Bosna i Hercegovina

Od juna kamere na autobuskim stajalištima u Sarajevu

Kamere će biti postavljene na području općina Centar, Ilidža, Novi Grad, Novo Sarajevo i Stari Grad.

Autor: Darko Omeragić

Od 1. juna u Sarajevu će na 27 autobuskih stajališta biti u funkciji nadzorne kamere koje će snimati automobile koji se na njima parkiraju i(li) zaustavljaju.

Ovaj sistem će, kako je objašnjeno, pomoći Ministarstvu unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo da efikasnije kažnjava nesavjesne vozače koji svojim vozilima zauzimaju mjesto vozilima javnog gradskog prevoza, čime se remeti funkcioniranje gradskog saobraćaja, ali i povećava rizik za pješake i putnike.

Kamere su postavljene na području općina Centar, Ilidža, Novi Grad, Novo Sarajevo i Stari Grad. A tačne lokacije su:

  • Autobusko stajalište "Muzej", ul. Zmaja od Bosne (općina Centar Sarajevo);
  • Autobuska stajališta "Skenderija" (ul. Terazija i ul. Skenderija);
  • Ulice Alipašina, Patriotske lige, Koševo i Hamze Hume (Centar);
  • Autobuski terminal u ul. Rustempašina (općina Ilidža);
  • Bulevar Meše Selimovića (Otok, Dolac Malta – općine Novi Grad i Novo Sarajevo);
  • Ulica Zmaja od Bosne na više lokacija: Socijalno, Pofalići, Kampus;
  • Safvet-beg Bašagića, Dom Armije, Zelenih Beretki i Ćumurija (Stari Grad)         

Kazne stižu na adresu

Kamere funkcionišu u režimu automatskog prepoznavanja registarskih tablica (ANPR), a kazne će se slati na adrese vlasnika vozila. Ovaj potez je dio šire strategije unapređenja saobraćajne kulture i podrške javnom prevozu u glavnom gradu. Iz nadležnog kantonalnog ministarstva ističu kako je ova mjera usmjerena na zaštitu putnika i vozača javnog prevoza te pozivaju sve učesnike u saobraćaju da poštuju saobraćajne propise i ne parkiraju na autobuskim stajalištima.

Ukupno je do sada postavljeno 13 kamera na najproblematičnijim tačkama, a u narednom periodu planirano je proširenje sistema na dodatne lokacije.

Ministar unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo Admir Katica kaže da je zaustavljanje, parkiranje, pa čak i ostavljanje na duži vremenski period automobila na pojedinim autobuskim stajalištima jedan od ozbiljnijih elemenata ugrožavanja sigurnosti saobraćaja.

“Zaustavljanje na autobuskom stajalištu radi odlaska na bankomat, u prodavnicu, kafić apsolutno je neopravdano i nedozvoljeno i na ovaj način ćemo to zaustaviti i adekvatno sankcionirati ukoliko se nastavi kršenje propisa. Kamere se postavljaju na stajališta za koja smo utvrdili da su najčešća mjesta gdje se vrši nepropisno zaustavljanje vozila i ugrožavanje saobraćaja. Imamo situacije gdje se autobusi zaustavljaju u saobraćajnoj traci jer je stajalište zauzeto i onda putnici izlaze iz autobusa direktno na saobraćajnicu. Tu postoji velika mogućnost da putnici stradaju i da imamo fatalne posljedice, a to ne smijemo dozvoliti”, rekao je Katica.

Detalje kažnjavanja neodgovornih vozača pojasnio je i komesar Uprave policije KS Fatmir Hajdarević: “Sve kamere koje se postavljaju na stajališta javnog prevoza uvezane su u Sistem za obradu prekršaja koji se koristi u MUP-u KS. Kamere će bilježiti svaki prekršaj i neće biti tolerancije za vozila koja ne pripadaju kategoriji gradskog prevoza i hitnim službama”.

Šta piše u Zakonu?

U Zakonu o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH je propisano “da je stajalište dio površine puta namijenjen za zaustavljanje autobusa, trolejbusa ili tramvaja radi ulaska i izlaska putnika i obilježeno je saobraćajnim znakom.” Ovim Zakonom propisano je da vozač ne smije da zaustavi ili parkira vozilo na dijelu kolovoza koji je kao stajalište za vozila javnog saobraćaja obilježen saobraćajnim znakom i oznakama na kolovozu.

Za ove prekršaje predviđena je kaznena odredba – novčana kazna u iznosu od 40 KM, a ako je prekršajem izazvana saobraćajna nezgoda učinilac prekršaja kaznit će se novčanom kaznom od 50 do 200 KM, a ako je učinilac prekršaja vozač motornog vozila odredit će mu se 1 kazneni bod.

Kao i sa svakim Zakonom i novim pravilom njegova uspješnost će se mjeriti tek nakon određenog vremena. Tada će biti jasnije da li je novo pravilo efikasno i treba li ga nadograđivati. Da li su kazne dovoljno visoke, također je jedno od pitanja na koje će vrijeme dati odgovor. Činjenica je da su mnogi vozači zloupotrijebili slobodu koju su do sada imali i da je parkiranje ili ostavljanje vozila na duži vremenski period postalo praksa, zbog čega su se autobusi morali zaustavljati u saobraćajnoj traci, a ne na autobuskom stajalištu, te time onemogućavali brži protok drugih vozila i ugrožavali druge učesnike u saobraćaju. U Sarajevu se nerijetko dešava da neodgovorni vozači neopravdano svoja vozila ostavljaju čak i na tramvajskim šinama, najčešće baš na tramvajskim stajalištima, kako bi oni, mogli “završiti neki posao u obližnjoj trgovini”. Dok po njih dođe “pauk” već se stvore nesnosne gužve, pa ne bi bilo loše da se kamerama i rigoroznijim kaznama pokriju i ova kritična mjesta.

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo