Pomama za poslom izgradnje autoceste na jugu zemlje
Pred kraj godine s kojom ćemo se vrlo brzo oprostiti u sjedištu Javnog preduzeća Autoceste FBiH otvorene su aplikacije za pretkvalifikaciju za izgradnju poddionice autoceste tunel Kvanj – Buna koja će biti duga 5,25 kilometra.
Kako se bliži kraj godine tako i vijesti o gradnji autoceste na Koridoru 5c postaju sve rjeđe. No, to ne znači da je sve odjednom stalo. Tamo gdje su ugovori potpisani i dalje bruje mašine i u skladu s vremenskim (ne)prilikama posao se nastavlja.
Pred kraj godine s kojom ćemo se vrlo brzo oprostiti u sjedištu Javnog preduzeća Autoceste FBiH otvorene su aplikacije za pretkvalifikaciju za izgradnju poddionice autoceste tunel Kvanj – Buna koja će biti duga 5,25 kilometra. Po broju prijavljenih čini se da postoji velika jagma za ovaj posao čija je ukupna vrijednost čak 150 miliona eura bez PDV-a. Čak sedam građevinskih konzorcija i jedna turska firma žele da baš oni dobiju posao izgradnje ove dionice koja se nalazi nadomak Mostara. Konzorciji su sastavljeni od kompanija iz Turske, Azerbejždana, Kine, Južne Koreje i Bosne i Hercegovine.
Kratka, ali važna poddionica
Poddionica tunel Kvanj – Buna počinje otvorenom trasom prije ulaza u dvocijevni tunel Kvanj koji će biti dug 2.720 metara. Nakon tunela Kvanj pred građevinarima je izgradnja mosta preko Rotimskog potoka u dužini od 320 metara i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok gdje se povezuje s već izgrađenom dionicom Buna – Počitelj. U sklopu dionice će biti izgrađen u natputnjak Rujevica kojim će se omogućiti nesmetana komunikacija između mjesta Stanojevići i Gubavica. Autoceste FBiH su tu planirale izgraditi i privremenu priključnu saobraćajnicu za naselje Hodbina u dužini od 1.415 metara koja će biti aktuelna do izgradnje petlje Mostar jug. Gradnja bi nakon izbora izvođača radova trebala trajati dvije godine, a biće finansirana kreditom Evropske investicijske banke (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan.
Poddionica tunel Kvanj – Buna je kratka, ali veoma bitna i veže se na poddionicu Mostar jug – tunel Kvanj od 9,2 kilometara. Opisuju to i riječi gradonačelnik Mostara Marija Kordića koji je za cijelu dionicu Mostar jug –tunel Kvanj – Buna rekao da je od životne važnosti za grad. Kao takva i ova trasa autoceste na Koridoru 5c je u Prostornom planu proglašena područjem od posebnog značaja za FBiH koji je Parlament FBiH usvojio prije pet godina.
Manuela Naessl
Pored same trase tunel Kvanj – Buna planirano je da se rekonstruište i lokalni regionalni put Buna – Domanovići u dužini od 14,5 kilometara. Izgradnja cijele dionice Mostar jug – Buna je vrlo važna za Mostar jer ga spaja s evropskom mrežom autoputeva i čini funkcionalnu neprekinutu autocestu od Mostara do graničnog prelaza Bijača, od čega će veliku korist imati i građani i privrednici. No, dionica Mostar jug – Buna je prethodnih godina izazivala različite emocije stanovnika kroz čija naselja i imanja prolazi trasa. Nakon niza sastanaka i protesta građana Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) je naložila takozvanu IPAM provjeru kako bi utvrdila da li su poštovana sva pravila o usklađenosti trase sa svim pravilima. U junu ove godine direktorica EBRD-a Manuela Naessl je kazala da nema govoru o mijenjanju trase tako da je stavljena tačka na pitanje kojim dijelom će prolaziti.
Priča završena u Parlamentu FBiH
''Dionica je odobrena u Parlamentu FBiH i bilo kakva promjena bi morala ići u taj isti Parlament. Dakle, EBRD nije adresa za bilo kakvo mijenjanje trase'', zaključila je Naessl.
Podsjetimo, prije tri godine su mještani južnih mostarskih naselja Kosor, Malo Polje, Ortiješ, Lakševine i Kočine protestovali protiv gradnje trase autoceste koja će prolaziti preko, kako su naveli, njihovih imanja. Tokom protesta su se čule razne optužbe, poput one, da je neko stavio novac u džep da uradi idejni projekat po nečijem nalogu. Pojedini mještani su zaprijetili da će se u slučaju gradnje dionice Mostar jug – Buna morati iseliti, a posebno je bila bolna izjava povratnika Slavka Berberovića koji je kazao kako mu je međunarodna zajednica rekla da se vrati u svoju kuća, a da ga sada ta ista međunarodna zajednica tjera s njegovog ognjišta. Profesorica na Građevinskom fakultetu Univerziteta ''Džemal Bijedić'' Maja Popovac je prije tri godine upozoravala da će trasa ''koja prolazi kroz dvorišta uticati na zdravlje ljudi''. Pa i onih koji tu nemaju svoja imanja i vinograde. Za profesoricu Popovac je bila bolja opcija varijanta trase preko Podveležja. Ipak, trasa je ''sišla'' s brda iznad grada i kako kažu mještani kroz najplodnije zemljište na jugu Mostara.
Povezane novosti
Sarajevo na korak do ''pametnog saobraćaja''
Iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo su saopćili da se na 37 raskrsnica sukcesivno izvode različite grupe radova, te da će 163 raskrsnice imati adaptivno upravljanje saobraćajem.
Napravljen bitan korak ka izgradnji dionice autoceste Počitelj – Stolac
Riječ je o prvoj dionici Jadransko-jonske autoceste koja će se graditi u BiH i četvrtini ukupne autoceste koja bi u konačnici kroz našu zemlju trebala biti duga 102,6 kilometara i išla bi do granice s Crnom Gorom.
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.