Tema mjeseca

Sistemi koji koriste konvencionalne halogene sijalice mogu da daju više ili manje svjetlosti ovisno o dužini trajanja sijalica - izbor trebaju izvršiti sami vozači u skladu sa svojim vozačkim prohtjevima i navikama.

Od presudnog značaja za sigurnost prometa je dobra osvjetljenost ceste noću. Ukoliko to nije slučaj, vozači neće moći da na vrijeme prepoznaju opasnost i pravovremeno reagovati. Bez dovoljno vremena potrebnog za reakciju, korist od elektronskih sistema sigurnosti i dobrih guma je u drugom planu.

Posljednja dostignuća na polju sistema osvjetljenja ceste na vozilima predstavljaju Xenon i LED sistemi, statički i dinamički sistemi glavnih svjetala vozila, kao i novi sistemi upravljanja dugim svjetlima. Sistemi koji koriste konvencionalne halogene sijalice mogu da daju više ili manje svjetlosti. Također, treba obratiti pažnju da svjetla vozila budu čista.

Druga važna činjenica je odabir prikladne sijalice. Postoji bitna proturječnost kada je u pitanju intenzitet osvjetljenja i radni vijek sijalice. Zbog ovoga vozači moraju birati između sijalica sa jakim osvjetljenjem i češćom zamjenom ili dugotrajnijim sijalicama, ali sa slabijim osvjetljenjem.

ADAC je u suradnji sa europskim partnerskim klubovima (među kojima je i BIHAMK), ove godine proveo opsežna testiranja većeg broja halogenih sijalica tipa H7. Pretpostavljeno je da vozač provodi dva sata u vožnji svaki radni dan. Iz ovoga proizilazi da će svjetla biti upaljena više od 400 sati godišnje. Mnoge sijalice imaju radni vijek tek 270 sati, te na osnovu gore navedenog dolazi se do podatka da prosječni vozač treba mijenjati sijalice svakih 6 mjeseci. Standardne sijalice imaju radni vijek oko godinu i pol, dok long-life sijalice mogu da traju i do nekoliko godina.

Vozači trebaju da odaberu sijalice koje odgovaraju njihovom profilu vožnje, tj. da li žele više svjetlosti i da češće mijenjaju sijalice ili obrnuto. Prilikom kupovine potrebno je obratiti pažnju da sijalice nose oznaku usklađenosti ECE.

Od presudnog značaja za sigurnost prometa je dobra osvjetljenost ceste noću. Ukoliko to nije slučaj, vozači neće moći da na vrijeme prepoznaju opasnost i pravovremeno reagovati. Bez dovoljno vremena potrebnog za reakciju, korist od elektronskih sistema sigurnosti i dobrih guma je u drugom planu.

Posljednja dostignuća na polju sistema osvjetljenja ceste na vozilima predstavljaju Xenon i LED sistemi, statički i dinamički sistemi glavnih svjetala vozila, kao i novi sistemi upravljanja dugim svjetlima. Sistemi koji koriste konvencionalne halogene sijalice mogu da daju više ili manje svjetlosti. Također, treba obratiti pažnju da svjetla vozila budu čista.

Druga važna činjenica je odabir prikladne sijalice. Postoji bitna proturječnost kada je u pitanju intenzitet osvjetljenja i radni vijek sijalice. Zbog ovoga vozači moraju birati između sijalica sa jakim osvjetljenjem i češćom zamjenom ili dugotrajnijim sijalicama, ali sa slabijim osvjetljenjem.

ADAC je u suradnji sa europskim partnerskim klubovima (među kojima je i BIHAMK), ove godine proveo opsežna testiranja većeg broja halogenih sijalica tipa H7. Pretpostavljeno je da vozač provodi dva sata u vožnji svaki radni dan. Iz ovoga proizilazi da će svjetla biti upaljena više od 400 sati godišnje. Mnoge sijalice imaju radni vijek tek 270 sati, te na osnovu gore navedenog dolazi se do podatka da prosječni vozač treba mijenjati sijalice svakih 6 mjeseci. Standardne sijalice imaju radni vijek oko godinu i pol, dok long-life sijalice mogu da traju i do nekoliko godina.

Vozači trebaju da odaberu sijalice koje odgovaraju njihovom profilu vožnje, tj. da li žele više svjetlosti i da češće mijenjaju sijalice ili obrnuto. Prilikom kupovine potrebno je obratiti pažnju da sijalice nose oznaku usklađenosti ECE.

To znači da su sijalice koje posjeduju ovaj znak odobrene za cestovnu upotrebu.

Testiranje je obuhvatilo 15 različitih sijalica H7 za glavna svjetla na vozilima. Proizvodi koji su podvrgnuti testiranju su podijeljeni u tri grupe: standardne sijalice, sijalice sa jakim osvjetljenjem i long-life sijalice. Naravno, za testiranje su izabrane sijalice koje su u većoj mjeri dostupne na tržištima većine evropskih zemalja.

Standardne sijalice:

- Osram Original Line

- Philis Vision

- Bosch Pure Light

- Car1 Standard

- Cartechnic Standard

Sijalice sa jakim osvjetljenjem:

- Osram Night Breaker Plus

- Philips X-treme Vision

- Bosch Plus 90

- Neolux Hammer

- General Electric Megalight Ultra

Long-life sijalice:

- Osram Ultra Life

- Philips Lifetime x4

- Bosch Longlife Daytime

- Car1 Longlife

- General Electric Extra Life

Kriterij testa uzima u obzir:

- geometrijske i fotometrijske karakteristike sijalica,

- generisani svjetlosni fluks i snagu,

- radni vijek i

- intenzitet osvjetljenja

Na samom početku testiranja, ispitivane su geometrijske i fotometrijske karakteristike sijalica kako bi se provjerila njihova usaglašenost sa zakonskim odredbama.

Testiranje geometrijskih i fotometrijskih karakteristika

                                                                           Testiranje geometrijskih i fotometrijskih karakteristika

Nakon toga je uslijedilo mjerenje položaja žarne niti.

                                                                                            Mjerenje položaja žarne niti

Mjerenje svjetlosnog fluksa i snage se vrši pomoću integrirajuće sfere.

                                                                                        Integrirajuća sfera

Test radnog vijeka odnosno izdržljivosti je proveden na posebnom ispitnom uređaju. Sijalice su priključene na uobičajeni napon od 13,2 V, te su periodično paljene i gašene, kako bi se simulirali realni uvjeti.

                                                                                  Određivanje broja radnih sati

Optički senzori na uređaju prate, snimaju i ocjenjuju izgaranje u svakoj sijalici, te se na osnovu ovih podataka računa prosječni radni vijek svake od testiranih sijalica.

Za mjerenje osvjetljenja korišten je fotometrijski goniometar. Na robotsku ruku uređaja je postavljen prednji far od VW Sharan-a i korištene su testirane sijalice.

                                                                                  Test intenziteta osvjetljenja

Robotska ruka je svojim pomjeranjem mijenjala položaj fara, koji je bio udaljen 20 metara od zida na kojem je postavljen šablon sa kutomjerom, te sniman i mjeren odraz svjetlosnog snopa na šablonu. Kontrolirano je minimalno osvjetljenje ceste i maksimalno zasljepljivanje vozila koja dolaze u susret, kao i maksimalna emisija svjetlosti svake od testiranih sijalica.

                                                                                

                                              


Saobraćajno obrazovno takmičenje

E-testovi

Vrijeme

Sarajevo

  • Srijeda
  • Četvrtak
  • Petak
X