Radar

U periodu od 03. do 05. decembra/prosinca 2019. godine u Beču (Austrija) održana je četvrta studijska posjeta u okviru Projekta RADAR, kojem su kao partneri projekta prisustvovali i predstavnici BIHAMK-a. Sastanak je održan u organizaciji projekt partnera KfV (Austrijski odbor za cestovnu sigurnost), a pod pokroviteljstvom Interreg Danube Transnational Programme.

Studijska posjeta se ticala četvrte tematske aktivnosti projekta RADAR - Sigurnost infrastrukture na cestama koje prolaze pored ili u blizini škola. Predstavnici projektnih partnera, kao i eksperti uključeni u realizaciju projekta posjetili su sjedište KfV (Austrijski odbor za cestovnu sigurnost) gdje je održana radionica na temu Sigurnosti infrastrukture u blizini škola.

U okviru radionice predstavnici KfV su između ostalog prezentirali i ciljeve predstavljene u Strategiji cestovne sigurnosti u Austriji za narednu dekadu do 2030. godine. Nakon radionice obavljena je Studijska posjeta na nekoliko lokacija u blizini osnovnih i srednjih škola u Beču, koje predstavljaju primjer dobre prakse cestovne sigurnosti, a koje bi se mogle primjeniti i u ostalim zemljama Dunavske regije. Činjenica da je sigurnost učenika povećana do te mjere da se u blizini škola, gdje su provedene navedene mjere i rješenja u Austriji, nije dogodila niti jedna saobraćajna nezgoda, pokazuje rezultate dobre cestovne prakse.

Studijska posjeta je obuhvatala i obilazak gradova i sela u blizini Beča, gdje su također prezentirane dobre prakse cestovne sigurnosti u blizini škola. Između ostalog predstavljna je potpuna rekonstrukcija, odnosno zatvaranje cesta u blizini škola, postavljanje “kartonskog” policajca uz ograničenje brzine na cesti u blizini škole, postavljanje saobraćajnih znakova koje su dizajnirala djeca, postavljanje svjetlećeg znaka koji prikazuje brzinu kretanja sa emotikonima “smješko” za brzine ispod ograničenja i “ljutko” za brzine kretanja preko ograničenja brzine.

Pored navedenog predstavljena su i rješenja za motocikliste (iscrtavanje horizontalne signalizacije čime se vizuelno smanjuje širina trake) koje su značajno smanjile broj saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali motociklisti. Predstavljeni su i dobri primjeri rješenja na ulazima u sela, gdje su vozači zbog postavljenih “ostrva” prinuđeni da smanje brzinu kretanja.


Saobraćajno obrazovno takmičenje

E-testovi

Vrijeme

Sarajevo

  • Srijeda
  • Četvrtak
  • Petak