EURORAP I EURONCAP U ZAJEDNIČKOM PROJEKTU
SAOBRAĆAJNI ZNAKOVI I HORIZONTALNA SIGNALIZACIJA KLJUČNI ZA POBOLJŠANJE CESTOVNE SIGURNOSTI
Motorna industrija i sektor za izgradnju i upravljanje cestama se moraju udružiti kako bi spašavali živote, tvrdi se u izvještaju
Dvije vodeće organizacije u cestovnoj i auto sigurnosti, EuroRAP i EuroNCAP, udružile su snage kako bi pozvali automobilsku industriju i sektor za izgradnju i upravljanje cestama da rade zajedno kako bi osigurali da tehnologije koje su sada dostupne svima dosegnu svoj potencijal u spašavanju hiljadu života.
U konsultacijskom dokumentu koji je objavljen zajednički od strane organizacija koje se bave sigurnošću, Ceste koje vozila mogu prepoznati, EuroRAP i EuroNCAP tvrde da stanje saobraćajnih znakova i horizontalne signalizacije može biti najveća prepreka u prikupljanju beneficija novih tehnologija koje su ugrađene u vozila.
U skladu sa izvještajem, predviđa se da će tehnologije u vozilima spasiti hiljada života u Europi kad počne njihova globalna primjena. Sve više se kamere i senzori koriste da „pročitaju“ cestu unaprijed i pomažu da vozilo reaguje ranije ukoliko vozač ide u opasnost. Ipak nejasni znakovi ili izblijedile oznake na cesti su teško uočljive golim okom ili kamerom koja se nalazi u vozilu. Novi izvještaj uključuje istraživanja u šest zemalja da bi se ispitalo kako su saobraćajni znakovi i horizontalna signalizacija u praksi različiti u Europi i nakon više od pola vijeka od uvođenja međunarodnih konvencija.
John Dawson, predsjedavajući EuroRAP-a kaže: „Ogromne sume novca su utrošene na razvoj tehnologije koje dovode do revolucije u pogledu sigurnost naših vozila. Veoma mala pažnja je data kvaliteti osnovnih saobraćajnih znakova i obilježavanja ceste sa kojima se vozači trenutno moraju nositi. Utvrdili smo da nijedna zemlja nije postigla sistematsko mjerenje kvaliteta označavanja i obilježavanja ceste. Vijek nakon što je mačije oko pronađeno, tehnologija se ponovo bavi problemom kako cesta može biti unaprijed „pročitana“. Ključna poruka je da je ono što je dobro za čovjeka dobro i za mašinu.“
Ceste koje vozila mogu prepoznati preporučuju da cestovna i motorna industrija trebaju naučiti da zajedno rade na novim dizajnima fokusirajući se na pomoć vozačima sa dvjema novim tehnologijama koje su sada ponuđene u novim vozilima: „Pomoć pri zadržavanju vozila u traci“ i „Upozorenje o prekoračenju brzine“. Tehnologija „Pomoć pri zadržavanju vozila u traci“ čita oznake saobraćajnih traka kako bi utvrdila položaj vozila koje je izvan saobraćajne trake i usmjerila ga nazad na cestu, što predstavlja uobičajeni uzrok saobraćajne nezgode. „Upozorenje o prekoračenju brzine“ upozorava vozača kad prelazi određeno ograničenje brzine.
Michail van Ratingen, sekretar EuroNCAP-a kaže: „Rubni dijelovi ceste širom Europe su prekriveni cvijećem i spomen pločama. Više od četvrine saobraćajnih nezgoda sa smrtnim posljedicama na cestama dogodi se zbog izlijetanja vozila sa ceste. „Pomoć pri zadržavanju vozila u traci“ daje vozaču upozorenje što je slično fizičkom kontaktu sa zvučno-vibracionom trakom na cesti. Procjenjuje se da će se uvođenjem ove tehnologije spriječiti više od 2.000 smrtnih ishoda saobraćajnih nezgoda na europskim cestama.“
„Posljedice propuštanja promjene ograničenja brzine postale su mnogo ozbiljnije kako je više država usvojilo kazneni bodovni sistem i rigorozno provode ograničenja brzine. „Upozorenje o prekoračenju brzine“ sistematski štiti vozače kod propuštanja uočavanja saobraćajnog znaka ograničenja brzine, čak i ondakad se ograničenja stalno mjenjaju.“
Ceste koje vozila mogu prepoznati preporučuju da i jedni i drugi i cestovna i auto industrija u toku ove dekade trebaju sebi postaviti za cilj poboljšanje signalizacije i obilježavanja na 10% cesta u Europi koje su najopterećenije i na kojima se dogodi najviše nezgoda koje su izazvane velikom brzinom kretanja vozila.
„Većina saobraćajnih nezgoda sa smrtnim posljedicama dogodi se na nacionalnim i opterećenim regionalnim cestama izvan gradova. Ceste sa jednim kolovozom su europsko polje smrti. Trebamo se fokusirati u ovoj dekadi na obezbjeđenju kvaliteta saobraćajnih znakova i obilježavanja na ovim opterećenim otvorenim cestama bez obzira da li to tehnologija zahtjeva.“ kaže John Dawson.
„Mi sad trebamo potpunu analizu kvaliteta cestovnih znakova i horizontalne signalizacije da izmjerimo varijacije u označavanju i da definišemo prihvatljive tolerancije.“
NAPOMENA: Ceste koje vozila mogu čitati je konsultacijski dokumenat koji treba biti pregledan i korišten od strane korisnika cesta, onih koji upravljaju sa cestama i motorne industrije u cijeloj Europi. Dokument će biti predmet diskusije na workshopu u Windsoru 30. juna 2011.
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.