Moda kružnog toka
U godini na izmaku masovno se investiralo u izgradnju kružnih tokova, gdje treba i ne treba, što je postalo ''modni hit'', a potpuno se zanemario sve veći problem nedostatka parkinga u gusto naseljenim mjestima. To je rezultiralo popriličnim gužvama.
Iza nas je godina koja će se pamtiti po tome da je bila dinamičnija i dramatičnija u odnosu na onu prethodnu. To će pokazati i analize što će biti rađene u narednim sedmicama. Ne čekajući zvanične izvještaje kada je u pitanju saobraćaj, jedan zaključak se već sada može izvesti. Vlada Federacije i kantonalne vlasti Mostara, Sarajeva, Tuzle u 2024. godini više su se bavile aerodromima nego putevima, posebno izgradnjom autoceste na Koridoru 5c! Ove kao i prethodne godine u više navrata o njima su diskutovale na zvaničnim sjednicama, upumpavale milione maraka u njihovo tobožnje spašavanje dok su se izgradnjom i održavanjem putnih komunikacija, bezbjednošću prometa bavile nekako usput ili nikako.
Briga o aerodromima, odnosno subvencije, jesu dale rezultate u dolasku više putnika u našu zemlju. Naročito se Aerodom Sarajevo hvalio da je donio više novca našem budžetu. Ceste, opet, zaslužuju više brige, naročito nakon poplava i brojnih klizišta, čak su neke lokalne kao i saobraćajnica od Jablanice do Blidinja još uvijek u prekidu. Na drugoj strani, najviše zbog izbora, u fokusu lokalnih vlasti bili su seoski putevi od kojih neki vode i kroz nenaseljena područja. Masovno su investirali u izgradnju kružnih tokova, gdje treba i ne treba, što je postalo ''modni hit'', a potpuno se zanemario sve veći problem nedostatka parkinga u gusto naseljenim mjestima. To je rezultiralo popriličnim gužvama, posebno na ulicama velikih gradova poput Sarajeva. Nije primijećeno da se bilo koji grad ili opština teoretski ili praktično ozbiljno pozabavio ovim problemom. Ne budu li uskoro ponuđena rješenja, uz ovakvo zagađenje zraka, ugušit ćemo se u špici!
Mnogo polemika proteklih sedmica izazvala je opravka željezničke pruge između Mostara i Jablanice što je prouzročilo ogromne štete kompanijama čije se sirovine i robe prevoze ovom transportnom žilom kucavicom. Ovaj saobraćajni problem nije crno-bijel, no da se moglo brže reagovati – jest. Dio tereta su autoprevoznici u teretnom saobraćaju preuzeli na sebe, čime je povećan promet teških kamiona putnim pravcem M-17 i istovremeno smanjena sigurnost ostalih učesnika u saobraćaju. Priča se o raznim lobijima i pokušajima blokiranja sanacije pruge, ali nama nema druge nego da sada vjerujemo turskom Cengizu koji je, prema riječima premijera Nermina Nikšića, donirao opravak pruge. Da nam je nekako da u modu uđe ono što nam treba, a ne ono što nam se događa.
Povezane novosti

Moj prvi auto
Danas ako se vozite od naselja Masline pa do Stoca, možda sretnete tog sivomaslinastog Golfa, napravljenog u Wolfsburgu 1987. godine. I dalje ga tom rutom vozi moj Stari, rođen 50 godina prije Dvojke koja kao i prije poput vjernog druga nikad ne izdaje.

Renault Scenic (I): Uloga šljive u spajanju i razdvajanju naroda
Kad god bih je pošao napisati, a od događaja koji ju je potakao ima i više od deceniju, ta je priča nekako ''bježala''. Ili joj nije bilo vrijeme, ili pogrešan trenutak, ili bih pazio da se ne ogriješim o nekog aktera u njoj.

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća
Ove godine lokalne vlasti i komunalna privreda konačno će započeti konkretne aktivnosti na projektu održivog upravljanja komunalnim otpadom snažno podržanim od Svjetske banke.