Autorski tekstovi

Sveti gral kolekcionara: Misterija Husseinovog BMW-a

Nestali žuti Gemballa BMW iz Husseinove kolekcije i danas izaziva fascinaciju. Brutalan dizajn, diktatorska prošlost i misteriozni nestanak učinili su ga kultnim automobilom.

Autor: Adis Nadarević

Kad spomenemo tuning automobila, na pamet nam mogu pasti razne stvari – od velikih tuning kuća kakav je AMG, preko raznih televizijskih emisija o prepravkama auta kakvih nam u zadnjih nekoliko godina ne nedostaje, pa do mahalskih garaža u kojima naši ulični trkači prepravljaju svoje vozilice. No, postoji čitav niz kultnih tunera čiji su radovi ušli u historiju automobilizma, a neki se čak spominju i u širim historijskim kontekstima.

Jedan od njih je Gemballa, tvorac automobila kojeg neki nazivaju svetim gralom automobilskih kolekcionara.

Brutalni žuti kupe

Gemballa je ozbiljna tunning kuća koja se uglavnom bavi preradama Porscheovih modela, sa čime je i počela u ranim osamdesetima. Osnivač Uwe Gemballa je kompaniju osnovao 1981. i prvi su mu modeli bili Avalanche, Cyrrus i Mirage, zasnovani na Porscheu 911. Za razliku od većine tunera koji su težili dodavanju nekog sofisticiranog dodira, Gemballine modifikacije su bile brutalne – proširene karoserije, povećani usisnici, unikatne felge, masivne ispušne cijevi... Ukratko, od automobila ionako sportskog izgleda pravili su cestovne zvijeri.

Iako je i tih osamdesetih kao i danas osnovu rada ove kompanije predstavljao rad na modelima Porschea, Uwe Gemballa se bavio i modifikacijama drugih proizvođača, poput Mercedesa i BMW-a. I tu dolazimo do spomenutog svetog grala...

Prema dostupnim podacima, 1985. godine je Gemballa preradio jednog BMW-a 635CSi, i to u upadljivo žutoj boji koje nije bila pošteđena ni prednja rešetka sa tipičnim BMW-ovim ''bubrezima''. Ovaj žuti kupe sa ogromnim zadnjim točkovima i bočnim usisima poput onih na Ferrarijevoj Testarossi  je bio tako nabrijan da malo ko može reći da je izgledao ljepše od fabričkog modela, tim prije što je nijansa žute koja je korištena bila ista ona koju je koristila njemačka pošta.

Međutim, predstavljao je krunski primjer tunerskog pretjerivanja tog vremena i u sebi je sadržavao brutalnost dostojnu kakvog diktatora.

Zvanično, prodan je anonimnom kupcu iz Ujedinjenih Arapskih Emirata za 240,000 tadašnjih njemačkih maraka, što internetski konverteri preračunavaju u oko 200,000 današnjih eura nakon što se iznos prilagodi inflaciji. Nakon toga, automobilu se gubi svaki trag.

U diktatorovoj garaži

Sve do 2003. sudbina žute nabudžene ''Bembare'' nikoga nije pretjerano ni zanimala, dok se ovaj monstrum od auta nije našao na televizijskim ekranima nakon pada jednog monstruoznog bliskoistočnog lidera. Naravno, govorimo o Sadamu Husseinu, čiji je vozni park zajedno sa vozilima njegovih sinova Udaya i Qusaya brojao preko sedam stotina vozila!

Među ovim automobilima bili su i neki jako rijetki modeli i superautomobili, kao što su Ferrari F40 i 512 BB, kojih je napravljeno svega po oko hiljadu komada, zatim Lamborghini Countach 5000QV, Aston Martin Lagonda, te brojni Nijemci koje je Sadam lično najviše preferirao. Imao je nekoliko predsjedničkih limuzina Mercedes W1000, zatim cijelu flotu Mercedesa S klase, nekoliko blindiranih BMW-ovih ''Sedmica'', a bio je tu i jedan jedini, jedinstveni žuti Gemballa 635CSi.

Istini za volju, mnogi od ovih vozilica su bile igračke Sadamovih sinova, ali – da se ne lažemo – tih igračaka ne bi bilo da nije bilo tate koji je posjedovao cijelu državu i sudbine svih ljudi u njoj. Žuti Gemballa je, navodno, pripadao Udayu ali je vjerovatno najkorektnije reći kako je – kao i cijeli Irak – od osamdesetih do 2003. bio vlasništvo porodice Hussein.

Svrgavanjem Sadamovog režima, svijet su obišle slike luksuznih automobila i superautomobila iz porodične garaže. Među njima je bio i prašnjavi žuti Gemballa 635CSi kraj kojeg je pozirao američki vojnik. Prema objavljenim slikama, čini se kako auto nije pretjerano oštećen i kako ne bi trebalo puno truda da se dovede u originalno stanje.

Da li je to i urađeno – niko ne zna.

Misterija nestanka

Nakon što je diktator oboren, neki automobili iz njegovog harema su uništeni u borbama, neki su zaplijenjeni, neki pokradeni, neke je nova vlast prodala, a neke je narod jednostavno razmontirao u dijelove koji su kasnije prodavani. Brojni vrijedni primjerci su završili na crnom tržištu, ali žuti BMW je nestao bez traga i niko ne zna šta se sa njim desilo.

Slike dokazuju da nije uništen, nova vlast ga nije ni zaplijenila ni prodala, riječ je o prevelikoj stvari da bi je neko mogao uzeti i odnijeti kao ratni trofej, a nema puno logike u varijanti da ga je neki kolekcionar kupio a da se s njim ne može pohvaliti. Tako skupa i rijetka igračka se ne kupuje da bi se ''krila od druge djece''.

Žuti Gemballa BMW 635CSi je automobil sa jedinstvenom pričom. Za početak, sam po sebi je jedinstven jer nije napravljen ni jedan sličan, a potom je jedinstven zbog toga što u sebi objedinjuje vrhunac evropske tunerske kulture osamdesetih, kontroverznu poveznicu sa notornim diktatorom, te na kraju intrigantni element misterioznog nestanka. Sve su to razlozi zbog čega se ovaj automobil smatra svetim gralom kolekcionara i zbog čega bi prilikom eventualne prodaje postigao visoku cijenu.

Podsjetimo se, originalno je koštao 240,000 dojč maraka, što je u to vrijeme bilo dvostruko više u odnosu na cijenu prije Gemballinih modifikacija, a u današnjem novcu je riječ o 200,000 eura. Prema procjenama, kad bi se na tržištu pojavio uz stručnu restauraciju i provjereno porijeklo, ovaj automobil ne bi bio prodan ispod 500,000 eura.

Dakle, postoji nešto što automobilu dodaje vrijednost čak i više od famozne njemačke babe koja ga je vozila samo nedjeljom. Pogledajte samo šta za njegovu cijenu može učiniti kad ga je posjedovao bliskoistočni diktator.

BIHAMK

Povezane novosti

Piti ili voziti

Piti ili voziti

Približava se 2026. u kojoj ćemo u značajnijoj mjeri osjetiti djelotvorniju primjenu zakona o sigurnosti saobraćaja. Značajno su povećane kazne za mnoge prekršaje poput bahate vožnje, ali i vožnje u alkoholisanom stanju.

Možda bi vas zanimalo