EKSKLUZIVNO: BIHAMK AUTO NA 87. SAJMU AUTOMOBILA U ŽENEVI
Povratak u budućnost
Sjećate se onog kultnog auta De Lorean DMC-12 iz filma Povratak u budućnost, u kojem Michael J. Fox kao Marty McFly i Christopher Lloyd kao Doc Emmett Brown putuju kroz vrijeme i pokušavaju popraviti sadašnjost. Poprave, pa pokvare, i u krug tako… Režiser filma Robert Zemeckis odabrao je ovaj model automobila jer je izgledao kao NLO. Šta bi, tek, dali osnivači Sajma automobila u Ženevi, pa da iz 1905., kada je održan prvi, otputuju u 2017. i da vide gdje je automobilska industrija stigla. A stigla je praktično u budućnost. U ovom švicarskom gradu svake godine okuplja se crème de la crème automobilizma, a od 9. pa do19. marta publici se nude fascinantni novi modeli. Novinari tradicionalno imaju čast da dva dana prije publike vide taj show, a među njima je bio i urednik magazina BIHAMK AUTA.
Organizatori predviđaju da će ovogodišnji sajam posjetiti čak 800 hiljada ljudi, koji će moći vidjeti novitete čak 215 izlagača, od toga 148 svjetskih premijera i mnoštvo koncepata po čemu je Ženeva prepoznatljiva. I sam pristup ogromnom izložbenom prostoru Palexpo bio je pretrpan novinarima, gužva nikada veća, ali sva nervoza je nestala kada su se ugledali uglancani auti – najbolje što autoindustrija u ovom momentu ima. Blještavilo, hostese, luksuz… sastavni su dijelovi ovog velikog showa. Svega tu ima, od modela od milion eura, pa do onih prihvatljivih i za džepove Bosanaca i Hercegovaca. Od superautomobila, poput Ferrarija 812 Superfasta, Bugatti Chirona, Porschea 911 GT3, Lamborghinijevog Huracan Performantea, unaprijeđenog koncepta Rimac Concept_One, Mercedesovog AMG koncepta GT pa do nove Ford Fieste ST i malene KIA-e Picanto.
Na ''ljestvici između'', trenutno su SUV-ovi i njihove podvarijante u trendu, a tome u prilog ide i činjenica da je titulu Evropskog automobila godine (koju dodjeljuje sedam najvećih evropskih automagazina) dobio Peugeot 3008. Volvo je premijerno predstavio XC 60, koji, opet, najviše brine o sigurnosti pa tako ovaj model ima novu tehnologiju Steer Assist, kao dio City Safety sistema, koji pomaže da se izbjegne čeoni sudar sa vozilom ispred tako što Volvo XC60 automatski obilazi taj automobil. VW igra na ''kartu više'', pa je tako predstavio veći model Tiguana – Allspeace, ali i Arteon, koji je pozicioniran iznad Passata i u Wofsburgu upravo vide njega kao novu vedetu i aduta koji će oteti kupce konkurenciji u srednjoj gornjoj klasi. Hyundai je predstavio karavanski i30, a vrijedan pažnje je sportaš iz Honde – Civic Type-R, sa čak 320 KS. Tu su i novi Yaris iz Toyote, Seat Ibiza, Renault Captur, Opel Insignia GS… Štand Fiata je razigran i u retro stilu, podsjećajući na 60 godina od početka proizvodnje modela 500. Sjajno je vidjeti kabriolet Fiat 124 Spider, pa i novu verziju BMW-ove serije 5 u Touring verziji. Nissan u crossover segmentu i dalje igra na najprodavaniji model u Evropi, Qashqai, sa novim sistemom ProPILOT i niz poboljšanja u pogledu dizajna, tehnologije i performansi.
I kad se razmakne sav glamur i zelenilo kojeg je uistinu bilo u Ženevi, ostaje utisak da naftaši i dalje diktiraju tempo… Oni su i dalje dominantni, a ovi ostali kao da ostaju, bukvalno, bez goriva ma koliko se na prvu svi trudili da ih promovišu. Doduše, bilo je tu sjajnih automobila i na električni pogon poput Renaultovog koncepta ZOE e-Sport.
Ni spomenuti DMC-12 iz Povratka u budućnost nije mogao bez goriva – Doc Emmett je od njega napravio vremenski stroj, sa 1,21 gigavata snage koju pokreće plutonij koji struji kroz fluks kondenzatora, ali auto mora ići 88 milja na sat kako bi putovao kroz vrijeme. Taj isti De Lorean je inače smatran jednim od najvećih promašaja u historiji automobilske industrije, ali je ovaj auto stekao kultni status zahvaljujući filmu, u kojem su upotrjebljeni dijelovi iz tri modela DeLoreana iz 1982., a modificirani su tako da funkcioniraju s pouzdanim motorom Porschea. Može na filmu i energija groma pokrenuti vremensku mašinu, ali u stvarnosti za to je trebao motor moćnog Porschea…
Ženevski sajam i ove godine pokazuje da je autoindustrija i dalje moćna i glamurozna. Da i dalje ima goriva, a i energije ako zatreba.
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.