Tema mjeseca

TEST ZIMSKIH PNEUMATIKA 2017

Najbolje ocjene poznatim brendovima    

Najbolje rezultate pokazali Continental’s WinterContact TS860 za manje dimenzije i Dunlop’s Winter Sport 5 za SUV vozila

BIHAMK je u saradnji s evropskim partnerima sproveo test zimskih pneumatika koji je obuhvatio pneumatike manjih dimenzija (195/65 R15 T) namijenjene putničkim automobilima te pneumtike većih dimenzija (215/65 R16 H) namijenjene za SUV automobile. Pneumatici navedenih dimenzija veoma su zastupljeni na bh. tržištu te ovaj test ima veliki značaj i olakšava vozačima izbor prilikom kupovine.

Pored finansijskog aspekta, vozači bi trebali da obrate pažnju i na ostale faktore kao što su uslovi korištenja izabranog pneumatika, tip vozila na koje se postavljaju pneumatici, teren i podneblje. Vozačima koji žive u područjima sa više kišnih dana u godini, prioritet bi trebali predstavljati rezultati vožnje po mokroj podlozi, a vozačima koji su nastanjeni u područjima sa manje padavina prioritetni su rezultati vožnje po suhoj podlozi. Vozači koji na godišnjem nivou prelaze veliki broj kilometara trebaju obratiti pažnju na rezultate trajnosti pneumatika te njihov uticaj na potrošnju goriva.

16 modela manjih dimenzija

Ovogodišnji test je obuhvatio najprodavanije zimske pneumatike za vozila srednje veličine. Modeli su testirani na testnom vozilu VW Golf 7.

Od 16 testiranih pneumatika, tri modela zaslužila su ocjenu “vrlo dobar”, samo jedan model dobio je ocjenu “zadovoljavajuće”, dok je većina modela dobila ocjenu “dobar”.

Continental’s WinterContact TS860 je jedini tzv. premium brend koji je dobio ocjenu “vrlo dobar”. Druga dva modela sa ocjenom “vrlo dobar” uobičajno su marketinški pozicionirani iza premimum brendova. ESA+TECAR brend koji je razvio i proizveo Goodyear, nadmašuje glavne marke Goodyear i Dunlop. Slična situacija je i sa novim Kleber Krisalp HP3, kvalitetnim Michelinovim proizvodom koji bi trebao imati lošije perfomanse od glavnog modela Alpin 5, a koji također nadmašuje glavni model u performansama na snijegu, ledu i potrošnji goriva.

Na sredini tablice se nalazi 12 modela sa ocjenom “dobar”. Dunlop i Goodyear imaju neznatan nedostatak, ostalih 10 modela ima minimalno dva nedostatka, a najčešće su to nedostaci iskazani na mokroj podlozi i snijegu.
Na osnovu njegovih slabih perfomansi na suhoj podlozi te zbog loših performansi na ledu i u pogledu potrošnje pneumatika, na začelju tabele je model Semperit’s Master-Grip 2 sa ocjenom “zadovoljava”.

Dimenzija 215/65 R16 H

Od pneumatika većih dimenzija koji su namijenjeni za SUV automobile, na testnom vozilu VW Tiguan testirano je 16 najprodavanijih modela.

U ovoj kategoriji jedan model je zaslužio ocjenu “vrlo dobar”, jedan model dobio je ocjenu “nezadovoljavajuće”, a većina modela, njih 14, su dobili ocjenu “dobar”.
Model Dunlop’s Winter Sport 5 je jedini pneumatik koji je zaslužio ocjenu “vrlo dobar”. Dunlop je od svih testiranih modela pokazao ubjedljivo najbolje performanse na mokroj podlozi te vrlo dobre karakteristike u pogledu potrošnje goriva i potrošnje pneumatika. Također, to je jedini model koji je pri zimskim uslovima dobio ocjenu “vrlo dobar”.

14 modela je dobilo ocjenu “dobar”. Continental’s ContiWinterContact TS850P SUV je model sa pretežno dobrim perfomansama ali je pokazao određene nedostatke na ledu. Pirelli’s Scorpion Winter pokazuje određene nedostatke na ledu i snijegu, a glavni nedostatak za ukupnu ocijenu 2,8 je povećana potrošnja goriva.
Zbog loših performansi na mokroj podlozi i snijegu, model Nankang’s Snow SV-2 nije dobio zadovoljavajuću ocjenu. Testirani pneumatik pokazuju značajne razlike prilikom kočenja na mokroj podlozi. Razlika zaustavnog puta pri brzini od 80 do 20 km/h između najboljeg i najlošijeg pneumatika iznosi oko 10 m. Ako motorno vozilo opremljeno sa Nankang modelom mora provesti hitno zaustavljanje pri brzini kretanja od 80 km/h koje je zasnovano na konstantnom usporavanju, vozilo će se i dalje kretati brzinom od približno 37 km/h u trenutku kada bi se vozilo opremljeno sa Dunlop pnematicima zaustavilo. U slučaju hitnog zaustavljanja pri 50 km/h (npr. gradska vožnja), brzina kretanja bi iznosila približno 23 km/h.

Ispitivanje potrošnje pneumatika također pokazuje ozbiljne razlike. Sa superiornim performansama naročito se ističe Michelin Alpin 5. Michelinova učinkovitost trošenja je 39% bolja od prosjeka svih 16 testiranih proizvođača. Suprotne perfomanse pripadaju Avonu, pneumatiku koji ima perfomanse 37% slabije od prosjeka. Michelin (+39%) posjeduje duplo duži vijek trajanja (pređena kilometraža) u odnosu na Avon (-37%).

Kod dimenzije SUV pneumatika razlika u potrošnji goriva najboljeg i najlošijeg pneumatika je veća nego kod regularnih putničkih pneumatika. Približno 8% ili 0,5 l/100 km je izmjerena razlika između Goodyear i Pirelli što se iznimno uklapa sa oznakom pneumatika (Goodyear “C”, Pirelli “E”).

Savjeti

Na osnovu ukupnih rezultata testa zimskih pneumatika za 2017. godinu, mogu se dati sljedeći savjeti:

Ukoliko kupujete pneumatike manjih dimenzija za putnička vozila 195/65 R15 T i u zavisnosti od onoga za što su kupci zainteresirani, dobro uravnotežene zimske pneumatike možete odabrati između Continental, ESA+TECAR i Kleber Krislap. Kao pouzdan model za suhu podlogu trebali bi odabrati Yokahomu, a dobre perfomanse na mokrom pokazali su modeli Continental i Goodyear. Zbog dobrih performansi za vožnju po snijegu i ledu možete odabrti Nokian, odnosno ESA+TECAR.

Ukoliko se radi o SUV pneumatiku dimenzije 215/65 R16 H, kao dobro uravnotežene zimske pneumatike trebali bi odabrati Dunlop. Za vožnju po suhoj podlozi trebali bi odabrati između modela Michelin i Pirelli, a za vožnju po mokrom opcije su modeli Dunlop i Pirelli koji su imali najbolje karakteristike. Za dobre perfomanse na snijegu odnosno ledu trebali bi odabrati između BF Doodrich i Nokian, odnosno Michelin.

Unatoč činjenici da pri testiranju zimskih pneumatika nema odlikaša, bitno je istaći da i dalje ima kvalitetnih pneumatika koji mogu zadovoljiti zahtjeve kupaca. Također, bitno je napomenuti i činjenicu da nijedan model nije zakazao na testu visoke brzine – Highspeed.

1.Kriteriji i procedura ispitivanja

Kriterij

Subjektivni dio

Objektivni dio

1. Suha podloga (15 %)

80 %

Vozne karakteristike (40 %):

-         upravljivost

-         odziv upravljača

-         pravac

Sigurna vožnja (40 %):

-         promjena traka

-         S-zavoji

-         granična ponašanja

-         skretanje

20 %

ABS-Kočenje

2. Mokra podloga (30 %)

10 %

Upravljivost:

-         bočno prijanjanje

-         pod/nadupravljivost

-         stabilnost

-         vuča

90 %

ABS-kočenje (30 %):

-         asfalt & beton

hidroplaning:

-         uzdužno (20 %)

-         poprečno (10 %)

upravljivost:

-         vrijeme kruga (20 %)

kruženje (10 %):

-         vrijeme kruga

3. Snijeg (20 %)

30 %

Upravljivost:

-         poprečno prijanjanje

-         pod/nadupravljivost

-         stabilnost

-         vuča

70 %

ABS-kočenje (40 %):

Vuča (20 %):      Handling:

-     vrijeme kruga (10 %)

4.Led (10 %)

 

100 %

ABS-kočenje (60 %): Bočno prijanjanje (40 %):

5. Buka (5 %)

50 %

50 %

6. Velika brzina

 

100 %

 7. Potrošnja goriva (10 %)

 

100 %

 8. Potrošnja pneumatika (10 %)

 

100 %

2. Novost u testiranju

Testiranje performansi na snijegu u stvarnom testu je po prvi put vršeno u Finskoj na testnom poligonu Testworld. Na temelju neprikladnih vremenskih uvjeta u Švicarskoj, donesena je odluka da se testiranje preseli u Finsku.

3. EU-Oznaka

Nakon pet godina, oznaka pneumatika je neodređena. Test ne prepoznaje neobjašnjivu klasifikaciju ali oznaka pneumatika zaista nije dobar faktor za zaštitu potrošača. Regularni pneumatik s oznakom “C” ima bolje perfomanse u odnosu na pneumatike sa oznakom “A” ili “B”. Usporedba kočenja na mokrom često pokazuje da su pneumatici s nižom oznakom indeksa bolje rangirani u usporedbi sa pneumatikom s višom oznakom indeksa. Dodatno, oznaka pneumatika potcijenuje stvarnu značajnu razliku između dva pneumatika. Otpor kotrljanja također redovno pokazuje razliku rangiranja u potrošnji goriva.

4. M&S

M&S nije garancija da se radi o pneumatiku sa zimskim perfomansama. Kao što je unapređeno kod testa ljetnih pneumatika 2017, posebno kod SUV, dostupni su ljetni pneumatici sa oznakom M&S. Shodno tome je dobro došla odluka o pooštravanju propisa o zimskim pneumaticima koji zahtijevaju “tri planinska vrha” kao simbol za zimske pneumatike, koji će biti proizvedeni od januara 2018. godine. Ipak, u stvarnoj usporedbi Nankang je rangiran kao “nezadovoljavajući” na snijegu, unatoč tome što pneumatik posjeduje simbol 3PMSF (pahuljica). Nankang perfomanse vuče (trakcija) prilikom testa su na nivou M&S ljetnih pneumatika što dovodi do pitanja, da li Nankang ima pravo označiti pneumatik s 3PMSF ili početna granica za 3PMSF nije dovoljno kvalitetno određena.

5. Izbor proizvoda

Odabir proizvoda treba pokriti cjelokupni tržišni raspon, od premium proizvoda do donjeg cijenovnog dijela.
Testni modeli sadrže prepoznatljive modele, marke s tržišnim udjelom i modelima bez stvarnih rezultata ispitivanja. Tržišni udio u zemljama partnera i interes partnera također treba razmotriti prilikom izbora.

6. Marke koje nedostaju

Dimenzije 195/65 R15  premium brend Pirelli sa poboljšanim predstavnikom Cinturato Winter biće naknadno ponuđen tržištu. Također, predstavnik Bridgestona biće dostupan u zimskoj sezoni 2017/2018.  Kod dimenzije 215/65 R16 nedostaju proizvodi Bridgestone i Semperit. Planirano je da i ti brendovi budu dostupni u zimskoj sezoni 2017/2018. Izabrani su samo testni modeli koji posjeduju minmalnu EU oznaku grip (prijanjanja) na mokroj "C" podlozi.

U nastavku slijedi detaljnija analiza rezultata testa zimskih pneumatika 2017.

ZBIRNA INFORMACIJA _TEST ZIMSKIH PNEUMATIKA 2017

KARAKTERISTIKE PNEUMATIKA R15

KARAKTERISTIKE PNEUMATIKA R16

TABELA SA REZULTATIMA R15

TABELA SA REZULTATIMA R16

Napomena o autorskim pravima

Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.

Povezane vijesti