Ko čeka na kraju i dočeka, a mnogi su se pitali kada će konačno biti završena gradnja mosta kojeg smo do jučer zvali „Počitelj“, a od danas se zove „Hercegovina“. U prvim danima septembra na jugu BiH okupili su se najvažniji ljudi iz sfere politike, kako federalne, tako i iz susjedne Republike Hrvatske da uz spektakularan vatromet proslave otvaranje jednako spektakularnog mosta „Hercegovina“ koji se nalazi na poddionici autoceste Počitelj – Zvirovići koja je duga 11,07 kilometara. Poddionica je podijeljena na dva LOT-a. LOT 1 je trasa autoceste koja je duga oko 10 kilometara i na kojoj se nalaze petlja Počitelj s naplatnim mjestom i pristupnim saobraćajnicama, inter-regionalno čvorište, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa.
Na LOT-u 2 se nalazi impresivni most „Hercegovina“ koji je dug 980 metara, a ono što ga čini posebnim su stubovi, a ima ih šest. Najviši od njih je onaj visine 97 metara, a dva su visoka 92 metra, jedan od 91 metara, pa na kraju jedan od 88 i najniži od 66 metara. S ovakvim dimenzijama ovaj most će biti najviši na Koridoru 5c, ali i jedan od najviših u ovom dijelu Evrope. Prema metodi gradnje riječ je o kontinuiranom prednapetom mostu, sandučastog poprečnog presjeka, koji se gradi tehnologijom slobodne konzolne gradnje.
Brojne zvanice
Radove na izgradnji mosta i poddionice Počitelj – Zvirovići izvodili su radnici građevinskih kompanija Azvirt Limited Liability Company iz Azerbejdžana, Sinohydro Corporation Linited iz Kine i Power China Roadbridge Group Co Ltd. Iz Kine. Radove je nadzirala italijanska kompanija IRD Engineering S.R.L., a projektovale su ga sarajevske kompanije IPSA Institut i DIVEL. Impozantni radovi su podrazumijevali i isto tako impozantan novac, a u ovom slučaju Javno preduzeće Autoceste FBiH su ga našle u kreditu Evropske investicijske banke (EIB) i u bespovratnim sredstvima Evropske unije u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Ukupna vrijednost svih radova je iznosila 101,3 miliona eura bez PDV-a. Od ovog iznosa samo na most je potrošeno 30,4 miliona eura bez PDV-a.
Svečano otvaranje mosta i poddionice je upriličeno 4. septembra u prisustvu premijera Hrvatske i FBiH, te predsjedavajuće Vijeća ministara BiH Andreja Plenkovića, Nermina Nikšića i Borjane Krišto, a pored njih događaj su uveličali i brojni drugi dužnosnici Hrvatske, FBiH, kao i međunarodne zajednice.
Direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić se tokom otvaranja mosta posebno zahvalio i predstavnicima lokalne zajednice, gradonačelniku Čapljine, te građanima i mještanima obližnjih mjesnih zajednica koji su shvativši značaj ovako velike investicije bili vjetar u leđa izvođačima radova, što bi im se trebalo vratiti kroz jačanje ekonomije u ovom dijelu naše zemlje. Uz poruku zahvalnosti EIB-u koji je dao novac, Lasić je najavio i nastavak radova na izgradnji novih dionica autoceste na jugu BiH. Tako je najavio da će do kraja godine jug BiH biti povezan s novih 30 kilometara autoceste, do Mostara sjever. I federalni premijer Nermin Nikšić je najavio da će FBiH nastaviti da ulaže u projekte poput ovih, jer su oni presudni na našem putu kao Evropskoj uniji, kako simbolično, tako vrlo konkretno:
„Sve izazove smo savladali i probleme otklonili i zato danas ovdje slavimo uspjeh i ovo veliko postignuće“, rekao je Nikšić.
Na putu ka EU
O mostu i poddionici nadahnuto je govorila i Borjana Krišto, predsjedavajuća Vijeća ministara BiH:
„Ovaj most uz svu svoju ljepotu ima i jedinstvenu svrhu, predstavlja ključnu točku na putu koja spaja, ne samo sjever i jug BiH, nego i koridor prema EU kroz prostor Republike Hrvatske, omogućavajući prometnu uvezanost koja će osigurati višestruki razvoj ekonomije i gospodarstva. Tim više njegova izgradnja nije samo tehnološki uspjeh već i ostvarenje sna da europske i svjetske dosege razvoja infrastrukture imamo i u BiH. Zajedničkom sinergijom domaćih i međunarodnih institucija dajemo trajni doprinos ovom prostoru Europe, nadam se uskoro i integralnom i punopravnom dijelu Evropske unije“, kazala je Krišto.
I ostali govornici su manje-više ponovili ono što su rekli Nikšić i Krišto, a među njima su bili i predstavnici Ureda EU u BiH, te Evropske investicijske banke iz koje su najavili nastavak podrške našoj zemlji, te otkrili da je EIB na razne projekte do sada u BiH uložio 15 milijardi eura. Na kraju obraćanja svečanu vrpcu na ovom veleljepnom mostu presjekla je ministrica prometa i komunikacija FBiH Andrijana Katić.
Most i poddionica za promet su zvanično otvoreni dan poslije, 5. septembra tačno u podne, a već prvi dan preko mosta je prešao veliki broj automobila.
Povezane novosti
Obilazak novootvorene poddionice autoceste A-1 Počitelj-Zvirovići
U želji da svoje korisnike na najbolji način informišemo o novootvorenoj poddionici autoceste A-1 Počitelj-Zvirovići, ekipa BIHAMK-a je među prvima prošla ovom dionicom.
EU do sada izdvojila 870 miliona eura za Koridor 5c
Prije nekoliko dana Evropska unija je za nadzor gradnje dionice Putnikovo Brdo – Medakovo donirala još 3,5 miliona eura, čime se ukupno grant za ovu dionicu popeo na brojku od 12 miliona eura.
Autoput Rača – Bijeljina do kraja 2025.
Dionica koja bi trebala biti izgrađena do kraja naredne godine dio je autoputa Rača – Bijeljina – Brčko – Vukosavlje, odnosno krak autoputa Beograd –Sarajevo.