Članak top banner 970x90
Bosna i Hercegovina

Autoput Rača – Bijeljina do kraja 2025.

Dionica koja bi trebala biti izgrađena do kraja naredne godine dio je autoputa Rača – Bijeljina – Brčko – Vukosavlje, odnosno krak autoputa Beograd –Sarajevo.

Autor: Darko Omeragić

Na dva od tri vrlo važna infrastrukturna projekta s obje strane granice između BiH, Srbije, Crne Gore i Hrvatske u toku su radovi čijim završetkom će građanima naše zemlje, ali i turistima biti olakšano putovanje.

Krenimo od najvećeg i najskupljeg projekta, a to je autoput Rača – Bijeljina čija je vrijednost 302 miliona KM (154,4 miliona eura). Dionicu dugu 20 kilometara zajedno finansiraju entitet Republika Srpska i Republika Srbija. Investitor je Javno preduzeće Autoputevi RS, a prema riječima predsjednika bh. entiteta RS Milorada Dodika u dosadašnje radove taj entitet je uložio više od 100 miliona KM. Izvođači radova koji su počeli u septembru 2022. godine su preduzeća Integral Inžinjering iz Laktaša, Srbijaautoput Beograd i Institut za građevinarstvo Banjaluka, a nadzor je povjeren firmama iz BiH, Srbije i Francuske.

 

Beograd – Sarajevo

Obilazeći radove na ovoj dionici prije nekoliko dana, Dodik je najavio završetak posla do kraja naredne godine, a spomenuo je i da bi za četiri do pet godina trebalo da autocestom budu povezani Banjaluka i Beograd, jer je dionica Rača – Bijeljina dio tog projekta. Dakle, ova dionica dio je autoputa Rača – Bijeljina – Brčko –Vukosavlje, odnosno krak autoputa Beograd – Sarajevo. Ovaj autoput se s druge stranice granice u Srbiji nadovezuje na dionicu autoputa Kuzmin – Sremska Rača s mostom preko rijeke Save, a s naše strane granice se veže na dionicu Brčko –Bijeljina. Značaj ove autoceste je u povezivanju Semberije sa Srbijom i u saobraćajnom rasterećenju Bijeljine i okolnih naselja od tranzitnog saobraćaja. Putnicima će omogućiti brži prelazak državne granice, a privredi i biznisu razvoj poslovanja.

Radovi koji će omogućiti brži prelazak granice izvode se i na još jednom objektu. Riječ je o graničnom prelazu između BiH i Hrvatske u blizini Bosanske Gradiške. Prije nekoliko dana iz Hrvatske je stigla informacija da su počeli radovi na zgradi novog modernog graničnog prelaza čijim završetkom će konačno biti u funkciji novi most preko rijeke Save koji je naša zemlja zajedno s Hrvatskom izgradila još u julu 2022. godine. Most koji su sredstvima Evropske unije zajedno finansirali BiH i Republika Hrvatska koštao je oko 20 miliona eura u saobraćaj će biti pušten kada Hrvatska izgradi granični prelaz na svojoj strani granice, te brzu cestu koja je spoj s dionicom autoceste Zagreb – Lipovac, a kada će to tačno biti još se ne zna. Radovi na njegovoj izgradnji su trebali početi još 10. aprila, ali su prolongirani. Najnovije informacije iz Hrvatske su da radovi počinju ovih dana. Međudržavni most je sastavni dio dionice koja od Doboja, preko Banjaluke vodi do Bosanske Gradiške, odnosno do granice BiH i Hrvatske. Prema nekim informacijama most bi mogao biti pušten u promet i prije izgradnje graničnog prelaza, ali se čeka donošenje privremene odluke o kategorizaciji prelaza, kao što je to ranije urađeno i s graničnim prelazom Svilaj do kojeg iz BiH vodi još jedna dionica autoceste. Zanimljivo je da je prvi dogovor između BiH i Hrvatske bio da kod Bosanske Gradiške bude samo jedan zajednički granični prelaz, ali je poslije odlučeno da se izgrade dva. Tako je ostalo da Hrvatska završi svoj prelaz, kao i pristupne ceste kako bi konačno i novi most došao do izražaja, što je izuzetno bitno s obzirom na to da je granični prelaz Bosanska Gradiška izuzetno opterećen, jer se preko njega odvija i veliki teretni promet.

Most preko Tare

Još jedan projekat mogao bi obradovati one koji se još usuđuju koristiti magistralnu cestu Foča – Šćepan Polje na putu prema Crnoj Gori. Prije nekoliko su ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto i ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore Filip Radulović nakon bilateralnog sastanka objavili da će u julu biti raspisan tender za izbor izvođača radova na izgradnji međudržavnog mosta koji dvije zemlje povezuje preko rijeke Tare.

''Ovo će biti zajednički projekat BiH i Crne Gore čijom će realizacijom legenda o novoj cesti i mostu na ovoj lokaciji napokon postati stvarnost. Bh. strana se obavezala izgraditi dio pristupne ceste u dužini od 1 kilometra, dok će crnogorska strana izgraditi 2,5 kilometara ceste'', kazao je Forto.

Nakon sastanka nije rečeno koji je rok za početak i kraj radova, niti koliko će radovi na izgradnji pristupnih cesta i mosta koštati, ali dobro je da je nešto konačno konkretno napravljeno, jer se o ovoj dionici i bilo kakvom pomaku priča već decenijama.

BIHAMK

Povezane novosti

Kako pronaći novac za autoput Doboj – Tuzla

Kako pronaći novac za autoput Doboj – Tuzla

Autoput od Doboja do Tuzle trebao bi biti dug 50-ak kilometara. Trasa je, kao i mnoge druge u našoj zemlji, vrlo zahtjevna zbog toga što prati tok rijeke Spreče i međuentitetsku liniju, ali i to se da srediti. Samo da se nađe novac.

Cesta koje (ne)će biti

Cesta koje (ne)će biti

Ministar Edin Forto u Washingtonu je od Svjetske banke tražio novac za izgradnju puta Foča – Šćepan Polje, a premijer RS Radovan Višković tvrdi da su pregovori s ovom institucijom propali, pa se okrenuo – Kinezima.

Možda bi vas zanimalo