Testovi

Toyota Corolla Cross: Redizajn joj dobro stoji, a provjereni hibrid daje snagu

Iako statistika prodaje pokazuje da kupci više biraju drugu generaciju ekstravagantnog C-HR-a, Toyota je ipak odlučila pripremiti diskretno osvježenje Corolle Cross. Ipak, ovo je konkretniji SUV, koji biraju oni kupci kojima se ne sviđa klasična Corolla.

Autor: BIHAMK

Corolla Cross je taman na pola puta između manjeg C-HR-a i većeg RAV4. Lansirana je kako bi popunila tu prazninu i zamijenila nekadašnji – onoj na našim cestama iznimno popularni Rav4 treće generacije dok je bio manji i kompaktniji.

S obzirom da je model već četvrtu godinu na tržištu, praksa u autoindustriji kaže kako je red za osvježenje i ispravljanje nedostataka s prvih modelskih godina. Šta je to sve “popeglano” na, popularno rečeno, facelift modelu?

Minimalistički, ali svježi vanjski dizajn

Toyota ostaje vjerna filozofiji da ne degradira vlasnike prvih modelskih godina, pa redizjan obično obavi diskretno, ali na kraju sve bude dovoljno efektno. Može se reći da Corolla Cross uz minimalne izmjene svojom maskom najavljuje novu generaciju RAV4 modela i vjerovatno nekih drugih koji će se pojaviti kasnije. Naime, prednji dio vozila sada krasi redizajnirani branik sa zanimljivim saćastim otvorima i bočni usisnici za zrak kojih prije nije bilo, dok su LED svjetlosne grupe dobijele osvježenu grafiku.

Promjene uključuju i novi reljefni natpis modela iznad zadnje tablice, crna kućište vanjskih retrovizora te drugačiji dizajn 18-inčnih dvobojnih alu felgi koje su dostupne od drugog nivoa opreme Style, dok se na početnom paketu Luna auto kotrlja na col manjim točkovima. Ko želi još eksluzive birat će GR paket s 19-inčnim točkovima i 10 milimetara nižim ovjesom.

Sve u svemu, Corolla Cross je zadržala svoju skladnost unutar svega 4,46 metara dužine kao jedna je od najkompaktnijih SUV modela na tržištu, a redizajn je donio prefinjenost i minimalnu razliku s kojom će Toyota “gurati” još par godina dok se ne pojavi nasljednik.  

Unutrašnjost blago reorganizovana

Kabina u tamnijim tonovima sa par dekorativnih hromiranih umetaka daje notu čistoće i omogućava udoban smještaj za četiri odrasle osobe, mada prostor za noge viših putnika pozadi nije najprostraniji u segmentu. Razlog leži u činjenici da limuzinska i karavan verzija Corolle imaju duže međuosovinsko rastojanje. Ipak, u odnosu na C-HR, putnici pozadi dobijaju veće prozore i bolju preglednost.

S druge strane, čvrsti i izrazito robusni materijali su nas podsjetili na onaj popularni RAV4 treće generacije. S redizajnom se nije nešto posebno mijenjalo. Toyota ističe ugradnju kvalitetnijih materijala i znatno poboljšanu zvučnu izolaciju, uključujući i izolaciju ispod haube motora. Centralna konzola je reorganizovana sa izmještenim prekidačima grijanja sjedišta sa konzole na srednji tunel, blago pomjerenim prekidačem ručne kočnice i modifikovanom ručicom mjenjača.

Sve je ustvari dobro uređeno od prvog dana i nije bilo potrebe za radikalnim promjenama. Osvjetljenje prekidača stakala ne bi škodilo, kao i mekani pokrov prednje armature za bolji osjećaj pod rukom, pa čak i bolje pričvršćena konzona u predjelu mjenjača, jer na kraju valja “istresti” više od 70.000 KM i opravdati to u svojoj glavi.

Takođe, s ovim paketom opreme Style kupac dobiva sve što mu treba tako da nema potrebe zavlačiti dublje ruku u džep. Međutim, ako dodatne opcije ne igraju ulogu, u katalogu dodatne opreme toliko toga ima da kupac na svom primjerku poželi bar ubaciti neku “sitnicu” od dijelova iz kataloga Toyota dodatne opreme, uzimajući u obzir da su cijene pristupačne.

Iza grijanog kožnog volana nalazi se digitalna 12,3-inčna instrumentna tabla s blago osvježenom grafikom, dok vrh konzole zauzima 10,5-inčni touchscreen multimedijalnog sistema kompatibilnog sa Android Auto i Apple CarPlay platformama. Sistem uključuje kvalitetan audio, digitalni radio i glasovno upravljanje. Pohvalno je što Toyota zadržava fizičke komande za klimatizaciju ispod ventilacionih otvora, a pojedini sistemi pomoći vozaču ne zahtijevaju ponovno aktiviranje nakon svakog pokretanja.

Pogon i vožnja: Ekonomičnost i život s CVT-om

Ponuda pogonskih sklopova ostala je ista, samo dorađena. Pored osnovne verzije 1.8 Hybrid (140 KS) testirana verzija opremljena je bila jačim 2,0-litarskim benzinskim motorom i elektromotorom koji zajedno razvijaju 180 KS i 190 Nm, sa prenosom snage na prednje točkove putem standardnog e-CVT automatskog mjenjača. Ovaj hibridni sistem omogućava električno kretanje poprilično često kada u bateriji ima kapaciteta i teren nije zahtjevan.

Vozač tada treba biti pažljiv i doslovno “lizati” pedalu gasa, a to je obično praksa u gradskoj gužvi, jer Corolla Cross s laganim gasom klizi isključivo na struju, a softver isključuje benzinski motor kad god osjeti da je njegov angažman višak. Tako ovaj SUV, možda će zvučati čudno, može u gradu lako trošiti oko 5 litara benzina. Hibridi ne vole autoput, pogotovo što CVT pri snažnim ubrzanjima zna biti naporan, ali potrošnja oko 7 litara lako je ostvariva i može se smatrati dobrim rezultatom, budući na neke druge hibride pri brzinama od 130 km/h i više.

To još jednom podrcrtava Toyotinu odluku da se riješi dizela tamo gdje realno ima prostora. Ne sumnjamo a će se u glomaznom Land Cruiseru još zadržati neko vrijeme, ali u manjim formatima, kakva je Corolla Cross, hibrid je prava zamjena i ekonimičan s potrošnjom benzina. 

Nezavisni ovjes pokazuje izvrsnu ravnotežu – efikasno apsorbuje neravnine bez prenošenja buke u kabinu, ali zadržava dovoljnu krutost za stabilnost u zavojima. Odabir kvalitetnih guma dodatno doprinosi upravljivosti.

Ono što je od starta bilo istaknuto to je nisko težište. Skoro kao da vozite običnu Corollu, samo blago podignutu. To znači da ćete za razliku od klasičnih SUV-ova koji se njišu, ovdje uzdizati “prizemljenost” i nižu karoseriju u vožnji zavojitim cestama. Budući da je u pitanju SUV format, ovjes je prva liga, ali s obzirom da pogon kontroliše CVT mjenjač bilo još bolje da Toyota ima neko drugo rješenje za transimisiju, ali nažalost nema i to će ostati nepromijenjeno.

Prednji pogon dovoljan, garancija nenadmašna

Bez obzira na skromnije prodajne rezultate u odnosu na C-HR, Corolla Cross nudi konkretniji paket, ostaje jednako ekonomična, ali omogućava bolje vozne osobine. Sve je upakovano u jedinstvenu 10-godišnju garanciju, koju ne nudii niti jedan drugi brend.

Verzija s pogonom na sve četiri točkove bila bi preporučljiv izbor za one koji planiraju povremeno napuštati asfalt, pogotov zimi, inače ovako nisko težište daje zeleno svjetlo i za samo prednji pogon, koji na kraju krajeva košta 4.700 KM manje.

________________________________________________________________

Toyota Corolla Cross Style 2.0 Hybrid FWD

D-Š-V: 4,46 x 1,83 x 1,62 m

Međuosovinski razmak: 2,64 m

Prtljažnik: 473 lit.

Motor: 4 cilindra, atmosferski, 1.987 ccm

Snaga (kW/KS): 98/133 pri 6.000 o/m

Ob. moment: 190 Nm pri 4.400-5.200 o/m

Elektromotor: 113 KS

Sistemska snaga: 180 KS

Pogon: Prednji

Mjenjač: Automatski, CVT

Ubrzanje (0-100 km/h): 7,7 s

Max brzina: 180 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,0-5,1 lit.

Masa: 1.365 - 1.440 kg

Rezervoar za gorivo: 43 lit

Dimenzije točkova: 225/50 R18

Garancija: 10g/200.000 km

Cijena najpovoljnijeg modela (Hybrid 1.8) – 62.900 KM

Redovna cijena test modela – 77.500 KM

Akcijska cijena test modela – 72.500 KM
________________________________________
Doplate:

Metalik boja – 1.200 KM (uračunato u cijenu)

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo