BIHAMK AUTO NA ŽENEVSKOM SAJMU AUTOMOBILA
Izložbeni prostor Palexpo u Ženevi, podno najvišeg vrha Evrope Mont Blanca, ugostio je po 86. put sve one koji nešto znače u automobilskoj industriji. Švicarska neutralnost podjednako je privlačna moćnim Nijemcima, lepršavim Francuzima i elegantnimItalijanima, ali i ostalim vedetama od Azije, Amerike pa sve do susjedne Hrvatske čiji je predstavnik Rimac predstavio svoj novi zanimljivi Concept S.
Tradicionalno se novinarima daju dva dana (1. i 2. mart) istraživanja, divljenja i španciranja po ogromnom izložbenom prostoru. U Ženevi je izloženo preko 1000 modela, sa oko 120 svjetskih i evropskih premijera. Uredni švicarski domaćini su zabilježili da je kroz Palexpo za dva dana prošlo preko 10.000 novinara iz čitavog svijeta, a među njima je bio i urednik magazina BIHAMK AUTO. Salon je za publiku otvoren od 3. do 13. marta, a cijena ulaznice je 16 švicarskih franaka, oko 30 KM.
Idemo na Mars
Autonomni, električni i brzi automobili dominiraju na ovogodišnjoj smotri. Tako je u nizu konceptnih inovacija iz švicarske automobilske konsultantske kuće Rinspeed predstavljen Etos. Pripremljen na bazi BMW i8, Rinspeed Etos je paket prepun tehnologije koji uključuje osam HD kamera koje prate sve šta se dešava oko automobila i tako omogućuju potpunu autonomiju automobilu dok vozač može čitati knjigu ili koristiti društvene mreže. Etos ima i svoj dron koji daje panoramski prikaz oko automobila i može uraditi druge stvari za vozača. I Mečka kao da ide na Mars – sa već viđenim autonomnim futurističkim konceptom Mercedes-Benz F015. Škoda je istovremeno pokazala svoj konceptni hibridni model VisionS s kojim pokazuje dizajn koji će se koristiti na Škodinim budućim modelima. Radi se o prvom Škodinom vozilu sa šest sjedišta, i naravno, sva su okružena mobilnim telefonima i displejima... Pošto je ''umreženost'' jedna od osnovnih potreba današnjice, i novi Renault Scenic je okrenut modernim tehnologijama, tako da u svakom momentu imate omogućenu komunikaciju. Scenic na tržište stiže u verzijama sa pet i sedam sjedišta.
Kod ''električara'' je iznimno zanimljivo: Citroenov DS predstavio je koncept E-TENSE, kojom DS zapravo slavi prvu godinu samostalnog postojanja, te najavljuje neke nove modele.Matični Citroen se potrudio da napravi još jednu zanimljivu studiju: E-MEHARI, sa retro detaljima koji podsjećaju na Spačeka, ima električni pogon i luksuzno opremljenu unutrašnjost izrađenu od bijele kože. Za sada je poznato da će biti opremljen električnim motorom od 67 KS i baterijama kapaciteta 30-kWh. No, ovogodišnje osvježenje u Ženevu je došlo, zapravo, iz susjedstva. Genijalni um Mate Rimca predstavio je svoj novi automobil – Concept S. Kao i Concept One, i ovaj koristi isključivo električni pogon koji omogućava zapanjujuće performanse, pa se komšije hvale da su bolji čak i od, također u Ženevi viđenog Bugatti Chirona. Rimčeva zvijer, kako navode, dok stvara ''čireve'' konkurenciji, razvija 1384 konjske snage koje ga vode do maksimalne brzine od 365 km/h uz suludo ubrzanje do 100 km/h za pukih 2,5 sekundi, na 200 km/h je već za 5,6 sekundi, dok će kazaljka pokazati 300 km/h nakon svega 13,1 sekundi! U Bugattiju, s druge strane, vele da je Chironova maksimalna brzina elektronski ograničena na 420 km/h i da do stotke stiže za 2,2 sekunde. Ovaj Bugatti je dobio ime po Louisu Chironu, vozaču koji je za Bugatti osvojio nekoliko GP titula dvadesetih i tridesetih godina prošlog vijeka. Proizvodnja Chirona je ograničena na 500 komada koji će biti prodati za 2,1 miliona eura svaki! Nema razloga za čireve, barem one finansijske.
Mercedesova zvijezda je novi C klase Coupe, sa klasičnim mekim sklopivim krovom od standardno kvalitetnih materijala koji se spušta i podiže pri brzinama do 50 km/h, i to sve za 20 sekundi. BMW se osvježio i ujedno prisjetio svoje kultne serije M7. Audi, s druge strane, predstavio je svoj najmanji Q – Dvicu. Q2 je lijep automobil, kompaktan, sa bogatom unutrašnjosti, po čemu je Audi prepoznatljiv. Opel je imao svjetsku premijeru GT-a Concepta, a uoči sajma u Ženevi se već okitio nagradom: u tradicionalnom izboru najboljeg automobila godine u Evropi pobijedila je Opel Astra. Prošle godine je titulu ponio Volkswagenov Passat. VW inače opterećen Dieselgateaferom želi povratiti povjerenje i status, a zanimljiv je koncept mikrobus ‘Budd.e’, koncipiran u retro stilu VW-ovih kombija iz 50-tih godina prošlog vijeka.
Time is on my side?
Na Fordovom štandu su bili raspjevani, horski se pjevala Time is on my side, od Stonesa, a tvrde da je vrijeme na njihovoj strani jer su predstavili Vignale verzije Kuge, SUV Edge i MPV model S-Max. Peugeot ima novog crossovera, redizajnirani 2008. I KIA je predstavila novi kompaktni SUV Niro, koji se na tržištu može očekivati krajem 2017. godine.Italijanski FIAT je debitovao sa dvije nove linije modela Tipo, a Alfa Romeo je ponosan na ovu Giuliu.
Ima u Ženevi zaštitnih modela Jamesa Bonda (Aston Martin) i Hanka Moodya (Porsche), i legendi pa je Chevrolet bljesnuo sa novom Corvette Grand Sport. Ma, ima na obali Ženevskog jezera i Masserati Levante, i Aston Martin MartinDB1, i Porsche 911 R, a ima i fantastični štand Lamborghinija koji je sve zasjenio: štand naprosto blješti, a na centralnoj poziciji je ekskluzivni Centenario u čast svog osnivača Ferruccia Lamborghinija. Obučen u materijale od ugljičnih vlakana, Lamborghini Centenario je opremljen i sistemom za telemetriju za vožnju po trkačkoj stazi, kao i sa dvije kamere koje snimaju čitavu "akciju". Ženevsku prezentaciju je vodio StephanWinkelmann, kome je ovo posljednji javni nastup sa pozicije prvog čovjeka kompanije, s obzirom da je već postavljen za šefa Audijevog Quattro odjeljenja, a na čelu Lamborghinija zamijenit će ga Stefano Domenicali, bivši šef Ferrarijevog F1 tima.
I kao u kultnom filmu Stanleya Kubricka 2001: Odiseja u svemiru, od majmuna sa kostima u rukama, do Mjeseca, svemirskog broda Discovery i Jupitera, pa do ultra-kompjutera H.A.L. 9000 (ili jednostavno Hal) koji sve kontrolira, evolucija traje: tako je i sa autoindustrijom koja je oduvijek bila slika industrije, tehnologije, napretka i onoga šta budućnost nosi. Samo da ne postanemo potpuno ovisni o kompjuterima. Jer, Hal je opasna igračka...
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.