Pokrenuta 2014. godine s drugom generacijom Volva XC90, SPA platforma je revolucionirala proizvodnju švedske marke, omogućavajući izgradnju više modela, pogonskih sklopova i tehnologija na jednoj, fleksibilnoj strukturi.
Ovaj pristup je značajno poboljšao efikasnost i dao kompaniji priliku da proširi svoju ponudu hibridnih i elektrificiranih vozila. Vozilo koje obilježava ovu važnu prekretnicu, Volvo XC90, nedavno je sišlo s montažne trake u fabrici kompanije u Švedskoj, simbolizirajući više od decenije inovacija izgrađenih na SPA platformi.
Fleksibilnost platforme omogućila je Volvu da integriše revolucionarne sigurnosne tehnologije kao što su zaštita od napuštanja trake i automatsko kočenje na raskrsnicama. Također je dizajnerima dala slobodu da uvedu svjetlosni potpis 'Thorov čekić' za LED prednja svjetla i pogonski sklop Twin Engine.
SPA arhitektura ostaje centralni element u planu elektrifikacije švedske marke koja posluje pod kineskim koncernom Geely. Iskustvo stečeno iz prve generacije bit će preneseno na platforme SPA2 i SPA3, koje će podržavati električne modele sljedeće generacije i omogućiti bežična ažuriranja softvera.
Platforma trenutno podupire šest globalnih modela - XC90, XC60, S60, V60 i S90 - koji se proizvode u Švedskoj, Belgiji, Kini i Sjedinjenim Američkim Državama. Proizvodnja XC60 bit će proširena na Volvovu tvornicu u Charlestonu, SAD, sljedeće godine.
Ovo postignuće dolazi nakon rekordne godine za švedsku kompaniju. U 2024. godini, proizvođač je prijavio najveći prihod u svojoj historiji, s globalnom prodajom od 763.389 jedinica.
Povezane novosti
Kineski BYD će u Turskoj proizvoditi model Seal U plug-in hibrid
BYD će u Turskoj proizvoditi model Seal U, jedan od najprodavanijih plug-in hibridnih automobila u Evropi, što će povećati pritisak na evropske rivale.
Evropi treba hitni recept za spas autoindustrije prije nego što je Kina uništi
Christophe Périlat, izvršni direktor Valea, jednog od vodećih svjetskih dobavljača automobilske opreme, ukazuje na vrlo specifičan recept za podsticanje prelaska na električna vozila i suočavanje s "invazijom" kineskih automobila.
Buduće generacije Meganea i Scenica vraćaju se s benzinskim motorima
Ne ide baš s čistom strujom kako su očekivali, pa će sljedeća generacija Meganea i Scenica koristiti benzinske motore, prema novim izjavama čelnika Renault Grupe. U slučaju oba modela, benzinski motor će se koristiti kao generator.