EBRD dao novi vjetar leđa u izgradnji Koridora 5c
Novac za izgradnju autoceste na Koridoru 5c, na dionici Mostar sjever – Mostar jug, je osiguran. Radi se o kreditu u iznosu od 110 miliona eura koji je našoj zemlji odobrila Evropska banka za obnovu i razvoj. Nova trasa će biti duga 6,7 kilometara.
Na proljeće počinje izgradnja dionice autoceste na Koridoru 5c Mostar sjever – Mostar jug u dužini od 14,2 kilometra. Novac za ovu dionicu je obezbijeđen i kroz kredit u iznosu od 110 miliona eura koji je našoj zemlji odobrila Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD).
Na dionici je planirana izgradnja petlje Mostar sjever sa bočnim naplatnim mjestom, pet tunela ukupne dužine oko 5,8 kilometara i deset vijadukata/mostova u dužini od oko 1,64 kilometra. Otvorena trasa će biti duga 6,7 kilometara. Planirano je da čitav posao bude završen za tri godine. Osim 110 miliona eura kredita EBRD-a, za ovu dionicu čija je ukupna vrijednosti oko 350 miliona eura sredstva će se naći i od bespovratne pomoći EU, kao i iz kredita od komercijalnih banaka.
Izgradnjom ove dionice autoceste Bosna i Hercegovina će se najmodernijom saobraćajnicom povezati od Mostara sjever do graničnog prelaza Bijača dokle je već izgrađena autocesta. Doduše, radi se na još dvije dionice, od mosta Počitelj pa do južnog prilaza Mostaru.
Denis Lasić i Manuela Naesl
Nakon prvog ide drugi kredit
Svečanost na kojoj je objelodanjena informacija da je naša zemlja od EBRD-a dobila još jednu vrijednu pozajmicu novca održana je desetak dana pred Novu godinu u Sarajevu kada su sporazum o kreditu potpisali državni ministar finansija Srđan Amidžić i šefica kancelarije EBRD-a u BiH Manuela Naesl. Ranije su sporazum o izgradnji spomenute dionice potpisali direktor Autocesta FBiH, Denis Lasić i Naesl. Ministar Amidžić je tom prilikom kazao da se kredit uzima na rok otplate od 15 godina. No, kako je BiH zemlja nedovršenih projekata i zapuštene putne infrastrukture aktuelni ministar je medije podsjetio da se odmah nakon sporazuma o ovom kreditu s EBRD-om ušlo u razgovore o drugom:
''Upravo smo razgovarali i o finansiranju dijela magistralnog puta od Foče do Huma na granici s Crnom Gorom. Za ovaj projekat nam treba 100 miliona eura od kojih će 40 biti grant. Riječ je o cesti od oko 19,5 kilometara koja je izuzetno bitna za ovaj dio BiH'', poručio je ministar Amidžić.
S druge strane, Manuela Naesl se u Sarajevu zadržala na projektu za koji su upravo data sredstva. Napomenula je da je riječ tek polovini sume od oko 220 miliona eura koliko će BiH od EBRD-a dobiti za dionicu Mostar sjever – Mostar jug.
''Također, očekujte i 150 miliona eura granta iz investicionog okvira za Zapadni Balkan, kao i novac od lokalnih komercijalnih banaka koje su odabrane na javnom tenderu'', rekla je Naesl, te podsjetila da je EBRD našoj zemlji od 2008. godine do danas dao milijardu eura kredita za autocestu na Koridoru 5c, kao i da je tim sredstvima pridruženo još oko 800 miliona eura iz EU okviru za Zapadni Balkan.
Potpuno je jasno da naša zemlja bez ovakve podrške evropskih finansijskih institucija sama ne bi ni za 100 godina izgradila autocestu, ali za utjehu je što to za rukom ne bi pošlo ni mnogim drugim zemljama s dalekom uspješnijom ekonomijom.
Kakav je pogled u budućnost i kada bismo konačno mogli dobiti kompletnu autocestu na Koridoru 5c, pitanje je koje se postavlja. Evo činjenica: u FBiH je do sada završeno oko 126 kilometara autoceste, od čega je 100 kilometara u jednoj funkcionalnoj cjelini (od Bradine do Zenice sjever). Na sjeveru BiH (od Zenice prema sjeveru) se gradi još 50 kilometara autoceste, a na jugu su osim dionice Mostar sjever – Mostar jug, pred građevinarima veliki izazovi. Posebno se to odnosi na izgradnju tunela Prenj.
Evropska unija nas želi integrisati, a dio te priče o integraciji je i saobraćajna infrastruktura. Budućnost naše zemlje je u Evropskoj uniji, a kada tamo jednog dana budemo, podsjetimo, granice među zemljama u regiji koje će također postati članice neće postojati. Putovat će se slobodno i bez zaustavljanja. Barem je tako bilo do sada i barem je to jedna od ideja o jedinstvenoj Evropi.
Ništa bez EU
Zamjenik šefa Delegacije EU u BiH Adebajo Babayide je tokom ceremonije svečane dodjele novih 110 miliona eura našoj zemlji kazao da će gradnja dionice Mostar sjever – Mostar jug svim građanima donijeti skraćeno vrijeme putovanja i manji tranzit kroz Mostar: ''Finansijska podrška EBRD-a, ali i Evropske investicijske banke naglašava našu predanost ubrzanom dovršetku autoceste na Koridoru 5c koji će potaknuti dugoročni ekonomski oporavak, održiva radna mjesta i ekonomsku integraciju u regiji. Upravo zbog toga Evropska unija je do sada dodijelila 870 miliona eura bespovratnih sredstava koji će olakšati završetak tako važnog projekta kao što je autocesta na Koridoru 5c'', kazao je Babayide.
Za razliku od nekih drugih tema i dilema čije rješavanje od bh. političara traži međunarodna zajednica, a posebno EU, na polju infrastrukture i u vraćanju povoljnih kredita za sada dobro stojimo. Naravno, možda smo i ovdje mogli biti malo brži, ali barem smo po pitanju infrastrukture jedinstveni. I lijevi i desni, i pozicija i opozicija su složni kada se treba zadužiti, pa evo ponekad i u prave svrhe poput ove infrastrukturne. Do sada nije bila nijedna velika prepirka bh. političara kada se govorilo o uzimanju kredita, a i Evropska unija nam je postavila odličan okvir i precizno odredila do koje mjere se mogu uzimati krediti, ko će ih vratiti i iz kojih sredstava. Tako je pred nama još jedna građevinska sezona tokom koje ćemo izvještavati o napretku radova.
Povezane novosti
Sarajevo na korak do ''pametnog saobraćaja''
Iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo su saopćili da se na 37 raskrsnica sukcesivno izvode različite grupe radova, te da će 163 raskrsnice imati adaptivno upravljanje saobraćajem.
Napravljen bitan korak ka izgradnji dionice autoceste Počitelj – Stolac
Riječ je o prvoj dionici Jadransko-jonske autoceste koja će se graditi u BiH i četvrtini ukupne autoceste koja bi u konačnici kroz našu zemlju trebala biti duga 102,6 kilometara i išla bi do granice s Crnom Gorom.
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.