Ko čeka na kraju i dočeka, a mnogi su se pitali kada će konačno biti završena gradnja mosta kojeg smo do jučer zvali „Počitelj“, a od danas se zove „Hercegovina“. U prvim danima septembra na jugu BiH okupili su se najvažniji ljudi iz sfere politike, kako federalne, tako i iz susjedne Republike Hrvatske da uz spektakularan vatromet proslave otvaranje jednako spektakularnog mosta „Hercegovina“ koji se nalazi na poddionici autoceste Počitelj – Zvirovići koja je duga 11,07 kilometara. Poddionica je podijeljena na dva LOT-a. LOT 1 je trasa autoceste koja je duga oko 10 kilometara i na kojoj se nalaze petlja Počitelj s naplatnim mjestom i pristupnim saobraćajnicama, inter-regionalno čvorište, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa.
Na LOT-u 2 se nalazi impresivni most „Hercegovina“ koji je dug 980 metara, a ono što ga čini posebnim su stubovi, a ima ih šest. Najviši od njih je onaj visine 97 metara, a dva su visoka 92 metra, jedan od 91 metara, pa na kraju jedan od 88 i najniži od 66 metara. S ovakvim dimenzijama ovaj most će biti najviši na Koridoru 5c, ali i jedan od najviših u ovom dijelu Evrope. Prema metodi gradnje riječ je o kontinuiranom prednapetom mostu, sandučastog poprečnog presjeka, koji se gradi tehnologijom slobodne konzolne gradnje.
Brojne zvanice
Radove na izgradnji mosta i poddionice Počitelj – Zvirovići izvodili su radnici građevinskih kompanija Azvirt Limited Liability Company iz Azerbejdžana, Sinohydro Corporation Linited iz Kine i Power China Roadbridge Group Co Ltd. Iz Kine. Radove je nadzirala italijanska kompanija IRD Engineering S.R.L., a projektovale su ga sarajevske kompanije IPSA Institut i DIVEL. Impozantni radovi su podrazumijevali i isto tako impozantan novac, a u ovom slučaju Javno preduzeće Autoceste FBiH su ga našle u kreditu Evropske investicijske banke (EIB) i u bespovratnim sredstvima Evropske unije u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Ukupna vrijednost svih radova je iznosila 101,3 miliona eura bez PDV-a. Od ovog iznosa samo na most je potrošeno 30,4 miliona eura bez PDV-a.
Svečano otvaranje mosta i poddionice je upriličeno 4. septembra u prisustvu premijera Hrvatske i FBiH, te predsjedavajuće Vijeća ministara BiH Andreja Plenkovića, Nermina Nikšića i Borjane Krišto, a pored njih događaj su uveličali i brojni drugi dužnosnici Hrvatske, FBiH, kao i međunarodne zajednice.
Direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić se tokom otvaranja mosta posebno zahvalio i predstavnicima lokalne zajednice, gradonačelniku Čapljine, te građanima i mještanima obližnjih mjesnih zajednica koji su shvativši značaj ovako velike investicije bili vjetar u leđa izvođačima radova, što bi im se trebalo vratiti kroz jačanje ekonomije u ovom dijelu naše zemlje. Uz poruku zahvalnosti EIB-u koji je dao novac, Lasić je najavio i nastavak radova na izgradnji novih dionica autoceste na jugu BiH. Tako je najavio da će do kraja godine jug BiH biti povezan s novih 30 kilometara autoceste, do Mostara sjever. I federalni premijer Nermin Nikšić je najavio da će FBiH nastaviti da ulaže u projekte poput ovih, jer su oni presudni na našem putu kao Evropskoj uniji, kako simbolično, tako vrlo konkretno:
„Sve izazove smo savladali i probleme otklonili i zato danas ovdje slavimo uspjeh i ovo veliko postignuće“, rekao je Nikšić.
Na putu ka EU
O mostu i poddionici nadahnuto je govorila i Borjana Krišto, predsjedavajuća Vijeća ministara BiH:
„Ovaj most uz svu svoju ljepotu ima i jedinstvenu svrhu, predstavlja ključnu točku na putu koja spaja, ne samo sjever i jug BiH, nego i koridor prema EU kroz prostor Republike Hrvatske, omogućavajući prometnu uvezanost koja će osigurati višestruki razvoj ekonomije i gospodarstva. Tim više njegova izgradnja nije samo tehnološki uspjeh već i ostvarenje sna da europske i svjetske dosege razvoja infrastrukture imamo i u BiH. Zajedničkom sinergijom domaćih i međunarodnih institucija dajemo trajni doprinos ovom prostoru Europe, nadam se uskoro i integralnom i punopravnom dijelu Evropske unije“, kazala je Krišto.
I ostali govornici su manje-više ponovili ono što su rekli Nikšić i Krišto, a među njima su bili i predstavnici Ureda EU u BiH, te Evropske investicijske banke iz koje su najavili nastavak podrške našoj zemlji, te otkrili da je EIB na razne projekte do sada u BiH uložio 15 milijardi eura. Na kraju obraćanja svečanu vrpcu na ovom veleljepnom mostu presjekla je ministrica prometa i komunikacija FBiH Andrijana Katić.
Most i poddionica za promet su zvanično otvoreni dan poslije, 5. septembra tačno u podne, a već prvi dan preko mosta je prešao veliki broj automobila.
Povezane novosti
![Ima li svjetla na kraju tunela Hranjen?](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1737366685-ima-li-svjetla-na-kraju-tunela-hranjen.jpg?v1737366701)
Ima li svjetla na kraju tunela Hranjen?
Gradilište je prošle godine bilo zatvoreno nekoliko mjeseci. Potom su u augustu 2024. radovi ponovo intenzivirani i trenutni ugovor pokriva probijanje tunela.
![Svi detalji dionice autoceste od Ovčara do ulaza u tunel Prenj](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1736758197-svi-detalji-dionice-autoceste-od-ovcara-do-ulaza-u-tunel-prenj.jpg?v1736758204)
Svi detalji dionice autoceste od Ovčara do ulaza u tunel Prenj
U sklopu dionice će na magistralnoj cesti M-17 biti izgrađena južna zaobilaznica oko Konjica u dužini od 3,5 kilometara. Na zaobilaznici će biti tunel od 825 metara, vijadukt od 82 metra i most dužine 387 metara.
![Potpisani ugovori za izgradnju dionice Šićki Brod – Đurđevik - Lot 2 (Obilaznica Živinica)](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1735551349-potpisani-ugovori-za-izgradnju-dionice-sicki-brod-durdevik-lot-2-obilaznica-zivinica.jpg?v1735567233)
Potpisani ugovori za izgradnju dionice Šićki Brod – Đurđevik - Lot 2 (Obilaznica Živinica)
U prisustvu članova Uprave JP Ceste FBiH, danas je u Sarajevu potpisan Ugovor za nadzor nad izvođenjem radova na trasi i objektima, izgradnja dionice Šićki Brod – Đurđevik na trasi ceste Tuzla – Sarajevo (Lot 2).