Kako i gdje se mimoići?
Mimoilaženje je prolaženje vozilom pored drugog vozila koje se po istom kolovozu kreće iz suprotnog smjera. To je radnja koja se dešava gotovo u svakoj vožnji po nekoliko puta u različitim situacijama u zavisnosti od vrste saobraćajnica kojima se krećete kao i uslova saobraćaja u kojem učestvujete.
Opasnost sama po sebi postoji kada vam vozilo dolazi u susret, a posebno kada cesta nije dovoljno široka. Percepcija saobraćajne situacije ispred vašeg vozila i vozila koja vam dolaze u susret često može dovesti do pogreške, tj. pogrešne procjene i eto opasnosti. Često je teško procijeniti trenutak i mjesto mimoilaženja. Stoga, pri mimoilaženju gledajte što dalje ispred vozila i očekujte trenutak mimoilaženja.
Mimoilaženje se, u pravilu, obavlja s lijeve strane. Kad na raskrsnici vozila dolaze iz suprotnih smjerova skreću ulijevo, vozač mimoilazi vozilo iz suprotnog smjera na taj način što ga propušta sa svoje desne strane. To je jedini slučaj mimoilaženja vozila s desne strane.
Pri mimoilaženju vozač je dužan sa svoje lijeve strane ostaviti dovoljan razmak između svojeg vozila i vozila s kojim se mimoilazi, a prema potrebi, i svoje vozilo pomaknuti ka desnoj ivici kolovoza.
Ako zbog neke zapreke na cesti ili zbog drugih učesnika u saobraćaju vozač ne može osigurati dovoljan prostor za sigurno mimoilaženje, dužan je usporiti kretanje svojeg vozila, prema potrebi, zaustaviti ga i propustiti vozilo iz suprotnog smjera. Na suženim dijelovima ceste postavljaju se saobraćajni znakovi koji uređuju propuštanje vozila iz suprotnog smjera.
Ako vozite cestom nedovoljne širine na kojoj postoje proširenja ili pogodno mjesto za mimoiloženje i prije stignete do tog mjesta, stanite i propustite vozilo iz suprotnog smjera. Tako mora postupiti svaki vozač kojem je u konkretnoj situaciji to lakše i sigurnije izvesti. Na dijelu ceste s velikim uzdužnim nagibom (planinska cesta i sl.) na uzbrdici ili nizbrdici, gdje je zbog nedostatne širine ceste mimoilaženje onemogućeno ili otežano, vozač vozila koje se kreće nizbrdicom mora na prikladnom mjestu zaustaviti svoje vozilo i omogućiti mimoilaženje vožnjom unazad.
Ako na takvoj cesti jedno od vozila mora voziti unazad da bi omogućilo mimoilaženje, unazad mora voziti:
-svako vozilo koje se susrelo s vozilom koje vuče priključno vozilo,
-vozilo koje se susrelo s vozilom više kategorije,
-pri mimoilaženju vozila iste kategorije, unazad vozi vozilo koje se kreće po nizbrdici, osim ako je s obzirom na uvjete i položaj vozila na cesti, lakše i sigurnije da to učini vozilo koje vozi po uzbrdici.
Ako se u istoj situaciji susretnete s drugim putničkim automobilom koji vuče kamp ili drugu prikolicu, ko mora osigurati mimoilaženje? Vi.
Posebnu opasnost u procjeni i percepciji saobraćajne situacije vozač ima pri mimoilaženju noću. Zbog slabe vidijivosti i blještanja svjetala vozač osim svjetala dolazećeg vozila ne može vidjeti, a ni procijeniti:
-veličinu vozila,
-tačnu udaljenost do vozila,
-njegovu brzinu,
-mjesto mimoilaženja.
U istoj se situaciji nalazi vozač u uvjetima guste magle kada se dolazeće vozilo uopće ne vidi, već se pojavijuje iznenada. Vrijeme poduzimanja izbjegavajućih radnji je izuzetno kratko. Često, ako vam to prilike dozvoljavaju, prilikom mimoilaženja u prilici ste kao vozač sami „kreirati“ zaštitni prostor oko vašega vozila. To možete učiniti povećavajući ili smanjujući brzinu vožnje ili mijenjajući putanju kretanja kako biste osigurali povoljniji položaj vašega vozila u odnosu na druga vozila oko vas. Naravno, za to je potrebna vrlo jasna komunikacija s drugim vozačima oko vašega vozila, korištenjem pokazivača smjera, stop svjetala, po potrebi zvučnog signala, pa čak i znaka rukom - ako može pomoći.
Pri mimoilaženju ne povećavajte brzinu kretanja, pogotovo ako vozilo iz suprotnog smjera nailazi velikom brzinom. Treba imati u vidu da manje brzine omogućuju da se pokretanjem točka upravljača skladnije mijenja putanja kretanja vozila i da vozilo održi dovoljnu stabilnost kretanja.
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.