Do oktobra ove godine biće završena još jedna dionica autoceste na Koridoru 5c. Riječ je o dionici Poprikuše – Nemila u dužini od 5,5 kilometara koja se nalazi između Zenice i Žepča.
O napretku izgradnje ove dionice Javno preduzeće Autoceste FBiH je javnost izvijestilo prije nekoliko dana u promotivnom videu. Šefica gradilišta Jasmina Mihajlović je rekla da su radovi na ovoj dionici, prema idejnom i glavnom projektu, podrazumijevali izgradnju mosta Golubinja 1, vijadukta Golubinja 1, petlje i odmorišta Golubinja, mosta Željeznica, tunela Golubinja u dužini od 3,6 kilometara koji je trenutno najduži tunel na Koridoru 5c, mosta Bosna, mosta Kovanići, te istoimenog nadvožnjaka, potpornih zidova i stabilizaciju kosina. Također, u sklopu izgradnje ove dionice predviđeno je i premještanje i izgradnja lokalnih puteva.
Veći dio dionice su objekti
„U sklopu ove dionice 4,6 kilometara ili 83 posto predstavljaju objekti – mostovi, vijadukti i tuneli. To nam zapravo govori koliko je ova dionica kompleksna za izgradnju. U ovom trenutku su završeni svi glavni radovi na tunelu Golubinja, a to podrazumijeva iskop, izgradnju temelja, hidroizolociju, sekundarnu oblogu i bočne drenažne cijevi. U toku su završne aktivnosti u tunelu koje obuhvataju elektro-mašinske radove, odnosno ugradnju potrebne opreme. U završnoj fazi izgradnje su i mostovi i na njima se trenutno postavlja hidroizolacija, asfaltira se nosivi sloj, te ugrađuju rukohvati. U završnoj fazi je i stabilizacija kosina“, kazala je Mihajlović.
Na ovoj dionici će se nalaziti i Centar za kontrolu prometa i naplatna stanica i u toku su radovi u unutrašnjosti ovog objekta – ugrađuje se stolarija, a u njegovoj blizini se postavlja tampon, te se obavlja iskop za konstrukciju rezervoara.
„Što se tiče izazova na koje smo naišli tokom izgradnje ove dionice, posebno je bilo zahtjevno izgraditi tunel Golubinja, jer smo se susreli s geologijom koja je bila mnogo složenija od one koja je definisana u tenderskoj dokumentaciji. Prilikom iskopa tunela izvođač radova se susreo s geološkim fenomenom koji se prvi put viđa na ovim prostorima, a zove se block-in-matrix, što znači da se unutar tla nalazili veliki i mali blokovi, zbog čega je izvođač bio primoran da ugrađuje mnogo teže podgradne sisteme od onih koji su bili predviđeni tenderskom dokumentacijom, što je dovelo do dodatnih troškova. Sve građevinske radove bismo trebali završiti do kraja augusta ili početka septembra, nakon toga slijedi priprema dokumentacije za tehnički prijem i pribavljanje svih neophodnih saglasnosti i dozvola, što bi sve moglo biti gotovo do oktobra ove godine“, pojasnila je Mihajlović.
Probijen rok, ali i budžet
Ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Nemila potpisan je 16. novembra 2020. godine. Radovi su povjereni turskoj građevinskoj kompaniji Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, a nadzor italijanskom preduzeću IRD Engineering. Ukupna vrijednost radova je 208 miliona eura sa PDV-om. Novac za ovaj projekat je osiguran iz kredita od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) – 70 miliona eura, Evropske investicijske banke (EIB) – 90 miliona eura, te od bespovratnih sredstava Evropske unije – 41,1 milion eura iz Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Predviđeni rok za izgradnju ove dionice je bio maj 2024. godine, pa je očito da će biti probijen za otprilike godinu i po, a zbog nepredviđenih troškova tokom izgradnje probijen je i budžet i to za otprilike 53,2 miliona KM ili 27,2 miliona eura.
Povezane novosti

Izgradnje brze ceste kroz Krajinu počinje na proljeće 2026.
Prije tri godine procjene su bile da bi izgradnja 47 kilometara brze ceste kroz USK trebala koštati oko 500 miliona eura.

Za dvije poddionice autoceste u FBiH na Koridoru 5c 100 miliona eura
Vlada FBiH je prilikom davanja saglasnosti kojom su prihvaćeni grantovi zaključila da će odluke o njihovoj realizaciji provesti nadležna ministarstva finansija i prometa i komunikacija, te Javno preduzeće Autoceste FBiH.

Tender za izgradnju ceste Foča – Šćepan Polje će biti raspisan narednih dana
Poznato je da će gradnja dionice od 12,5 kilometara biti finansirana međunarodnim kreditom. Ova cesta, iako predstavlja međunarodnu vezu, u očajnom je stanju i makadamom se iz BiH ulazi u Crnu Goru.