Autorski tekstovi

Neveselo proljeće

Nažalost, protekli vikend je bio crn, jer su mnogi tragično stradali u saobraćajnim nesrećama širom Bosne i Hercegovine. I svakog proljeća je nažalost tako, a odgovornost je na svima nama, od institucija do porodice.

Autor: Hajdar Arifagić

Imao sam nekoliko zanimljivih povoda za pisanje ovomjesečnog teksta o saobraćaju. Sve je palo u vodu, u stvari, nažalost, u – krv nakon vikenda 19. i 20. aprila tokom kojeg se u Bosni i Hercegovini dogodilo nekoliko stravičnih saobraćajnih nesreća u kojima je poginulo nekoliko osoba. Nabrajam: dijete, njegovi roditelji, dva mladića na motociklima... uz njih je i veći broj povrijeđenih. Na dan praznika Uskrsa i Vaskrsa njihova smrt i krv na asfaltu postali su priča dana. Radost praznika pomućena je ne samo u mjestima gdje su se nesreće dogodile već mnogo, mnogo šire.

Posebno su upozoravajuće nesreće u kojima su poginula dva mladića motociklisti iz Hadžića i Maglaja, a kako je službeno saopšteno kobno je bilo prekoračenje dozvoljene brzine kretanja. Ušli smo u period godine kada su svi motocikli u pogonu, a mladići koji ih uglavnom voze pod adrenalinskim nabojem koji teško kontrolišu. Saobraćajni stručnjaci, psiholozi o tome imaju i imat će šta reći. Ako će se baviti čovjekom i društvom posebno pitanjem bezjednosti nadležni bi pod hitno trebalo da osmisle dodatne mjere sigurnosti. A to znači i da TV dnevnik bez obzira koja je TV kuća u pitanju i ko ga vodi i uređuje mora da počne izjavom ministra bezbjednosti, glavnog šefa policije, lokalnog komandira... o tome šta će uraditi da se ovakav crni vikend nikad više ne ponovi.

Izmjene državnog Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja koji se razmatra u Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine upravo ovih dana dodatno je pooštrio sankcije za bahatu vožnju i precizirao ograničenja i obaveze učesnika u saobraćaju. Strukovna udruženja, škole, fakulteti i svi drugi koji se u praksi bave sigurnošću u posljednje vrijeme nisu učinili ništa što bi nas u ovom području dodatno zaštitilo. Zbog toga bi oni koji će o spomenutim izmjenama zakona razgovarati u nastavku njegovog usvajanja trebalo da dodatno intervenišu u kontekstu tragedije koja se dogodila.

S obzirom na to da saobraćajne nesreće nerijetko uzrokuju ili u njima učestvuju mladi ljudi, postavlja se i pitanje šta u preventivnom smislu čini porodica. Koliko ona doprinosi jačanju odgovornosti svojih članova, njihovoj kulturi u saobraćaju, očuvanju života svog i tuđeg! Utisak je ništa. A trebalo bi. Otuda bi ubuduće oca koji se javno hvali time da mu sinčić od desetak godina sam izveze auto iz garaže trebalo prijaviti policiji, a ona će na takvo ponašanje imati adekvatan odgovor. Pa nek se o tome priča!

BIHAMK

Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!

Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.

Možda bi vas zanimalo