinejdžera, tako i odraslih. Kao i kod dječijih autosjedalica, prilikom testiranja provjeravala se sigurnost, jednostavnost korištenja, ergonomija, te štetnost sastava materijala od kojih su izrađene kacige. Preporuka Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba je da prije nego se odluče za kupovinu kacige, prikupe što više informacija o dostupnim proizvodima i uvjere se u njihovu kvalitetu.
Ovogodišnji test obuhvatio je 10 modela zaštitnih kaciga od kojih niti jedan nije podbacio na testu. Čak i “najgori” model nudi dovoljan nivo zaštite pri jakom udarcu.
Najveće iznenađenje prilikom testiranja bila je kaciga Prophete sa Article Nr. 0424 koja je, iako je jedna od najjeftinijih kaciga u liniji, pružila skoro pa najbolju zaštitu jer je apsorpcija (prigušivanje) udara kod ove kacige bila najveća, te je na drugom mjestu u ukupnoj ocjeni.
Uvex hlmt 4 ccm bio je najbolji u svim ostalim kriterijima ispitivanja. Njegova mala težina, lako podešavanje, udobnost, učinkovita ventilacija i očigledno neznatni nedostaci čine ga brojem 1 na ovom testu. Ipak, navedena kaciga ima potencijal za poboljšanje u pogledu noćne vidljivosti. To se odnosi i na ostale testirane modele. Nutcase Street Gen3 (četvrti na ovom testu) ima malo reflektirajućeg materijala za poboljšanje vidljivosti noću.
Kod modela Alpina Airtime i Fischer FZ-025 uočeni su određeni nedostaci koji se odnose na rukovanje; zbog toga su iste i zaslužile nižu ocjenu. Kod kacige Alpine Airtime remenovi su se otkopčali, jer se dio zakačen za kacigu oštetio kada je izložen opterećenju.
Kod modela Fischer izlaganje višim temperaturama uzrokovalo je velike promjene na ljepljivom filmu na vanjskoj školjci. Film se deformisao i savio po rubovima tako da se biciklistima savjetuje da prestanu sa korištenjem ove kacige nakon izlaganja višim temperaturama.
Da bi kacige omogućile maksimalnu zaštitu, biciklisti ih moraju pravilno nositi.
Prije kupovine kacige potrebno je povesti računa o sljedećem:
Preporuke
- Vidljivost u mraku se mora poboljšati na mnogim testiranim kacigama;
- Mjesta na kojima se remenje i kaciga spajaju moraju podnijeti veća opterećenja;
- Čak i pri višim temperaturama, kaciga ne smije oformiti oštre rubove kada se, npr. ljepljivi film počne uvijati;
- Jasne i lako razumljive ilustracije u korisničkim uputama i na unutrašnjoj strani kacige kako ispravno prilagoditi kacigu su apsolutno potrebne;
-
Savjeti
- Kaciga mora da odgovara i da pravilno stoji na glavi korisnika. Dakle, uvijek prije kupovine probati kako izgleda kaciga. Kaciga bi trebala nalijegati na glavu, da bude ugodna i bez stezanja. Potražiti savjet od specijaliziranog prodavača;
- Nakon pada kacigu obavezno zamijeniti. Čak i u slučaju da nema vidljivih oštećenja izvana, moguća su nevidljiva mikro oštećenja koja bi mogla značajno smanjiti zaštitu pri sljedećem padu;
- Odaberite kacigu dizajniranu u svijetlim i uočljivim bojama. U idealnom slučaju poželjno bi bilo izabrati kacigu opremljenu LED lampom;
- Istraživanja o nezgodama potvrđuju da kaciga može pružiti efikasnu zaštitu od raznih povreda glave pri padu. Čak i kaciga s najlošijim rezultatima može spasiti život, pod uvjetom da se pravilno nosi;
-
To znači: nikad ne voziti biciklo bez kacige i uvijek je pravilno nositi!
Zaključak:
Prilikom vožnje bicikla, rola, skejta..., da li nepažnjom samog vozača ili nekog drugog učesnika u saobraćaju, nažalost, nesreće se događaju. Stoga, biciklisti, skejteri i roleri moraju imati na umu kolika je važnost korištenje zaštitne kacige. Nošenje zaštitne kacige neće spriječiti nastanak saobraćajne ili bilo koje druge nesreće, već će kaciga, pa bila ona i najlošija, ublažiti eventualne posljedice, dok u ekstremnim slučajevima može da spriječi invalidnost, pa čak i spasi život. Snaga inercije ljudske glave pri brzini od 20 km/h iznosi skoro 50 kg. Pad pri ovoj brzini sa visine od jednog i po metra, naprimjer, na ivicu trotoara, može ostaviti ozbiljne posljedice.
Prema provedenim statističkim istraživanjima utvrđeno je da je rizik za traumatske ozljede mozga za 52% manji kod biciklista koji su pri padu nosili kacigu, dok je rizik za frakture kostiju lica nakon pada manji za 31%. Pored navedenog, istraživanja su takođe pokazala da nošenje kacige smanjuje rizik od smrtnog ishoda bicikliste za 44%.
Detaljne informacije i rezultate provedenog testa možete pogledati OVDJE.
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.