Ko čeka na kraju i dočeka, a mnogi su se pitali kada će konačno biti završena gradnja mosta kojeg smo do jučer zvali „Počitelj“, a od danas se zove „Hercegovina“. U prvim danima septembra na jugu BiH okupili su se najvažniji ljudi iz sfere politike, kako federalne, tako i iz susjedne Republike Hrvatske da uz spektakularan vatromet proslave otvaranje jednako spektakularnog mosta „Hercegovina“ koji se nalazi na poddionici autoceste Počitelj – Zvirovići koja je duga 11,07 kilometara. Poddionica je podijeljena na dva LOT-a. LOT 1 je trasa autoceste koja je duga oko 10 kilometara i na kojoj se nalaze petlja Počitelj s naplatnim mjestom i pristupnim saobraćajnicama, inter-regionalno čvorište, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa.
Na LOT-u 2 se nalazi impresivni most „Hercegovina“ koji je dug 980 metara, a ono što ga čini posebnim su stubovi, a ima ih šest. Najviši od njih je onaj visine 97 metara, a dva su visoka 92 metra, jedan od 91 metara, pa na kraju jedan od 88 i najniži od 66 metara. S ovakvim dimenzijama ovaj most će biti najviši na Koridoru 5c, ali i jedan od najviših u ovom dijelu Evrope. Prema metodi gradnje riječ je o kontinuiranom prednapetom mostu, sandučastog poprečnog presjeka, koji se gradi tehnologijom slobodne konzolne gradnje.
Brojne zvanice
Radove na izgradnji mosta i poddionice Počitelj – Zvirovići izvodili su radnici građevinskih kompanija Azvirt Limited Liability Company iz Azerbejdžana, Sinohydro Corporation Linited iz Kine i Power China Roadbridge Group Co Ltd. Iz Kine. Radove je nadzirala italijanska kompanija IRD Engineering S.R.L., a projektovale su ga sarajevske kompanije IPSA Institut i DIVEL. Impozantni radovi su podrazumijevali i isto tako impozantan novac, a u ovom slučaju Javno preduzeće Autoceste FBiH su ga našle u kreditu Evropske investicijske banke (EIB) i u bespovratnim sredstvima Evropske unije u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Ukupna vrijednost svih radova je iznosila 101,3 miliona eura bez PDV-a. Od ovog iznosa samo na most je potrošeno 30,4 miliona eura bez PDV-a.
Svečano otvaranje mosta i poddionice je upriličeno 4. septembra u prisustvu premijera Hrvatske i FBiH, te predsjedavajuće Vijeća ministara BiH Andreja Plenkovića, Nermina Nikšića i Borjane Krišto, a pored njih događaj su uveličali i brojni drugi dužnosnici Hrvatske, FBiH, kao i međunarodne zajednice.
Direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić se tokom otvaranja mosta posebno zahvalio i predstavnicima lokalne zajednice, gradonačelniku Čapljine, te građanima i mještanima obližnjih mjesnih zajednica koji su shvativši značaj ovako velike investicije bili vjetar u leđa izvođačima radova, što bi im se trebalo vratiti kroz jačanje ekonomije u ovom dijelu naše zemlje. Uz poruku zahvalnosti EIB-u koji je dao novac, Lasić je najavio i nastavak radova na izgradnji novih dionica autoceste na jugu BiH. Tako je najavio da će do kraja godine jug BiH biti povezan s novih 30 kilometara autoceste, do Mostara sjever. I federalni premijer Nermin Nikšić je najavio da će FBiH nastaviti da ulaže u projekte poput ovih, jer su oni presudni na našem putu kao Evropskoj uniji, kako simbolično, tako vrlo konkretno:
„Sve izazove smo savladali i probleme otklonili i zato danas ovdje slavimo uspjeh i ovo veliko postignuće“, rekao je Nikšić.
Na putu ka EU
O mostu i poddionici nadahnuto je govorila i Borjana Krišto, predsjedavajuća Vijeća ministara BiH:
„Ovaj most uz svu svoju ljepotu ima i jedinstvenu svrhu, predstavlja ključnu točku na putu koja spaja, ne samo sjever i jug BiH, nego i koridor prema EU kroz prostor Republike Hrvatske, omogućavajući prometnu uvezanost koja će osigurati višestruki razvoj ekonomije i gospodarstva. Tim više njegova izgradnja nije samo tehnološki uspjeh već i ostvarenje sna da europske i svjetske dosege razvoja infrastrukture imamo i u BiH. Zajedničkom sinergijom domaćih i međunarodnih institucija dajemo trajni doprinos ovom prostoru Europe, nadam se uskoro i integralnom i punopravnom dijelu Evropske unije“, kazala je Krišto.
I ostali govornici su manje-više ponovili ono što su rekli Nikšić i Krišto, a među njima su bili i predstavnici Ureda EU u BiH, te Evropske investicijske banke iz koje su najavili nastavak podrške našoj zemlji, te otkrili da je EIB na razne projekte do sada u BiH uložio 15 milijardi eura. Na kraju obraćanja svečanu vrpcu na ovom veleljepnom mostu presjekla je ministrica prometa i komunikacija FBiH Andrijana Katić.
Most i poddionica za promet su zvanično otvoreni dan poslije, 5. septembra tačno u podne, a već prvi dan preko mosta je prešao veliki broj automobila.
Povezane novosti
Sarajevo na korak do ''pametnog saobraćaja''
Iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo su saopćili da se na 37 raskrsnica sukcesivno izvode različite grupe radova, te da će 163 raskrsnice imati adaptivno upravljanje saobraćajem.
Napravljen bitan korak ka izgradnji dionice autoceste Počitelj – Stolac
Riječ je o prvoj dionici Jadransko-jonske autoceste koja će se graditi u BiH i četvrtini ukupne autoceste koja bi u konačnici kroz našu zemlju trebala biti duga 102,6 kilometara i išla bi do granice s Crnom Gorom.
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.