10. godina EuroRAP-a
U periodu od 22. do 24. maja/svibna 2012. u Minhenu u Njemačkoj u prostorijama ADAC održana je redovna Generalna skupština EuroRAP-a kojoj je kao punopravan član prisustvovao i predstavnik BIHAMK-a.
Sjednici su prisustvovali predstavnici 24 zemlje članice EuroRAP-a, kao i gosti iz institucija koje se bave problematikom saobraćaja u Njemačkoj.
U uvodnom dijelu same konferencije prikazane su video čestitke povodom jubileja koje ove godine slavi EuroRAP -10-ta godišnjica postojanja i pomenut put koji je EuroRAP prošao na svom desetogodišnjem putovanju:
1999. godine uz podršku Vlada i auto-moto klubova Road Safety Foundation, ANWB, ADAC i TRL razvili su EuroRAP program kao sestrinski program EuroNCAP-u, koji se fokusira na procjeni sigurnosti cesta.
2000.-2001. godine urađeni su prvi pilot projekti kako bi se razvila metodologija po kojoj će se određivati karakteristike cesta. Napravljene su prve Mape rizika i Inspekcija cesta u različitim državama : Holandija, Velika Britanija, Njemačka i Švedska.
Najznačajni podaci do kojih se došlo ovim pilot projektom:
80% fatalnih i nezgoda sa ozbiljnim povredama na cestama u urbanim područjima možemo podijeliti na četiri vrste: čeone, u raskrsnicama, u brzini i ranjivi korisnici cesta
60% poginulih u Europi događa se na cestama van naselja
Većina poginulih na cestama dogodi se na cestama sa jednom saobraćajnom trakom u jednom smjeru
Istovremeno se razvija i australijski AusRAP.
2002. godine EuroRAP je utemeljen u Briselu kao neprofitna organizacija. ADAC, ANWB i RSF su osnivači. Članovi EuroRAP-a su postali Velika Britanija, Njemačka, Holandijai Švedska.
2003. godine zvanični napredak započinje jednogodišnjim projektom EuroRAP I koji je finansiran od strane Europske Komisije sa glavnim ciljem da se smanji smrtnost u Europi. U članstvo pristupa još devet zemalja (Austrija, Belgija, Finska, Norveška, Švicarska, Španija, Slovenija , Irska i Francuska).
Pilot projekat započinje u Americi kao usRAP.
2004. godine Program u Švedskoj finansijski podržava Toyota, dok u Njemačkoj započinje najveći test program na nacionalnim cestama podržan od strane Daimler Chrysler. Dvije nove zemlje pristupaju EuroRAP-u: Italija i Island.
2005. godine EuroPAP izrasta iz projekta u Program: EuroRAP II – od mjerenja do akcije – 2-godišnji program promovira kako investirati u ceste da se spasu životi i uštedi novac.
Međunarodno priznavanje RAP metodologije i zahtjev Svjetske banke vodi formiranju iRAP-a kao krovne organizacije za globalnu ekspanziju.
EuroRAP-u se pridružuju novi članovi: Hrvatska, Slovačka i Češka.
Ona izrasta iz pilot projekta 4 zemlje u program koji je prihvaćen i realizuje se u 18 zemalja Europe.
2006.godine kampanja „Sigurne ceste spašavaju živote“ predstavljena je kako bi povezala one koji donose odluke sa javnošću i kako bi se utvrdilo kakve odluke treba donijeti kako bi se povećala sigurnost na cestama.
2007. godine počinje treća faza EuroRAP III : Od mjerenja do globalne akcije, programu se priključuju i zemlje sjeveroistočne Europe- Slovačka postaje prva zemlja iz grupe koja je napravila Mapu rizika.
Programu se priključuju još 4 zemlje: Bosna i Hercegovina, Makedonija, Poljska i Srbija.
Članovi EuroRAP-a pomažu razvoj RAP-a u nerazvijenim i srednje razvijenim zemljama: ADAC snima puteve u Istočnoj Africi , a RACC u zemljama Latinske Amerike.
2008. godine- rastući prema zemljama centralne i istočne Europe nastavlja se sa izradom mapa rizika u Češkoj i Slovačkoj, a pilot projekti Inspekcije cesta su urađeni u Slovačkoj i na Kreti. Uz podršku Svjetske banke započinje realizacija Inspekcije cesta u Srbiji.
Označivanje zvjezdicama u Holandiji vodi ka cilju da do 2020. godine više ne bude nacionalnih cesta sa 2 zvjezdice.
EuroRAP-u pristupa i Crna Gora.
2009. godine Europska Komisija podržava 3-godišnji projekt izrade Atlasa cestovne sigurnosti.
Poljska predstavlja svoju Mapu rizika međunarodnih puteva.
EuroRAP članovi se udružuju u kampanji „Europska kampanja za dizajn sigurnih puteva“
EuroRAP dobija posebno priznanje Specijalna međunarodna nagrada princa Michaela
2010. godina - BIHAMK realizuje prvu mapu rizika na nacionalnim putevima u Bosni i Hercegovini.
„Koliko ste sigurni na na Europskim trgovačkim rutama“ obezbjeđuje prvu zajedničku analizu svih TEN-T puteva u 15 zemalja, otkrivajući da 31% njih ima „najbolje moguće“ uslove.
EuroRAP-u pristupa i Grčka.
2011. godine napravljen je prvi online Atlas Europske cestovne sigurnosti koji pokazuje stopu sigurnosti na 240.000 km cesta kroz 23 zemlje Europe.
Radeći sa vodećim proizvođačima vozila EuroRAP i EuroNCAP pokreću inicijativu Ceste koje vozila mogu prepoznati.
EuroRAP-u pristupaju još i Albanija, Portugal i Izrael i ona postaje organizacija koja broji ukupno 27 zemalja članica.
2012. godina - Kao dio obaveze koju su preuzeli podrškom Dekadi Akcije za cestovnu sigurnost 2011-2020 EuroRAP se obavezao da će omogućiti članstvo i civilnom društvu, svim državnim institucijama iz oblasti cestovnog saobraćaja i ekspertima, što će omogućiti izgradnju kapaciteta i osposobljavanje autoriteta u RAP programu i sistemu sigurnosti cesta i pokazati zakonodavcima i javnosti da rutinska i predvidiva smrt na cestama može biti eliminisana. S tim u vezi kao nosioc licence za Bosnu i Hercegovinu, BIHAMK je kao pridruženog člana iz državnih institucija koje se bave pitanjem saobraćaja EuroRAP-u predložio JP Ceste FBiH, kojeg je Odbor za pristupanje EuroRAP-u odobrio.
EuroRAP mobiliše 14 zemalja istočne Europe i pokreće projekat SENSOR s ciljem eliminisanja visokorizičnih cesta u Europi
Nakon svečanog dijela pristupilo se redovnom održavanju sjednice na kojem je izvršen izbor upravnih organa, kao i usvajanja izvještaja o finansijskom poslovanju za 2011.godinu i prijedlog budžeta za 2012.godinu.
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.