Na narednoj sjednici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine koja bi se trebala održati u četvrtak 15. maja 2025. na dnevnom redu će biti Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini čiji su predlagači poslanici SDP-a Saša Magazinović i Jasmin Imamović.
Ovo je odlučeno nakon što su na sjednici Komisije za saobraćaj i komunikacije Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH podržani principi ovog zakona, odnosno izmjene koje se uvode.
Šta se mijenja u Zakonu o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, ako, dakako dobije dovoljan broj glasova u Predstavničkom, a potom i u Domu naroda državnog parlamenta?
Ključni segmenti su, kako navode predlagači, popravaka definicija nekih pojmova kako bi se izbjegle manipulacije na sudovima koje završavaju izostankom kažnjavanja, kao i definisanje obijesne, odnosno bahate vožnje koja je ništa drugo nego postupanje vozača koje je u gruboj suprotnosti s pravilima saobraćaja.
Raspon kazni
Dakle, Klub poslanika SDP-a u državnom Parlamentu se konsultovao sa stručnjacima iz pravosuđa, sudskim vještacima i ekspertima iz oblasti saobraćaja i kreirao zakonsko rješenje čiji je cilj da se policiji i pravosuđu da ''alat u ruke'' kako bi prevenirali tragedije u saobraćaju kojima prečesto svjedočimo i sve učesnike u saobraćaju učinili odgovornijim.
Konkretno, ukoliko se Zakon izmjeni onako kako je predloženo to će značiti da će prolazaka dva i više puta kroz crveno svjetlo na semaforu, vožnja u naselju iznad 40 km/h, a van naselja 60 km/h iznad ograničenja, prestizanje kolone preko pune linije, vožnja u alkoholiziranom stanju (1,5 g/kg) i pod uticajem psihoaktivnih supstanci biti kažnjavani dosta strože. Za ove prekršaje je predviđena novčana kazna u iznosu od 2.000 do 3.000 KM, oduzimanje vozačke dozvole na šest mjeseci i dva kaznena boda (za bahatu vožnju).
''Ako je bahatom vožnjom prouzrokovana saobraćajna nesreća predviđena je kazna od 3.000 do 5.000 KM, oduzimanje vozačke dozvole na devet mjeseci i četiri kaznena boda'', naveli su predlagači izmjena Zakona o osnovama sigurnosti na putevima u BiH.
Ali ni to nije sve. Ako je korištenje mobitela jedan od uzroka saobraćajne nezgode kazna će iznositi od 400 do 2.000 KM, oduzimanje vozačke dozvole od jednog do šest mjeseci i dva kaznena boda. Predviđena je i kazna samo za korištenje mobitela tokom vožnje i sada bi trebala iznositi od 200 do 400 KM, a ista kazna će biti napisani i onome ko se tokom vožnje ne veže sigurnosnim pojasom, kao i onima koji koriste uređaj za ometanje radara.
Predlagači izmjena Zakona, poslanici Imamović i Magazinović su obrazlažući izmjene koje su, očito hitne, naveli da su svjesni potrebe kako bi u budućnosti trebalo mijenjati i neke druge članove starog Zakona, ali da su se prioritetno odlučili za ove mjere nakon brojnih sastanaka s predstavnicima pravosuđa i policije. Dakle, ljudima iz prakse koji se na bh. cestama susreću upravo s vozačima koji često na spomenute načine ugrožavaju i sebe i druge učesnike u saobraćaju.
Crne brojke
''Najveći uzročnici saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom su, prije svega, prekomjerna brzina, korištenje alkohola i droge, te grubo kršenje saobraćajnih propisa, kao i korištenje mobitela tokom vožnje'', naveli su predlagači. Da saobraćajne nesreće i dalje odnose veliki broj ljudskih života pokazuju nam i podaci o 222 osobe koje su prošle godine poginule na bh. cestama. Vrlo je zabrinjavajući i broj teže povrijeđenih (1.842), kao i lakše povrijeđenih (9.458). I ukupan broj saobraćajnih nezgoda nije dobar, a prošle godine ih je bilo čak 35.854, od čega 8.007 s poginulim i povrijeđenim, a 27.847 s materijalnom štetom. Kako godine prolaze ne čini se da učesnici u saobraćaju postaju oprezniji, jer je broj saobraćajnih nezgoda u prošloj godini bio veći za 706 u odnosu na 2023. godinu, što je povećanje od dva posto. Veći je i broj saobraćajnih nezgoda s poginulim i povrijeđenim osobama i to za 342 nesreće, što je rast od 4,46 posto. Veći je i broj saobraćajnih nezgoda s materijalnom štetom i to za 359 ili 1,31 posto. Podatak koji slikovito objašnjava šta se svakodnevno dešava na bh. cestama je također vrlo zanimljiv. On otkriva da se, u prosjeku, svakog dana na bh. cestama dogodi čak 98 saobraćajnih nezgoda i da u prosjeku dnevno u tim nezgodama bude povrijeđeno pet osoba teže, a 26 lakše.
Povezane novosti

Izgradnje brze ceste kroz Krajinu počinje na proljeće 2026.
Prije tri godine procjene su bile da bi izgradnja 47 kilometara brze ceste kroz USK trebala koštati oko 500 miliona eura.

Za dvije poddionice autoceste u FBiH na Koridoru 5c 100 miliona eura
Vlada FBiH je prilikom davanja saglasnosti kojom su prihvaćeni grantovi zaključila da će odluke o njihovoj realizaciji provesti nadležna ministarstva finansija i prometa i komunikacija, te Javno preduzeće Autoceste FBiH.

Tender za izgradnju ceste Foča – Šćepan Polje će biti raspisan narednih dana
Poznato je da će gradnja dionice od 12,5 kilometara biti finansirana međunarodnim kreditom. Ova cesta, iako predstavlja međunarodnu vezu, u očajnom je stanju i makadamom se iz BiH ulazi u Crnu Goru.