U prvom tromjesečju 2023. godine na tržištu automobila u EU došlo je do značajnog povećanja broja novih registracija automobila, sa skoro 2,7 miliona prodatih jedinica. Ovo označava povećanje od 17,9% u odnosu na 2022. godinu, nakon solidnih rezultata u prva tri mjeseca. Među četiri glavna tržišta EU, Španija (+44,5%) ostvarila je najveći rast, a slijede Italija (+26,2%), Francuska (+15,2%) i Njemačka (+6,5%).
U martu je došlo do značajnog povećanja tržišnog udjela hibridnih automobila na 24,3% i električnih automobila na baterije na 13,9%. Uprkos prelasku na održivije modele, automobili na benzin i dalje zadržavaju najveći tržišni udio od 37,5%.
Električni automobili
Prošlog mjeseca, EU je svjedočila značajnom porastu novih registracija električnih vozila na baterije (BEV), koje su porasle za ogromnih 58 posto i dostigle 151.573 jedinice. Ovo je ekvivalentno tržišnom udjelu od 13,9% i predstavlja povećanje od 2,5% u odnosu na mart 2022. Dvocifren i trocifren porast u procentima zabilježen je u većini zemalja članica EU. Primjetno je da je treće najveće tržište, Nizozemska, zabilježila povećanje povećanje od čak 132,6%. Kao rezultat toga, kumulativni broj jedinica registrovanih u prvom kvartalu 2023. godine porastao je za 43,2% na 320.987.
Hibridna električna vozila (HEV) imala su još jedan snažan mjesec u martu, sa povećanjem prodaje za 38,1% na 264.694 jedinica. Ovaj rast je uglavnom bio rezultat dvocifrenih povećanja na četiri ključna tržišta EU, posebno u Španiji (+75,3%) i Italiji (+47,8%). Posljedično, HEV-ovi su dostigli tržišni udio od 24,3%, što je povećanje od 1,6% u odnosu na mart 2022. godine.
Nakon negativnog rasta u prva dva mjeseca 2023. godine, tržište EU za plug-in hibridna vozila (PHEV) u martu je zabilježilo skromni rast od 4,3% nakon poboljšane prodaje na tri od četiri najveća tržišta: Španiji (+80,1%), Francuskoj (+34,5%) i Italija (+23,1%). S druge strane, njemačko tržište se povuklo za 38,5%. Uprkos povećanju na nekim ključnim tržištima, ukupni udio na tržištu PHEV-a u EU gubi tlo u odnosu na druge segmente vozila jer je opao sa 8,8% u martu 2022. na 7,2% u 2023. godini.
Benzinci i dizelaši
U martu 2023. godine nove registracije benzinskih automobila u EU značajno su porasle (+29,9%), što sada predstavlja tržišni udio od 37,5% (porast od 0,4% u odnosu na mart 2022.). Ovaj rast je uglavnom bio koncentrisan na četiri ključna tržišta: Španija (+82%), Italija (+45,5%), Francuska (+24,4%) i Njemačka (+22,8%). Kao rezultat toga, u prvom tromjesečju 2023. prodato je skoro milion automobila na benzin, što predstavlja povećanje od 18,6% u odnosu na isti period prethodne godine. Tržište dizelskih automobila u EU je također imalo bolje rezultate u martu u odnosu na 2022. (+11,8%), uglavnom podržano od tri najveća tržišta u bloku: Italije (+38,2%), Španije (+21,1%) i Njemačke (+7,8%) . Međutim, dizel automobili predstavljaju samo 14,5 posto tržišnog udjela u EU, što je pad od 1,1 posto u odnosu na mart 2022. godine.
Povezane novosti
Privremeno suspendovana i smanjena carina za električne i hibridne automobile
Odluka je objavljena u petak 7. aprila i stupa na snagu osam dana od objavljivanja u Službenom listu BiH.
Prva konferencija o elektromobilnosti Let’s drive green u organizaciji BIHAMK-a
Stanje u vezi elektromobilnosti u BiH se u odnosu na prije nekoliko godina znatno poboljšalo, što potvrđuje i činjenica da je u 2022. registrovano 82,7 posto više vozila na električni pogon nego u 2021.
U 2022. godini u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 70 električnih automobila. Porast i hibridnih...
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, u 2022. godini u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 70 električnih automobila, što je za 22 vozila više nego što ih je uvezeno u cijeloj 2021. godini.