Savjeti

Tokom jeseni magla se češće javlja, vozite oprezno

Magla se često pojavljuje iznenada, što je čini opasnom za vozače. U svakom slučaju treba odmah povećati razmak, smanjiti brzinu i uključiti adekvatna svjetla, preporučuje ADAC.

Autor: BIHAMK

Prema sudskoj praksi, značajno ograničenje vidljivosti koje obavezuje na uključivanje kratkih svjetala postoji uvijek kada je na autocestama vidljivost manja od 150 metara. Na drugim cestama izvan naselja to važi kada je vidljivost ispod oko 100 metara. U naseljenim područjima granica je oko 60 metara, piše njemački automotoklub.

Za sopstvenu vidljivost može biti korisno uključiti prednja svjetla za maglu. Ona raspršuju svjetlo nisko preko ceste i tako je bolje osvjetljavaju. Mogu se koristiti kada magla, snježne padavine ili kiša znatno ometaju vidljivost. Čim se vidljivost poboljša, treba ih isključiti ili se prebaciti na kratka svjetla.

Zadnja svjetla za maglu smiju se koristiti tek kada je vidljivost manja od 50 metara. Služe za upozoravanje vozila iza vas i da bi bili rano primijećeni. Međutim, moraju se isključiti čim se vidljivost poboljša, jer inače znatno zasljepljuju vozače iza vas. Ko vozi sa uključenim zadnjim svjetlima za maglu pri vidljivosti preko 50 metara, riskuje kaznu. Uključivanja svjetala za maglu nisu obavezna.

Većina modernih vozila ima dnevna svjetla koja se automatski uključuju s paljenjem vozila. Tokom jeseni, a posebno pri magli, to obično nije dovoljno jer je često loša vidljivost i tokom dana, a svjetla su aktivna samo na prednjoj strani vozila. Automatska svjetla često ne reaguju pri magli, kiši ili snijegu i ne prebacuju se automatski na kratka svjetla. Zato bi vozači trebalo sami da aktiviraju prekidač svjetla tokom dana iz predostrožnosti. Štaviše, vožnja s kratkim svjetlima ili opcionalno s prednjim svjetlima za maglu je propisana pri lošoj vidljivosti i tokom dana.

Duga svjetla po magli su beskorisma, jer ona dodatno pogoršavaju vidljivost. Obična kratka svjetla su tada preporučljivija. ADAC savjetuje rano uključivanje kratkih svjetala jer se tada aktiviraju i zadnja svjetla. Osim toga, dnevna svjetla više zasljepljuju vozila iz suprotnog saobraćaja pri magli i lošim uslovima vidljivosti nego kratka svjetla.

Minimalni razmak u metrima uvijek treba da odgovara brzini u kilometrima na sat. Pri brzini od 50 km/h razmak do vozila ispred trebalo bi da iznosi najmanje 50 metara. Općenito važi pravilo da se smije voziti samo toliko brzo da se može zaustaviti unutar pregledne dionice.

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo