Autorski tekstovi

Moda kružnog toka

U godini na izmaku masovno se investiralo u izgradnju kružnih tokova, gdje treba i ne treba, što je postalo ''modni hit'', a potpuno se zanemario sve veći problem nedostatka parkinga u gusto naseljenim mjestima. To je rezultiralo popriličnim gužvama.

Autor: Hajdar Arifagić

Iza nas je godina koja će se pamtiti po tome da je bila dinamičnija i dramatičnija u odnosu na onu prethodnu. To će pokazati i analize što će biti rađene u narednim sedmicama. Ne čekajući zvanične izvještaje kada je u pitanju saobraćaj, jedan zaključak se već sada može izvesti. Vlada Federacije i kantonalne vlasti Mostara, Sarajeva, Tuzle u 2024. godini više su se bavile aerodromima nego putevima, posebno izgradnjom autoceste na Koridoru 5c! Ove kao i prethodne godine u više navrata o njima su diskutovale na zvaničnim sjednicama, upumpavale milione maraka u njihovo tobožnje spašavanje dok su se izgradnjom i održavanjem putnih komunikacija, bezbjednošću prometa bavile nekako usput ili nikako.

Briga o aerodromima, odnosno subvencije, jesu dale rezultate u dolasku više putnika u našu zemlju. Naročito se Aerodom Sarajevo hvalio da je donio više novca našem budžetu. Ceste, opet, zaslužuju više brige, naročito nakon poplava i brojnih klizišta, čak su neke lokalne kao i saobraćajnica od Jablanice do Blidinja još uvijek u prekidu. Na drugoj strani, najviše zbog izbora, u fokusu lokalnih vlasti bili su seoski putevi od kojih neki vode i kroz nenaseljena područja. Masovno su investirali u izgradnju kružnih tokova, gdje treba i ne treba, što je postalo ''modni hit'', a potpuno se zanemario sve veći problem nedostatka parkinga u gusto naseljenim mjestima. To je rezultiralo popriličnim gužvama, posebno na ulicama velikih gradova poput Sarajeva. Nije primijećeno da se bilo koji grad ili opština teoretski ili praktično ozbiljno pozabavio ovim problemom. Ne budu li uskoro ponuđena rješenja, uz ovakvo zagađenje zraka, ugušit ćemo se u špici!

Mnogo polemika proteklih sedmica izazvala je opravka željezničke pruge između Mostara i Jablanice što je prouzročilo ogromne štete kompanijama čije se sirovine i robe prevoze ovom transportnom žilom kucavicom. Ovaj saobraćajni problem nije crno-bijel, no da se moglo brže reagovati – jest. Dio tereta su autoprevoznici u teretnom saobraćaju preuzeli na sebe, čime je povećan promet teških kamiona putnim pravcem M-17 i istovremeno smanjena sigurnost ostalih učesnika u saobraćaju. Priča se o raznim lobijima i pokušajima blokiranja sanacije pruge, ali nama nema druge nego da sada vjerujemo turskom Cengizu koji je, prema riječima premijera Nermina Nikšića, donirao opravak pruge. Da nam je nekako da u modu uđe ono što nam treba, a ne ono što nam se događa.

BIHAMK

Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!

Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.

Možda bi vas zanimalo