JESENJI TEST DJEČIJIH AUTOSJEDALICA
Sigurnost mališana na prvom mjestu!
ADAC je u saradnji sa nekoliko evropskih auto klubova, uključujući i BIHAMK, proveo opsežno testiranje dječijih autosjedalica, u okviru kojeg se nije samo ispitivalo da li sjedalice odgovaraju zakonskim propisima, već su se u obzir uzimali kriteriji poput sigurnosti, jednostavnog korištenja, ergonimije te štetnost sastava materijala od kojih su izrađene sjedalice.
Preporuka BIHAMK-a vozačima je da prije kupovine autosjedalice za dijete prikupe što više informacija o dostupnosti proizvoda, uvjere se u njihovu kvalitetu i provjere kompaktnost potencijalne dječije sjedalice vozilu u kojem bi se ona nalazila, o čemu svakako ovisi sigurnost djeteta.
U posljednjem testu obrađeno je 20 dječijih autosjedalica različitih veličina. 11 modela je postiglo preporuku kluba u vidu ukupne ocijene "dobar", 5 modela ocjenu "zadovoljavajuće", a čak četri proizvoda su zaslužila ocjenu ''nezadovoljavajuće'' i postigli loše preporuke.
Prije kupovine DSS-a (dječija autosjedalica) roditelji bi trebali dobiti informacije o dostupnim proizvodima. Testovi, ovogodišnji (i prethodnih godina) pružaju upravo takve informacije. Nisu svi DSS jednako jednostavni za rukovanje i postavljanje u bilo koju vrstu automobila, kao što se i lične sklonosti djece i roditelja mogu razlikovati. Da bi se odabrala najbolja i najkompaktnija sjedalica najbolje je kupovinu obavljati sa vlastitim vozilom i djetetom, te pri tome isporobati dostupne modele prije konačnog odabira i kupovine DSS-a. Prilikom izbora i postavljanja sjedalice posebnu pažnju treba obratiti na sljedeće:
- Prilikom postavljanja DSS u vozila pojasevi kojim se DSS pričvršćuju za vozilo trebaju biti zategnuti kako bi omogućili stabilnost autosjedalica u vozilu. Posebno kad je riječ o starijim automobilima, gdje dugi i nedovoljno zategnuti pojasevimogu spriječiti stabilno postavljanje DSS.
- Kako bi se osiguralo optimalno zadržavanje, odnosno ograničilo pomjeranje DSS,treba paziti da pojasevi budu što ravniji i da ne dopuštaju uvrtanje.
- U slučaju postavljanja DSS u vozilo, posebno kad je riječ o nosiljkama za novorođenčad, potrebno je paziti da je dužina sigurnosnog pojasa dovoljna da se iste mogu sigurno pričvrsti u vozilu.
- Kod postavljanja booster sjedalica sa dodatnim naslonom za leđa, može se dogoditi da se sigurnosni pojas ne vrati u prvobitni položaj kad se dijete nagne prema naprijed. Ako je to slučaj, pokušajte pronaći DSS čija je pozicija usmjerenja pojasa preko ramena bolje prilagođena samoj geometriji sigurnosnog pojasa automobila.
- DSS na primjer sa osloncem (nosačem) ne pristaje svakom sjedištu vozila, te takvi proizvodi dolaze s popisom kompatibilnih tipova automobila. Takav popis omogućuje korisnicima da vide koji DSS je kompatabilan za njihov automobil.
Nakon kupovine odabranog DSS, neophodno je upoznati se kako rukovati sa istim. Ispravna instalacija DSS-a je neophodna za maksimalnu zaštitu djece u slučaju saobraćajne nezgode. Uvjerite se da su pojasevi čvrsto zategnuti i da je DSS u stabilnom položaju. Pojasevi i nasloni se trebaju redovno prilagođavati veličini u skladu sa rastom djeteta.
DSS treba biti dizajniran na način ne samo da zadovoljava zakonske zahtjeve, nego i najvažnije elemente koji utiču na zaštitu djece u vozilu:
- Sigurnost: Kvalitetan DSS štiti dijete čak i prilikom simulacije nezgode u ovome testiranju, gdje ozbiljnost nezgode prelazi zakonske zahtjeve.
- Jednostavnost rukovanja: Različite studije su pokazale da korisnici DSS veoma često prave pogreške zbog komplikovanog postavljanja sjedalice u vozilo. Kvalitetan DSS jednostavan je za korištenje, čime se ujedno minimizira rizik pogrešne postavke DSS-a.
- Ergonimičnost:Kvalitetan DSS omogućava djeci da sjednu udobno i opušteno, te se u njih lako mogu smjestiti i visoka i nešto krupnija djeca.
- Štetne materije: Kvalitetan DSS usklađenje sa postojećim zakonskim odredbama i standardima o štetnim materijama u igračkama i odijeći.
Marka/model |
Cijena (€) |
Odobrenje |
Isofix |
Preporuka |
Ocijena |
Sigurnost |
Jednostavnost rukovanja |
Ergonomičnost |
Štetne materije |
Do cca. 1 ½ godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Swandoo Albert + i-Size base |
450 |
40-85cm |
x |
+ |
1.6 |
+ |
+ |
+ |
++ |
Swandoo Albert |
250 |
40-85cm |
|
+ |
1.7 |
++ |
+ |
+ |
++ |
Bugaboo Turtle + base |
400 |
40-85cm |
x |
+ |
1.8 |
+ |
+ |
+ |
O |
Peg Perego Primo Viaggio i-Plus |
229 |
40-83cm |
|
+ |
1.8 |
++ |
+ |
+ |
+ |
Jané Koos i-Size R1 + iPlatform |
370 |
40-83cm |
x |
+ |
1.9 |
+ |
+ |
+ |
++ |
Bugaboo Turtle |
259 |
40-85cm |
|
+ |
2.0 |
+ |
+ |
+ |
O |
Jané Koos i-Size R1 |
210 |
40-83cm |
|
+ |
2.0 |
++ |
O |
+ |
++ |
Jané iMatrix + iPlatform |
400 |
40-83cm |
x |
+ |
2.3 |
+ |
+ |
+ |
++ |
Hauck iPro Baby |
140 |
40-85cm |
|
– |
4.8 |
+ |
O |
O |
– |
Hauck iPro Baby + iPro base |
290 |
40-85cm |
x |
– |
4.8 |
Θ |
O |
O |
– |
Uppababy Mesa i-Size |
289 |
40-78cm |
|
– |
5.5 |
+ |
+ |
+ |
– |
Uppababy Mesa i-Size + i-Size base |
540 |
40-78cm |
x |
– |
5.5 |
+ |
+ |
+ |
– |
Do cca. 4 godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joie i-Spin 360 |
350 |
40-105cm |
x |
+ |
1.8 |
+ |
+ |
+ |
++ |
Hauck iPro Kids + iPro base |
300 |
40-105cm |
x |
O |
2.8 |
O |
O |
O |
++ |
Do cca. 12 godina |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joie Verso |
250 |
-36kg |
x |
O |
3.1 |
O |
O |
O |
++ |
cca. 1 do 4 godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Besafe iZi Kid X3 i-Size |
560 |
61-105cm |
x |
+ |
1.8 |
++ |
+ |
+ |
++ |
cca. 1 do 12 godina |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GB Everna Fix |
270 |
9-36kg |
x |
+ |
2.4 |
+ |
+ |
+ |
++ |
Nuna Myti |
N/A |
76-150cm |
x |
O |
2.7 |
O |
O |
+ |
++ |
Nania Racer SP |
59 |
9-36kg |
|
O |
3.1 |
O |
O |
+ |
+ |
cca. 4 do 12 godina |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Britax Römer Kidfix² S |
199 |
15-36kg |
x |
O |
3.1 |
O |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vozači ne smiju zaboraviti koliko je važno korištenje dječije autosjedalice. Čak i najlošija autosjedalica je bolja nego nikakva, jer se njenim korištenjem smanjuje mogućnost nastanka teških povreda prilikom saobraćajne nezgode. Dječija autosjedalica se mora koristiti uvijek i bez izuzetka, pa čak i na najkraćim putovanjima. Statistika je dokazala da se najveći broj saobraćajnih nezgoda upravo dogodi na ulicama u naseljima. Držanje djeteta u rukama nije siguran način putovanja jer u trenutku sudara pri brzini od 50 km/h dijete teško 10 kilograma postaje 'teže' i do 20 puta i više, i teži oko 200 kilograma. Zato, koristimo dječije autosjedalice i zaštitimo našu dijecu.
Takođe, pored navedenog treba povesti računa i o zaštiti djece od sunca u zagrijanoj kabini, gdje se skreće pažnja roditeljima da ne ostavljaju djecu u vozilu, posebno ne u ljetnim mjesecima, čak ni na kratko, dok se u međuvremenu obavlja kupovina ili nešto slično, jer u takvim slučajevima može doći i do smrtnih posljedica za bebe i manju djecu zbog njihove osjetljivosti na visoku temperaturu.
Kompletnu informaciju možete pogledati OVDJE
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.