Kompaktni Ford Focus zvanično ulazi na stranice automobilske historije. Američki brend je proizveo posljednji primjerak kompaktnog modela 15. novembra u njemačkoj fabrici u Saarlouisu. Ford Focus neće dobiti novu generaciju, niti će imati direktnu zamjenu u segmentu.
Kraj proizvodnje Ford Focusa najavljen je 2022. godine, jer brend ima za cilj da se više fokusira na električne modele, posebno SUV-ove i crossovere. Istovremeno, trenutno se u Fordovoj fabrici u Saarlouisu ne proizvode drugi automobili. Budućnost fabrike je upitna, jer je Ford stavio fabriku na prodaju, ali još nije pronašao novog vlasnika.
Propast Ford Focusa dolazi dvije godine nakon završetka proizvodnje Fieste. Dva modela su decenijama dominirala prodajom brenda, a njihovo eliminisanje drastično je promijenilo poziciju američke marke na evropskom tržištu.
Ko bi rekao da će brend u 2015. biti drugi najveći automobilski brend na evropskom tržištu, i da će pasti na 12. mjesto u 2024. godini i izgubiti polovinu tržišnog udjela koji je imao prije 10 godina. Potvrđuju to podaci ACEA - Udruženja evropskih proizvođača automobila.

Da se podsjetimo kako je tekao razvoj. Prva generacija Ford Focusa lansirana je 1998. godine, kao direktna zamjena za stari Escort. Model je brzo postao veoma popularan u Evropi i osvojio je nagradu Evropski automobil godine 1999. godine. Redizajn je uslijedilo 2001. godine prije nego što je Focus dobio novu generaciju 2004. godine. Druga generacija Ford Focusa proizvodila se do 2011. godine, a popularni “facelift” je stigao 2008. godine.
Treća generacija se proizvodila između kraja 2010. i 2018. godine, a osvježeni model je lansiran 2014. godine. Četvrta i posljednja generacija pojavila se 2018. godine, a posljednji retuš realizovan je 2022. godine.
Tokom skoro tri decenije proizvodnje, Ford Focus je prodat u više 12 miliona jedinica širom svijeta.
Mnogi se pitaju da li će Focus imati indirektnog nasljednika. U najavi je kompaktni SUV koji bi trebao biti lansiran 2027. godine.
Povezane novosti
Nema šale s Kinezima: BYD želi udvostručiti mrežu dilera u Evropi do kraja 2026. godine
Kineski brend BYD želi dodatno povećati svoje prisustvo na evropskom tržištu udvostručavanjem svoje mreže dilera na kontinentu. Prema novom planu, BYD će do kraja sljedeće godine imati 2.000 dilera u Evropi.
Još četiri Fordova modela će moći samostalno voziti od 2026.
Ford će uvesti sistem autonomne vožnje BlueCruise u četiri nova modela koja se prodaju u Evropi. Modeli Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV bit će dostupni sa BlueCruise sistemom od proljeća 2026. godine.
STRUČNA POSJETA UČENIKA SREDNJE MJEŠOVITE ŠKOLE ŽEPČE
U ponedjeljak, 17. novembra 2025. godine, učenici Srednje mješovite škole Žepče, smjer tehničara drumskog saobraćaja, realizovali su stručnu posjetu Tehničkom centru BIHAMK-a na Ilidži.