Svi detalji dionice autoceste od Ovčara do ulaza u tunel Prenj
U sklopu dionice će na magistralnoj cesti M-17 biti izgrađena južna zaobilaznica oko Konjica u dužini od 3,5 kilometara. Na zaobilaznici će biti tunel od 825 metara, vijadukt od 82 metra i most dužine 387 metara.
Javno preduzeće Autoceste FBiH je posljednjeg dana godine koju smo upravo ostavili iza sebe objavilo vizualizaciju dionice autoceste na koridoru 5c od Ovčara kod Konjica do ulaza u tunel Prenj koja će biti duga 10,3 kilometra.
U videoprezentaciji koja vrlo detaljno pokazuje kako će izgledati ova dionica autoceste vide se svi objekti koji će se na njoj nalaziti. Na njoj će redom biti izgrađen vijadukt od 463,5 metara, most od 60 metara, vijadukt od 480 metara, tunel čija će lijeva cijev biti duga 682 metra, a desna 580. Potom ide tunel čija će lijeva cijev biti duga 1,3, a desna nešto više od kilometra. U nastavku dionice će biti izgrađen vijadukt od 540 metara s lijeve strane i 605 s desne strane. Nadalje, gradit će se petlja s vijaduktom dugim 590 metara s lijeve i 610 s desne strane. U blizini ove petlje će se nalaziti odmorište s benzinskom pumpom. Na kraju dionice će nalaziti ulaz u tunel Prenj koji će sa dužinom od 10,9 kilometara biti 9. najduži u Evropi i 30. na svijetu.
Zaobilaženje Konjica
U sklopu dionice će na magistralnoj cesti M-17 biti izgrađena južna zaobilaznica oko Konjica u dužini od 3,5 kilometara. Na zaobilaznici će biti tunel od 825 metara, vijadukt od 82 metra i most dužine 387 metara.
Tako bi trebala izgledati ova važna dionica, a kada će biti izgrađena, koliko će koštati i ko će je graditi još ne znamo. Iz JP Autoceste FBiH su rekli da u ovom momentu imaju završen idejni projekat i da se radi na izradi glavnog projekta. Nakon toga bi trebalo biti poznato koliko će koštati gradnja ove iznimno važne dionice autoceste koja vodi ka najvažnijem i najskupljem objektu na cijelom koridoru 5c čijom gradnjom bi putovanje između Sarajeva i Mostara trebalo biti skraćeno za cijeli sat.
Iako je u javnost lansirana informacija da bi cijeli koridor 5c u promet trebao biti pušten za pet godina to je u ovom momentu još uvijek u domenu špekulacija, jer se ne zna na kakve će prepreke građevinari naići tokom gradnje tunela Prenj. U ovom momentu se ne može reći ni to kada bi njegova gradnja trebala početi ni koliko će trajati i koštati. Barata se s cifrom od oko 600 miliona eura (u javnosti se nerijetko pojavljuju različite cifre op.a.) i rokom gradnje od šest godina. Direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić je ranije najavljivao da bi gradnja tunela Prenj trebala početi u proljeće ove godine i njegov završetak do 2030. godine. No, njegov optimizam je kompromitovan vlastitim priznanjem da su rok za izbor izvođača i dodjela ugovora za gradnju tunela Prenj probijeni samom činjenicom da nisu završeni u decembru prošle godine, kako je bilo u planu. Lasić je u odgovoru na poslaničko pitanje iz Federalnog parlamenta odgovorio da su krivci za ovo ''blagdani i dekapacitiranost EBRD-a u ovom periodu, kao i iznimna kompleksnost projekta''. Na kraju odgovora je naveo kako bi cijela procedura, ipak, trebala biti završena u prvom kvartalu ove godine.
Cijela južna dionica autoceste od Ovčara kod Konjica, preko tunela Prenj do dionice Mostar sjever će biti duga 35 kilometara. Evropska unija je preko Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) prije pola godine izdvojila tri i po miliona eura za pripremu provedbe ovog projekta.
Zadatak za 50 stručnjaka
Naša zemlja se za izgradnju tunela Prenj priprema već devet godina. Od tada inžinjeri traže odgovore koji će im pomoći u projektovanju ovog mega objekta koji će zajedno s cijelom dionicom od Ovčara do Mostara sjever put između glavnog grada BiH i Mostara skratiti za 30 kilometara.
Na izradi projekta tunela Prenj angažovan je tim od 50 stručnjaka čiji će jedan od glavnih zadatak biti kako se izboriti s vodom na koju će graditelji sasvim sigurno naići tokom kopanja. U tome će im, sasvim sigurno, pomoći iskustvo koje su prikupili tokom izgradnje drugih brojnih tunela u našoj zemlji, a njihova brojka je impozantna – na cijelom koridoru 5c od Save do mora koji će biti dug 325 kilometara će se nalaziti tuneli ukupne dužine oko 60 kilometara od kojih su mnogi već izgrađeni ili da budemo još precizniji, već smo izgradili nekoliko modernih tunela ukupne dužine oko 13 kilometara. Na cijelom koridoru 5c bi se na kraju trebao nalaziti 51 tunel, ne računajući željezničku prugu koja se, također, pruža u pravcu sjever – jug.
Povezane novosti
Potpisani ugovori za izgradnju dionice Šićki Brod – Đurđevik - Lot 2 (Obilaznica Živinica)
U prisustvu članova Uprave JP Ceste FBiH, danas je u Sarajevu potpisan Ugovor za nadzor nad izvođenjem radova na trasi i objektima, izgradnja dionice Šićki Brod – Đurđevik na trasi ceste Tuzla – Sarajevo (Lot 2).
Sarajevo na korak do ''pametnog saobraćaja''
Iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo su saopćili da se na 37 raskrsnica sukcesivno izvode različite grupe radova, te da će 163 raskrsnice imati adaptivno upravljanje saobraćajem.
Napravljen bitan korak ka izgradnji dionice autoceste Počitelj – Stolac
Riječ je o prvoj dionici Jadransko-jonske autoceste koja će se graditi u BiH i četvrtini ukupne autoceste koja bi u konačnici kroz našu zemlju trebala biti duga 102,6 kilometara i išla bi do granice s Crnom Gorom.