Javno preduzeće Autoceste FBiH i sarajevska građevinska kompanija potpisali su krajem jula ugovor o nastavku gradnje tunela Hranjen koji se nalazi na trasi brze ceste Sarajevo – Goražde.
Vrijednost ugovora je 39,3 miliona KM s PDV-om, a sredstva su obezbijeđena iz budžeta FBiH budući da se radi o projektu od posebnog značaja za FBiH.
O tunelu Hranjen napisano je mnogo tekstova, a mi smo ga prozvali i svojevrsnim ''Skadrom na Bojani'' zbog svega što je pratilo njegovu izgradnju kojoj se još ne nazire kraj. Prije svega, ovaj tunel će ostati upamćen po višestruko većoj cijeni gradnje od one koja je prvobitno bila planirana tako da je i sada u ovom trenutku iluzorno povlačiti crtu i donositi neke prognoze o tome koliko će na kraju koštati. Izgradnja brze ceste Sarajevo – Goražde na kojoj je i pomenuti tunel neće koštati sigurno ispod 200 miliona KM, a koliko preko ove brojke to ćemo na kraju saznati.
Uglavnom, nakon godinu i kusur početkom augusta bi ponovo moglo biti ''živo'' na gradilištu tunela dugog oko 5.500 metara što će ga po dužini pozicionirati na drugo mjesto svih tunela u bivšoj Jugoslaviji (odmah iza tunela Sveti rok u Hrvatskoj).
Probijanje rokova
Prvi ugovor o izgradnji tunela Hranjen potpisan je u septembru 2018. godine u Goraždu s građevinskom kompanijom Euro-Asfalt iz Sarajeva koja iza sebe ima mnogo uspješno realizovanih projekata na izgradnju putne infrastrukture u BiH i inostranstvu. Za gradnju je izdvojeno 81,8 miliona KM od čega 65 miliona KM iz dobiti BH Telecoma. Uz tunel se gradi i brza cesta Prača – Goražde dužine 19,4 kilometara, a u planu je bilo da sve košta oko 190 miliona KM. Izgradnja tunela i ove dionice brze ceste bi udaljenost između Sarajeva i Goražda trebala smanjiti sa 95,6 kilometara na 56 kilometara, a trajanje vožnje sa sat i po na 45 minuta. Posao je trebao biti završen u novembru prošle godine. Za početak treba reći da radovi nisu počeli 2018. nego 2019. godine. No, umjesto da se posao završi do jeseni 2021. godine stigla je informacija da je urađeno 37 posto posla, a potrošeno 97 posto sredstva. Osnovale su se komisije, održane su rasprave u Parlamentu FBiH i ''ćiribu-ćiriba'' novac nije pao s neba za nastavak gradnje nego je iz budžeta FBiH prebačeno 39,3 miliona KM koliko je potrebno za nastavak gradnje tunela.
Nakon evaluacije ponuda koje su stigle na tender za izbor izvođača radova za izgradnju tunela Hranjen – Faza I nastavka LOT-a 1, odnosno iskop i izradu podgrade glavne i servisne tunelske cijevi i početak radova LOT 2 – ugradnja dijela sekundarne obloge odlučeno je da projekat nastavi kompanija koja je na njemu radila i do potrošnje prvobitne sume novca.
''Komisija za evaluaciju ponuda za izbor izvođača radova za nastavak izgradnje tunela Hranjen je završila postupak razmatranja ponuda, a nakon potpisivanja ugovora izvođač radova će biti uveden u posao'', kazao je Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.
Nastavak iskopavanja
Za iznos odobrenih sredstava nastavit će se iskop i ugradnja primarne podgrade u glavnoj i servisnoj tunelskoj cijevi sa južne/izlazne strane kao i ugradnja dijela sekundarne tunelske obloge sa obje strane tunela Hranjen (sjeverne/ulazne i južne/izlazne strane).
Izgradnja tunela Hranjen, najzahtjevnijeg dijela brze ceste Prača – Goražde, sastoji se od dvije cijevi, dužine od 5,5 kilometara. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.
Zvaničan razlog zastoja na projektu i kašnjenja, te povećanja cijene je pogrešna procjena sredstava i nepredviđene okolnosti koje su rezultat potpuno drugačijih geoloških uslova na koje su naišli izvođači radova.
Dakle, u ovim vrelim ljetnim danima radnici građevinske kompanije Euro-Asfalt nastavljaju tamo gdje su stali i poželimo im sretan i uspješan rad, te da tunel izgrade po svim svjetskim standardima i na vrijeme.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.