TEST LJETNIH PNEUMATIKA 2020. GODINA
BIHAMK je i ove godine, u saradnji sa njemačkim auto klubom ADAC, proveo test ljetnjih guma.
Testiranje ljetnih pneumatika obuhvatilo je pneumatike iz ponude trenutno dostupne na tržištu i to pneumatike većih dimenzija 235/55 R17, namijenjena za porodične SUV automobile i dimenzija 225/40 R18 koje uključuju UHP (Ultra High Performance) pneumatike namjenjene za manje putničke automobile. Obje dimenzije su zastupljene na bosanskohercegovačkom tržištu, pa test koji BIHAMK radi u suradnji s europskim auto klubovima i partnerima ima veliku važnost, te olakšava vozačima izbor prilikom kupovine pneumatika. Pored finansijskog aspekta, koji je najčešće prioritetan prilikom kupovine pneumatika, vozači bi trebali da obrate pažnju i na ostale faktore, kao što su uslovi korištenja odabranog pneumatika, vrsta vozila na koji se postavljaju pneumatici, kao i teren i podneblje gdje će se isti najčešće korisiti. Tokom samog testiranja posmatrane su vozne karakteristike pneumatika - sigurnost, ponašanje pri ektremnim uslovima, utjecaj na potrošnju goriva, te aspekt zaštite okoliša.
Dimenzija pneumatika 235/55 R17
Ukoliko se uporedi s prošlogodišnjim testom C guma postavljenih na VW T6, uočljivo je da su tokom ovogodišnjeg testiranja odabrani pneumatici dimenzija namjenjenih porodičnim SUV automobilima postavljeni na testno vozilo (Ford Kuga) ostvarili mnogo bolje rezultate. Četiri proizvoda ocijenjena su sa ocjenom „vrlo dobar“, sedam ih je ocijenjeno sa „dobar“, a samo je jedan model ocijenjen je sa „loše“.
Najbolji ukupni rezultat ostvario je Michelin Primacy 4. Za razliku od ostala tri pneumatika s ocjenom "vrlo dobar", procijenjeni pređeni put Michelin-a od 46.700 km ostvaruje najbolju ocjenu kod habanja, te se ističe među najbolje ocijenjenim pneumaticima u svim testiranim uslovima. Bridgestone Turanza T005 prati u stopu prvoplasirani model pneumatika, koji pored vrlo dobrih rezultata u svim uslovima, uključujući i habanje (procijenjeni pređeni put od 41.400 km) najbolje postiže kod potrošnje goriva. Korak iza su Maxxis Premitra 5 i Pirelli Cinturato P7 koji su ostvarili jednak broj bodova, s tim što je Maxxis Primetra 5 ostvario bolji rezultat kod habanja (procijenjeni pređeni put od 37.000 km), dok je Pirelli Cinturato P7 od svih pneumatika ostvario najbolje rezultate na suhoj podlozi, ali zauzima zadnje mjesto među najbolje ocijenjenim skupinama sa procijenjenim pređenim putem od 35 000 km.
U ovome odabiru pneumatika Laufenn S-Fit EQ se nalazi na začelju sa ocjenom "loše". Iako se pneumatik ponaša s dobrom preciznošću i ima dobre sigurnosne elemente pri suhoj podlozi, ponašanje pri mokroj podlozi umanjilo je ukupnu ocjenu ovog pneumatika. Dodatno, zaustavni put ovog pneumatika među najdužima je u domenu mokre podloge.
Test ljetnih pneumatika 2020.
235/55 R17 |
Oznaka proizvođača Otpor kotrljanja / Prianjanje na mokrom / Buka |
Preporuka |
Ukupna ocjena |
Suha podloga |
Mokra podloga |
Buka |
Potrošnja goriva |
Vijek trajanja |
Prioritet |
|
|
|
20% |
40% |
10% |
10% |
20% |
Michelin Primacy 4 |
B/A/70 |
+ |
1.9 |
2.0 |
2.2 |
2.3 |
2.0 |
1.0 |
Bridgestone Turanza T005 |
A/A/72 |
+ |
2.1 |
1.9 |
2.3 |
2.6 |
1.4 |
2.0 |
Maxxis Premitra 5 |
B/A/70 |
+ |
2.3 |
1.9 |
2.4 |
2.7 |
2.3 |
2.0 |
Pirelli Cinturato P7 |
C/A/71 |
+ |
2.3 |
1.7 |
2.4 |
2.7 |
2.3 |
2.5 |
Hankook Ventus Prime 3 |
C/A/72 |
Ο |
2.7 |
2.7 |
2.4 |
2.6 |
2.0 |
2.0 |
Semperit Speed-Life 2 SUV |
C/C/72 |
Ο |
2.7 |
2.5 |
2.7 |
2.6 |
1.9 |
1.0 |
Yokohama BluEarth RV-02 |
C/A/70 |
Ο |
2.7 |
2.6 |
2.7 |
2.1 |
2.6 |
2.0 |
Continental Eco Contact 6 |
A/A/72 |
Ο |
2.8 |
2.0 |
2.8 |
2.3 |
1.2 |
1.0 |
Esa+Tecar Spirit Pro |
C/B/72 |
Ο |
2.8 |
2.4 |
2.8 |
2.5 |
2.1 |
1.0 |
Kumho Ecsta HS51 |
C/C/69 |
Ο |
3.0 |
3.0 |
2.2 |
2.5 |
2.5 |
2.5 |
Kleber Dynaxer HP 31) |
C/B/72 |
Ο |
3.3 |
2.4 |
3.3 |
3.3 |
1.8 |
2.0 |
Laufenn S-Fit EQ2) |
C/B/72 |
- |
5.0 |
2.1 |
5.0 |
2.3 |
2.5 |
2.0 |
Dimenzija pneumatika 225/40 R18
Modeli veličine 225/40 R18 testirani su na Golfu VII GTI, te imaju oznaku UHP - Ultra visoke performanse. Niti jedan testirani model pneumatika nije ostvario ocjenu „odličan“. Od ukupno 16 testiranih modela pneumatika četiri modela su ocijenjena ocjenom „vrlo dobar“, jedanaest ocjenom „dobar“, dok je samo jedan model zaslužio najnižu ocjenu "dovoljno".
Pneumatici s ocjenom "vrlo dobar" ostvarili su vrlo dobre vozne karakteristike na suhoj i mokroj podlozi, što se očituje preciznim i ugodnim upravljačkim odzivom, a pored toga i vrlo dobrim svojstvima u domenu habanja. U tom smislu možemo istaknuti Michelin Pilot Sport 4 i Continental Premium Contact 6. Zanimljivo je da se pneumatik marke Continental Premium Contact 6 nalazi u prednjem dijelu tabele kad uzimamo u obzir karakteristike koje postiže prilikom vožnje na mokroj podlozi, a na samom začelju kad je u pitanju buka. Međutim, obzirom da buka nema preveliki uticaj na ukupnu ocjenu nevedeni model pneumatika ostao je u grupi testiranih modela koji su zaslužili ocjenu “vrlo dobar”.
Model pneumatika Rotalla nalazi se na samom začelju tabele. Iako je pokazao zadovoljavajuće performanse kod suhe podloge, ponašanje na mokroj podlozi donijelo mu je ukupnu ocjenu “dovoljan”, te se nalazi pri dnu liste kako u pogledu zaustavnog puta tako i voznih karakteristika.
Test ljetnih pneumatika
2020
225/40 R18 |
Oznaka proizvođaća Otpor kotrljanja / Prijanjanje na mokrom / Buka |
Preporuka |
Ukupna ocijena |
Suha podloga |
Mokra podloga |
Buka |
Potrošnja goriva |
Vijek trajanja |
Prioritet |
|
|
|
20% |
40% |
10% |
10% |
20% |
Continental PremiumContact 6 |
C/A/72 |
+ |
2.1 |
2.4 |
1.7 |
3.6 |
2.1 |
2.0 |
Michelin Pilot Sport 4 |
C/A/71 |
+ |
2.1 |
1.9 |
2.0 |
2.9 |
1.9 |
2.0 |
Goodyear Eagle F1 Asym 5 |
E/A/71 |
+ |
2.2 |
1.7 |
2.3 |
3.1 |
1.9 |
2.0 |
Maxxis Victra Sport 5 |
E/A/72 |
+ |
2.2 |
2.0 |
2.2 |
2.8 |
2.4 |
2.0 |
Nexen N'Fera Sport |
E/A/71 |
Ο |
2.6 |
2.2 |
2.6 |
3.1 |
1.9 |
2.0 |
Sava Intensa UHP 2 |
C/A/67 |
Ο |
2.7 |
1.8 |
2.7 |
3.1 |
1.6 |
2.0 |
Vredestein Ultrac Vorti |
E/B/70 |
Ο |
2.7 |
2.5 |
2.7 |
2.9 |
2.4 |
2.0 |
Falken Azenis FK510 |
E/A/69 |
Ο |
2.9 |
2.9 |
2.4 |
3.0 |
2.0 |
2.0 |
Bridgestone Potenza S001 |
E/A/72 |
Ο |
3.0 |
1.7 |
3.0 |
3.5 |
2.1 |
2.5 |
Kumho Ecsta PS71 |
E/A/72 |
Ο |
3.0 |
2.4 |
2.3 |
3.3 |
2.0 |
3.0 |
Nokian Powerproof |
C/A/69 |
Ο |
3.0 |
2.4 |
2.4 |
2.8 |
2.0 |
3.0 |
Pirelli P Zero |
E/A/72 |
Ο |
3.0 |
1.3 |
1.8 |
2.9 |
2.7 |
3.0 |
Toyo Proxes Sport |
E/A/71 |
Ο |
3.0 |
2.0 |
2.8 |
2.9 |
2.0 |
3.0 |
Hankook Ventus S1 evo32) |
C/A/72 |
Ο |
3.1 |
2.0 |
3.1 |
3.4 |
1.8 |
2.5 |
Cooper Zeon CS-Sport1) |
E/A/70 |
Ο |
3.3 |
2.0 |
3.3 |
3.2 |
2.5 |
2.0 |
Rotalla Setulla S-Pace RU01 |
C/B/69 |
Θ |
3.6 |
2.9 |
3.6 |
2.8 |
1.6 |
2.0 |
ZAKLJUČAK
Unatoč činjenici da niti u jednoj testiranoj dimenziji nema pneumatika koji je zaslužio ocjenu “odličan”, već su pri testiranju pneumatika i jednih i drugih dimenzija najbolje ocjene “vrlo dobar” generalni zaključak je da testirani pneumatici, svi osim modela pneumatika Laufenn S-Fit EQ dimenzija 235/55 R17, nisu u potpunosti pogrešan izbor, s tim što će korisnici morati prihvatiti određeni kompromis te odlučiti koji od nedostataka pri kupovini im predstavlja najmanji problem. Međutim, na osnovu ukupnih rezultata i detaljnog opisa svih kriterija koji su bili posmatrani prilikom testa ljetnih pneumatika za 2020. godinu, BIHAMK preporučuje:
- a) Ukoliko se radi o dimenziji pneumatika 235/55 R17 namijenjenih za porodične SUV i/ili automobile za prijevoz putnika dobro uravnotežene ljetne pneumatike sa dužim vijekom trajanja:
- Michelin Primacy 4 i
- Bridgestone Turanza T005.
- b) Ukoliko se radi o dimenziji pneumatika 225/40 R18, namijenjenih za putnička vozila dobro uravnotežene ljetne pneumatike:
- Continental PremiumContact 6 i
- Michelin Pilot Sport 4,
i pneumatike sa najkraćim zaustavnim putem na mokroj i suhoj podlozi:
- Pirelli P Zero.
Ukupnu informaciju možete pogledati OVDJE
Napomena o autorskim pravima
Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.