PROJEKAT RADAR- KREIRA BUDUĆNOST SIGURNOSTI NA CESTAMA
Bosanskohercegovački auto-moto klub - BIHAMK u junu 2018. godine se udružio sa 18 projektnih i pridruženih strateških partnera širom Europe kako bi realizovao projekat RADAR (Projekat procjene rizika na cestama zemalja dunavske regije) čija je ukupna vrijednost 2,15 miliona eura, a koji ima za cilj poboljšanje sigurnosti cestovne infrastrukture u 12 zemalja dunavske regije. Nakon skoro tri godine projekat RADAR postao je ključan za razvijanje regionalnih kapaciteta i strateških akcionih planova za ulaganje u pametnu cestovnu infrastrukturu zasnovanu na dokazima, ne samo u zemljama dunavske regije, već i u cijelom svijetu.
Zašto?
Broj smrtnih slučajeva na cestama i dalje raste svaki dan. Više od 3.200 ljudi poginulo je u osam zemalja Dunavske regije samo tokom 2019. godine - približan broj stradalih registrovan je i u 2018. i 2017. godini.
Često se zaboravlja da kvalitet cestovne infrastrukture igra izuzetno važnu ulogu u sprječavanju saobraćajnih nezgoda. Ali mjere se uvijek čine skupe.
Šta bi bilo ukoliko bismo mogli identifikovati najrizičnije ceste i poboljšati njihovu infrastrukturu uzimajući u razmatranje odnos troškova naspram smanjenja brojeva u pogledu smrtnih slučajeva i povreda prouzrokovanih saobraćajnim nezgodama? Šta bi se desilo ukoliko poboljšamo sigurnost na cestama korištenjem zaštitnih ograda kako bismo zaustavili slijetanje vozila sa cesta? U jednoj godini bismo mogli spasiti više od 1.600 života u Europi!
Raskrsnice oduzimaju također mnogo života u saobraćajnim nezgodama. Jednostavnim postavljanjem saobraćajne signalizacije ili kružnih tokova i upotrebom ekonomičnih mjera za smirivanje saobraćaja, poput ležećih policajaca, možemo spasiti više od 2.000 života.
Koliki procenat europskog BDP-a može biti ušteđen sprječavanjem smrtnih slučajeva i povreda na cestama? Šta bi bilo ukoliko usporedimo to sa troškovima poboljšanja sigurnosti cestovne infrastrukture? Procjene se razlikuju, saobraćajne nezgode u većini zemalja koštaju 2-3% BDP-a. Omjeri koristi i troškova pokazuju da će sa svakim uloženim eurom biti spašeno najmanje pet života, često i mnogo više.
Kako bismo pokazali šta radimo u stvari radimo, pripremili smo infografike vezane za četiri tematska područja projekta: Sigurne ceste, Odredbe za ranjive korisnike cesta, Pametna infrastruktura za upravljanje brzinom i Sigurnost na cestama u blizini škola. Ova četri područja i predložene mjere su od izričite važnosti za izgradnju budućeg strateškog upravljanja infrastrukturom cestovne sigurnosti u zemljama dunavske regije.
Metodologija koja se koristi u RADAR-u najsveobuhvatnija je metodologija procjene sigurnosti na cestama, koja pokriva većinu novih zahtjeva direktiva, a daljnja izgradnja kapaciteta u tom pogledu bila bi veoma relevantna i dobrodošla od strane zainteresovanih strana. Standardizovana metodologija nadilazi regionalne i nacionalne razlike, nudeći istinski transnacionalni pristup sa širokim implikacijama i primjenom na saobraćajnu politiku i nacionalne strategije sigurnosti na cestama.
Za više informacija o infografikama o četiri tematska područja kliknite ovdje.
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.