Autorski tekstovi

Pješaci u makazicama

Još nije kasno da se na mjestima gdje pješaci najčešće nepropisno prelaze ulicu postave dodatna upozorenja da to ne čine i uz to povremeno osigura prisustvo policije.

Autor: Hajdar Arifagić

Povećana je frekvencija pješaka u gradovima, sve tješnjim i tješnjim za normalno kretanje i promet motornih vozila. Istovremeno strpljenje svih učesnika u saobraćaju je sve manje. Kad uhvate priliku i pješaci i vozači žure, moguće je reći i – lete! Pješaci koriste svaku priliku da pređu, pretrče "prelete" ulicu na pješačkom prelazu ili mimo njega. Prizori su svakodnevni, kada se pješak nađe u makazicama između automobila što se kreću u oba pravca, a ishod tog preleta do kraja neizvjestan.

Mnogi gradovi opredijelili su se za postavljanje nadzornih kamera na najprometnijim raskrsnicama i duž glavnih ulica i bulevara s glavnim ciljem da se kontroliše ponašanje vozača. Još ništa nije učinjeno da se pod sličnu vrstu nadzora stave i pješaci. Pa kad preko ulice krenu u trenutku dok prolaze automobili neki uređaj zatrubi, ili bljesne svjetlosni signal, opominjući ga da to u datom momentu ne čini.

Kontrole pješaka praktično nema baš kao ni podataka koliko je njih u određenom periodu opomenuto ili kažnjeno zbog ugrožavanja vlastitog života i saobraćaja. Uređaje bi mogla zamijeniti kultura ponašanja i kažnjavanje kao u većini civilizovanih zemalja svijeta, ali mi smo još daleko od toga.

Ulazak u period s učestalim kišama i nošenja kišobrana, kojima nerijetko sami sebi zaklanjamo vidik, dodatni je povod da se izbjegava neoprezno pretrčavanje ulica i ulazak u makazice. No još nije kasno da se na mjestima gdje pješaci najčešće nepropisno prelaze ulicu postave dodatna upozorenja da to ne čine i uz to povremeno osigura prisustvo policije.

Kada su u pitanju vozači, ohrabruje činjenica da su u posljednje vrijeme identifikovani pojedinci skloni prebrzoj i po život opasnoj vožnji. Čak i ako im se oduzme vozačka dozvola i automobil trebalo bi ih povremeno kontrolisati, jer se ''u inat policiji'' slično mogu ponašati i u nekom automobilu koji nije njihov.

Mediji posljednjih sedmica učestalo najavljuju skoro otvaranje za saobraćaj još jedne dionice na putnom Koridoru 5c. Riječ je o dijelu auto puta između Zenice i Žepča. Naime ovih dana može se vidjeti da se na dijelu trase još izvode klasični zemljani radovi iz čega se dade zaključiti da njeno moguće otvaranje nije tako blizu kako nam predočavaju mediji i njima bliski izvori posebno investitori. Ovdje građevinari ''ne lete'' kao što su to činili na nekim drugim gradilištima. Čin otvaranja mogao bi se dogoditi u prvim sedmicama iduće godine pod uslovom da vrijeme bude naklonjeno izvođačima radova. U svakom slučaju otvaranje te dionice kad god da se desi biće veoma važno za bezbjednost saobraćaja. Treba imati na umu da je magistralni put M-17 Zenica – Žepče (pa sve do iza Maglaja) po svim statistikama spada u najopasnije dionice u putnoj mreži BiH.

BIHAMK

Povezane novosti

Deda na dalekovodu

Deda na dalekovodu

Imamo dovoljno elektroinstalatera, a malo montažera, pa ako nekad vidite da se radnik od pedeset pa i više godina penje na dalekovod da bi otklonio kvar nemojte se začuditi.

Ravno do mora

Ravno do mora

U sedmici iza nas potpisani su ugovori o izgradnji brze ceste Mostar – Polog – Široki Brijeg – granica s Republikom Hrvatskom, a završena je i gradnja ceste od Ravnog do granice s Hrvatskom.

Možda bi vas zanimalo