Bosna i Hercegovina

Bahata vožnja će biti strožije kažnjavana

Zakon koji su predložili poslanici SDP-a Saša Magazinović i Jasmin Imamović je upućen na Dom naroda Parlamenta BiH i kada se tamo usvoji moći će se i primjenjivati.

Autor: Darko Omeragić

Predstavnički dom Parlamenta BiH sredinom oktobra usvojio je Zakon o kažnjavanju bahate vožnje kojim se predviđaju žestoke novčane kazne, dugoročno oduzimanje vozačke dozvole, te privremeno i trajno oduzimanje automobila. Zakon koji su predložili poslanici SDP-a Saša Magazinović i Jasmin Imamović je upućen na Dom naroda Parlamenta BiH i kada se tamo usvoji moći će se i primjenjivati.

Magazinović je predstavljajući novi Zakon rekao da vozači više neće moći odbiti test na drogu i da će policija dobiti nove, ''moćne'' alate kojim će potencijalne ubice za volanom konačno skloniti s ceste.

Kako je novi Zakon okarakterisao obijesnu vožnju?

''Postupanje vozača u gruboj suprotnosti s pravilima saobraćaja, prilikom kojeg vozač ne pokazuje obzir prema sigurnosti u saobraćaju, odnosno ozbiljno narušava sigurnost u saobraćaju'', navodi se u ovom Zakonu.

Šta je obijesna vožnja?

Nadalje, obijesna vožnja je ''kada vozač u razmaku od 20 minuta dva ili više puta prođe svjetlosni saobraćajni znak (semafor) u trenutku kada mu je prolaz zabranjen''. Obijesna vožnja je i onda kada se kreće vozilom u naselju pri brzini većoj od 40 km/h iznad najveće dozvoljene brzine u naseljenom mjestu ili najveće dozvoljene brzine definisane saobraćajnim znakom ili općim ograničenjem brzine, odnosno izvan naselja pri brzini većoj za 60 km/h iznad najveće dozvoljene brzine.

Ovim Zakonom će biti kažnjen i onaj vozač koji pretiče kolonu vozila pri čemu svojim vozilom prelazi ili se kreće po punoj uzdužnoj liniji koja razdvaja saobraćajne trake puta, kao i kada upravlja vozilom s koncentracijom alkohola u organizmu većom od 1,50 promila ili pod utjecajem narkotika ili drugih psihoaktivnih supstanci.

Kao što se vidi iz predviđenih okolnosti koje će biti strožije kažnjavanje zakonodavac je vjerovatno izdvojio samo neke od primjera koji su do sada viđeni na bh. cestama, što ne znači da bi ih moglo biti još više, jer su bahati vozači sve domišljatiji.

Može li se u borbi protiv bahatih vozača još nešto uraditi? Sasvim sigurno je da može. Evo, na primjer, bilo bi dobro da bh. vlasti razmisle o tome da se i među bahatim vozačima napravi razlika i da se oni bahati vozači koji imaju puno novca strožije kažnjavaju od onih s manjim primanjima. Ta praksa u svijetu nije nepoznata. U Srbiji se radi na novom zakonu o bezbjednosti saobraćaja (ZOBS) kojim će biti predviđeno da kazne budu proporcionalne primanjima prekršioca i da oni koji više zarađuju plate i veće kazne.

Vratolomije na cesti

Ne treba zaboraviti da je bahatim vozačima uvijek na pameti i to koliko će svoje vratolomije na cestama platiti. Ako vide da su kazne smiješno male onda će prekršaje praviti ponovo. Voziće brzo i sve snimati kako bi se na društvenim mrežama pohvalili svojim ''poduhvatima'', sve dok su im džepovi puni novca, čak i nakon što plate za njih smiješno male kazne. U Srbiji bi novi zakon trebao biti završen do marta naredne godine.

Jedna od zemalja koja se dosjetila toga da se kazne plaćaju proporcionalno zaradi prekršioca zakona je Finska. Poznat je slučaj milionera Andersa Wiklofa iz Finske koji je zbog vožnje od 82 kilometra na sat na mjestu gdje je dozvoljena brzina 50 km/h morao platiti kaznu od čak 121.000 eura i oduzimanje vozačke na 10 dana. U izjavi za tamošnje medije milionera je zažalio zbog svog ponašanja za volanom, ali sasvim sigurno mu nije bilo ni svejedno da iz džepa za relativno mali prekršaj izvadi toliki novac. Ovakve kazne su ozbiljna opomena svim vozačima koji misle da imaju dovoljno novca za vratolomije na cestama. Takvi će svaki sljedeći put dobro razmisliti kako će se ponašati u saobraćaju.

Ako u obzir uzmemo činjenicu da su obijesni vozači mahom oni s najskupocjenijim automobilima ili motociklima i da na pomen nekih od kazni u BiH samo odmahnu rukom i nasmiju se i bez problema ih plate onda je vrlo jasno da se s ovom finskom praksom treba krenuti i kod nas. Dok još nije kasno.  

BIHAMK

Povezane novosti

Vozite oprezno: Na cestama u FBiH 124 lokacije su opasne

Vozite oprezno: Na cestama u FBiH 124 lokacije su opasne

Od 124 lokacije 51 mjesto je definisano kao izuzetno opasno, odnosno kao ''crna tačka''. Među posljednjim saniranim ''crnim tačkama'' u FBiH nalaze se raskrsnica u Tasovčićima u Čapljini, južni ulaz u Mostar i krivina u Podarašcu, na jugu BiH.

Ko će graditi most preko rijeke Tare?

Ko će graditi most preko rijeke Tare?

U Sarajevu je održan koristan sastanak na kojem su ministrica saobraćaja Crne Gore Maja Vukičević i njen bh. kolega Edin Forto razgovarali o tri bitna projekta.

Možda bi vas zanimalo