Savjeti

Pripremite vozilo za zimske uvjete vožnje

.Provjerite imaju li gume dovoljnu dubinu profila i da li je pritisak zraka u gumama odgovarajući. Gume trebaju imati najmanje 4 mm profila, dok pritisak

.Vožnja sa preniskim pritiskom u gumama povećava potrošnju goriva, nepotrebno trošenje guma, kao i pogoršanje voznih i upravljačkih svojstava vozila.
.Zbog toga što se motorno ulje na niskim tempraturama zgušnjava, usljed čega je mnogo teže startovati motor, treba koristiti ulja manjeg viskoziteta.
.Tekućina u sistemu za hlađenje može se zamrznuti, te tako
ošteti hladnjak ili blok motora. Potrebno je provjeriti koncentraciju rashladne tekućine ( antifriza i sl.) i po potrebi je promijeniti.
.Niže temperature znatno slabe kapacitet akumulatora. Ispražnjen akumulator, također, može se smrznuti. Akumulator treba biti potpuno napunjen i ispravan. .Kablovi i polovi trebaju biti očišćeni i zategnuti.
.Tekućinu za pranje vjetrobrana treba obogatiti tekućinom protiv zamrzavanja da ne bi došlo do oštećenja njenog rezervara ili električne pumpe.
.Provjerite u kakvom su stanju metlica brisača i drugi uređaji koji omogućavaju normalnu vidljivost iz vozila.
.Pažljivo provjeriti ispušni sistem da nije oštećen ili da ne propušta zbog mogućeg trovanja ugljen monoksidom.
.Potrebno je podmazati sistem za vješanje i dijelove šasije, sajle mehanizme ručne kočnice. Da ne bi zaledile, potrebno je podmazati i brave vrata i prtljažnika.
.Uz sve naprijed navedeno, jednom mjesečno, dodati sredstvo za odmrzavanje u rezervoar za gorivo kako bi spriječili zamrzavanje vlage i blokiranje cjevovoda za gorivo.

Planirajte svoje putovanje

-Pravovremeno se informirajte o vremenskim uvjetima i stanju i prohodnosti cesta na kojima ćete voziti
-Provjerite imate li zimsku opremu u skladu sa važećim propisima
-Neka vam rezervoar goriva uvijek bude pun, nikad ne znate koliko ćete eventualno čekati u koloni ili zastoju prometa
-Očistite stakla i ogledala prije nego krenete, obavezno nosite strugač leda i tečnost za odleđivanje brava
-Kad vozite budite svjesni da zbog mogućnosti pojave iznenadne poledice uvijek usporite na izloženim dionicama ceste:
-Područjima sa šumom
-Pustijm područjima (visoravni)
-Zasjecima, usjecima, udolinama na cestama
-Ispod i na mostovima i vijaduktima
-Na ledu zaustavni put može biti i do deset puta duži nego na suhoj cesti. Smanjite brzinu vožnje, odstojanje između vozila neka bude dovoljno dugo da vam ostavi prostora za usporavanje i zaustavljanje u nepredviđenim uslovima vožnje

10 pravila za vožnju u zimskim danima

1. Kod poledice nježno postupajte sa upravljačem i nožnim komandama, nikad istovremeno volanom i kočnicom. Ako osjetite da više ne upravljate vozilom pritisnite kvačilo, pustite pedalu gasa i lagano pokušajte upravljačem okrenuti vozilo u željenom smjeru.
2. Kočenje na zaleđenoj cesti je praktično „zabranjeno“, a ako bez kočenja ne može onda papučicu kočnice pritisnite krajnje nježno
3. Uključivanje nižeg stepena prenosa gotovo je jednako kočenju. Najbolje je „šaltati“ sa međugasom.
4. Blokirani točkovi slabo koče i onemogućavaju upravljenje vozilom. Zanosi li automobil nogu odmah sklonite sa kočnice. Na poledici je glavni vozačev pomoćnik-volan. Blagim okretom volana, uz oduzimanje gasa i nježno kočenje pokušajte vozilo vratiti u željenu putanju.
5. Ako ne možete izbjeći prepreku radije se sklonite sa ceste.
6. Ponašanje stražnje strane automobila vozač osjeća leđima u naslonjaču sjedala, a ponašanje prednje strane rukama na volanu. Preduslov za to je pravilno držanje ruku i leđa uprta u naslonjač.
7. Slabi amortizeri i loše podešene kočnice najbolje pokazuju „zube“ na poledici.
8. Gume, bez obzira kakve, moraju imati najmanje 4 mm profila. Pritisak zraka treba povećati za 0,15 bara.
9. Želite li u opasnim okolnostima s osjećajem upravljati volanom i nožnim komandama morate biti prikladno odjeveni.
10. Zimska vožnja traži staloženost i čvrste živce. Ne vozite umorni ili uzbuđeni.

Sigurnije sa zimskim gumama

Kontakt između ceste i automobila ostvaruje se preko automobilskih guma, odnosno na jednom relativno malenom dijelu dodirne površine između gume i ceste. Upravo ta kontaktna površina od presudne je važnosti za sigurnost upravljanja vozilom. Kada se mijenjaju uvjeti na cesti (odnosno koeficijent prijanjanja guma na površinu kolovoza) upravljivost vozila i efikasnost kočenja se narušava.

-Zimska je guma doslovno zimska, odnosno za korištenje zimi, ali ne samo za snježne uvjete. Zimske gume treba stavljati na vozilo tokom zimskih mjeseci, bez obzira ima li snijega na cesti ili ne!!!
-Zimske gume (nove) imaju uobičajenu dubinu profila od 8 mm te gotovo pet puta više odvodnih kanala i šara od ljetnih guma što im omogućuje učinkovitije izbacivanje i odvođenje vode postrance i iza gume.
-Zimska guma ima do četiri puta bolji kontakt (ovisno o kvaliteti zimske gume) sa snježnom podlogom od ljetne gume.
-Na temperaturi ispod 7°C ljetne gume gube elastičnost odnosno postaju prekrute i zbog toga ne zadovoljavaju potrebna svojstva prijanjanja. Poseban hemijski sastav zimske gume čini elastičnima i na niskim temperaturama, a kombinacija s odgovarajućim dubljim profilom čini gumu zaista potpuno sigurnom za zimsku vožnju.
-Najveća prednost zimske gume je bolje pokretanje, vođenje i kočenje na snijegu. 


Zapamtite!
-Zimske gume (kao uostalom i ljetne), treba po mogućnosti mijenjati svake dvije godine, pošto nakon toga gube svoju elastičnost.
-Nikada ne kupujte „odležale“, protektirane ili polovne gume, jer nikada niste sigurni što kupujete.

Zimska oprema

Posjedovanje zimske opreme zakonski je obavezno od 15.11. tekuće godine do 15.04. naredne godine.


Saobraćajno obrazovno takmičenje

E-testovi

Vrijeme

Sarajevo

  • Nedjelja
  • Ponedjeljak
  • Utorak
BIHAMK Card