BIHAMK Auto 90
BIHAMK Novosti
Kampanja - “Sekunda koja život znači”
BIHAMK je u saradnji sa JP Ceste Federacije BiH, a uz podršku Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona, u periodu od 13. do 23. decembra 2021. godine, a u sklopu svojih saobraćajno-preventivnih aktivnosti realizovao kampanju za učenike završnih razreda srednjih škola. Ciljevi kampanje su poboljšanje stepena sigurnosti saobraćaja, smanjenje broja saobraćajnih nezgoda i posljedica koje se ogledaju u svakodnevnom stradanju ljudi, posebno djece i mladih. Kampanja “Sekunda koja život znači” realizovana je u Tehničkom centru BIHAMK-a u Zenici u kojoj je učestvovalo oko 600 učenika iz 6 srednjih škola sa područja grada Zenice, i to učenici Prve gimnazije, Druge gimnazije, Tehničke škole, Mješovite srednje industrijske škole, Medicinske škole i Srednje mješovite škole.
Obilježavanje - Svjetski dan sjećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda
Zajedno sa auto-moto klubovima iz cijelog svijeta, te svim organizacijama i pojedincima koji se zalažu za poboljšanje cestovne sigurnosti, BIHAMK je i ove godine obilježio Svjetski dan sjećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda (eng. ‘’World Day of Remembrance for Road Traffic Victims’’ – WdoR) koji se obilježava svake treće nedjelje u mjesecu novembru. Prisjećajući se miliona ljudi koji su izgubili živote ili su povrijeđeni u cestovnim nezgodama, te iskazujući suosjećanje sa svima onima koji su ostali iza žrtava, članovima njihovih porodica i prijateljima, ove godine, Svjetski dan sjećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda obilježen je 21. novembra pod sloganom ‘’Sjetimo se. Podržimo. Djelujmo!’’
BIHAMK Info
Studija o razvoju mladih talenata u autosportu u BIH
Publikacija ‘’Program razvoja mladih talenata u autosportu u BiH’’ promovisana je 23. decembra 2021. u prostorijama Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba. Program razvoja mladih talenata u autosportu dio je projekta koji je u okviru FIA Programa sportskih grantova realiziran od maja do decembra 2021. godine, uz koordiniranu aktivnost ne koliko BIHAMK-ovih odjela, te ekspertnu podršku sa Mašinskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, Ulster Univerziteta i FIA Regionalnog pružaoca usluga obuke iz Ujedinjenih Arapskih Emirata-Autosportske organizacije Emirata (EMSO). Kroz seriju online trening sesija, u saradnji sa predstavnicima BIHAMK-a, predstavnici EMSO-a, uz podršku svogakademskog partnera, prof. Davida Hassana sa Univerziteta Ulster, izvršili su procjenu trenutne situacije ASN-a (Državnog autosportskog saveza), te dali kratkoročne i dugoročne preporuke koje bi uz okvir najboljih praksi tom sportskom tijelu trebale poslužiti kao putokaz za uspostavu samoodrživih modela razvoja i unaprijeđenje autosportskih aktivnosti u Bosni i Hercegovini, s posebnim akcentom na optimalan put razvoja mladih talenata.
BIHAMK Međunarodna saradnja
FIA GENERALNA SKUPŠTINA 2021 - MOHAMMED BEN SULAYEM NOVI PREDSJEDNIK FIA-e
Godišnja generalna skupština Svjetske automobilističke federacije – FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) održana je 17. decembra u Parizu. Skupština je održana u hibridnom formatu okupivši 170 predstavnika FIA klubova-članica u skupštinskoj sali pariškog hotela IntercontinentalLe Grand, dok je 80 delegata ovaj događaj pratilo online. Delegacija BIHAMK-a prisustvovala je Skupštini uživo i zajedno sa prisutnim predstavnicima FIA klubova iz cijelog svijeta učestvovala u izboru novog FIA predsjednika.
BIHAMK i ADAC studija
Uticaj trošenja guma na okoliš
Uticaj habanja guma na okoliš sve je više u središtu pažnje javnosti, često u kontekstu općeg pojma mikroplastike. Prema nedavnim studijama, u EU se godišnje proizvede oko 500.000 tona abrazivnih čestica guma. Dugo vremena nije bilo jasno koji je raspon veličina gumenih čestica i kakav uticaj habanje guma ima na ljude i okoliš.Guma pripada porodici plastike i u obli ku abrazije od automobilskih guma, proc jenjuje se da samo u Njemačkoj čini jednu trećinu svih emisija mikroplastike. Čestice od abrazije guma, od kojih je većina veća od 50 μm, vrlo su grube, pa čak i u obliku čestica u zraku, ne prodiru duboko u ljudski disajni sistem. Ipak, količinu abrazije guma koju emituje cestovni saobraćaj treba održavati što je moguće nižom kako bi se štetni učinci na životnu sredinu, prvenstveno vodeni okoliš i tlo sveli na najmanju moguću mjeru, a samim tim u konačnici i na ljudska bića.
INFO saobraćaj
Građevinske mašine na skoro svim dionicama koridora 5C - FBIH planira završiti sve radove do 2028. god.
Izgradnja autoceste na Koridoru 5c kroz Bosnu i Hercegovinu nije stala uprkos brojnim problemima koji su se sručili na našu zemlju. I to je, zapravo, odlična vijest u moru loših kojima je, s manje ili više razloga, zatrpan medijski prostor u našoj zemlji. Politička kriza i pandemija koronavirusa nisu uticali na dinamiku izgradnje svih planiranih dionica najvažnije autoceste u našoj zemlji. Kako bi se uvjerili da je, zaista, tako i da na terenu sve funkcioniše kako treba u Sarajevu su se 11. decembra sastali premijer FBiH Fadil Novalić, resorni ministar za promet i komunikacije Denis Lasić, ministrica turizma i okoliša Edita Đapo i direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder s predstavnicima glavnih kreditora Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicijske banke (EIB) gdje su razmijenjene informacije o dinamici radova i o planovima za nastavak gradnje autoceste.
BIHAMK Aktuelno
Izgradnja autocesta kroz BH. entitet Republika Srpska - Šta su vlasti RS obećale Kinezima?
Izgradnja autoceste Banja Luka-Prijedor-Bosanski Novi i dionice autoceste Rudanka-Putnikovo brdo 2 trenutno su najveći infrastrukturni projekti iz oblasti cestovne izgradnje u Republici Srpskoj.Dionica autoceste Rudanka-Putnikovo brdo 2 sastavni je dio budućeg Koridora 5c koji najvećim dijelom prolazi kroz Federaciju BiH. Ugovor za izgradnju ove dionice koja je duga 5,3 kilometara još u aprilu 2021. godine su potpisali predstavnici Javnog preduzeća Autoputevi RS i vlasnik građevinske kompanije Integral Inžinjering Slobodan Stanković čija je kompanija pobijedila na međunarodnom tenderu. Vrijednost radova je 183,2 miliona KM (93,7 miliona eura), a rok za završetak radova koji su počeli krajem novembra ove godine je tri godine. Zanimljivo je da se jedan od objekata na ovoj autocesti nalazi na entitetskoj liniji. Riječ je o tunelu Putnikovo brdo 2 ukupne dužine 700 metara od kojih se 120 metara nalazi u FBiH. No, tunel će, uz saglasnost JP Autoceste FBiH, u cijelosti biti izgrađen u sklopu projekta koji vodi JP Autoputevi RS
TEST TOYOTA COROLLA 1.5 VALVEMATIC LUNA
Za put oko svijeta
Corolla sa atmosferskim benzincem još je jedan dokaz da samo jaki i veliki mogu pružiti tehnologiju iz prošlog vijeka u kojoj smo uživali, a da pri tome ispoštuje sve zategnutiji Euro 6d standard. Umjesto penzionisane 1.6 legende, Toyota je uz proslavljeni Hybrid kao opciju ponudila Corollu sa Yarisovim 1.5-litrenim trocilindrašem. Možda će zvučati nevjerovatno, ali nakon mini maratona od 1.200 km razbili smo sve mitove i uvjerili se da je Corolla sa 1.5 benzincem auto za put oko svijeta
FACE TO FACE DACIA SPRING VS. RENAULT TWINGO E-TECH
Cijena kao najjači adut
Suočavamo dva najpovoljnija evropska električna vozila na EV tržištu. Nažalost, uvoznik Renaulta i Dacije za BiH još uvijek nema motiva da ih ko mercijalizuje jer su prisutna tri goruća problema: visoka cijena opterećena carinom od 5%, nerazumijevanje države spram ekološki čistih vozila bez ostvarivanja subvencije i možda najveći problem-nedostatak punionica. Međutim, ne možemo ostati ravnodušni na dva najpovoljnija električara koja se mogu nabaviti u komšiluku jer kada i krenemo masovnije voziti strujaše ova dva modela bi mogla biti jako zanimljiva, prvenstveno zbog cijene.
NOVITET VOLKSWAGEN ID.5 I ID.5 GTX
Širenje EV porodice
Električni automobili na mala vrata ulaze i na naše tržište, a Volkswagen je jedan od onih koji prednjače u tome. Već na
cestama možemo vidjeti pokoji ID.3 i ID.4. Širenje EV porodice se lagano prebacuje na veće brojke, pa kupe-SUV novi
naziv ID.5., a s njim u paketu stiže i sportska izvedba s pogonom na sve točkove ID.5 GTX.Ovaj 4,59m dugi električni kupe-SUV je od prednje maske do B stuba, uključujući IQ Light svjetla i 21-colne točkove skoro pa jednak ID.4 modelu, dok u ostatku kasroserije trendovski pada prema zadnjem kraju i jednako spojenim svjetlima kao kod ID.4.
Vremeplov
Tri slova za Miru Nossea
Otišao je Miroslav Nosse. Posljednja vožnja ga je našla u Zagrebu, u 86. godini života. Stari me je jednom sjeo u Audija, i rekao: ‘’Idemo kod Nossea’’. Šta sedmogodišnje dijete tada može znati o servisima, i automobilima, i cijeloj jednoj generaciji koja je stasala nakon Drugog svjetskog rata. Taj život u četrdesetim godinama dvadesetog stoljeća nije bio lagan. ‘’Ali’’, kako je rekao, Nosse, ‘’predeveralo se’’, a onda su počeli stizati prvi automobili, i on će se trajno zaljubiti.
Saobraćaj, ekonomija, ekologija
Nit u mreži
Svakodnevni izvještaji o stanju na putevima u našoj zemlji postaju sve duži time i sve važniji za ljude koji se kreću na četiri točka. Po interesovanju koje pobuđuju gotovo da su sustigli vremensku prognozu. Lista radova na magistralnim i značajnijim regi onalnim putevima tokom decembra gotovo da nije bila ništa kraća od one ljetos ili jesenas. Ponekad se čini da je cijela BiH uskopana! Zastoje, usporenu vožnju... gotovo da ne možete izbjeći gdje god da krenete. Primjećuje se da putna operativa i kompanije angažovane na gradilištima većeg obima ubrzano rade i gotovo da im se nema šta prigovoriti. Problem je u tome što je na našim cestama sve više vozila, sve više mladih vozača neiskusnih za takve prepreke, i sve više kamiona što razvoze robe uzduž i poprijeko zemlje čak i na pravcima na kojima postoji željeznička pruga