Prva konferencija o elektromobilnosti Let’s drive green u organizaciji BIHAMK-a
Stanje u vezi elektromobilnosti u BiH se u odnosu na prije nekoliko godina znatno poboljšalo, što potvrđuje i činjenica da je u 2022. registrovano 82,7 posto više vozila na električni pogon nego u 2021.
U petak, 17. marta 2023. godine u povodu realizacije programa održive mobilnosti, podržane od Međunarodne automobilističke federacije (FIA), i programom saobraćajno-preventivnih aktivnosti Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba, upriličena je realizacija Konferencije “Let's drive green”.
Bosanskohercegovački auto-moto klub (BIHAMK) tim povodom posjetio je Minsitar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto. Upriličen je sastanak sa Generalnim sekretarom BIHAMK-a, gosp. Rasimom Kadićem i Generalnim direktorom Austrijskog automobilskog, motociklističkog i turing kluba (ÖAMTC) gosp. Oliverom Schmeroldom na kojem su razgovarali o budućim koracima razvoja elektromobilnosti u Bosni i Hercegovini te razmijenili iskustva i iz drugih oblasti cestovnog saobraćaja.
Konferenciji su pored stručnih predstavnika BIHAMK-a, prisustvovali i predstavnici svih relevantnih institucija koji se unutar svog poslovanja bave razvojem elektromobilnosti u Bosni i Hercegovini.
Stanje vezano za elektromobilnost u Bosni i Hercegovini se u odnosu na prije par godina znatno poboljšalo, što potvrđuje i činjenica da je u 2022. godini registrovano 82,7% više vozila na električni pogon nego u 2021. godini. Međutim, postavlja se pitanje kojim putem razvijati održivu mobilnost u budućnosti, te koje korake poduzeti dalje kada govorimo o elekromobilnosti? Kako unaprijedti aktivnosti vezane za elektromobilnost, kako smanjiti štetne emisije i kako poboljšati kvalitet životne sredine, neka su od pitanja na koje su osvrnuli učesnici Konferencije.
Adnan Bosović, stručnjak iz oblasti elektroenergetike, predstavnik JP Elektroprivreda BiH smatra da elektroenergetski sistem BiH ima dovoljno rezervi da višestruko nadmaši potrebe za energijom potrebnom električnim vozilima. Kazao je da u svijetu postoje gotova rješenja koja u potpunosti regulišu potrošnju energije kojoj se mogu prilagoditi energetske potrebe električnih vozila, što znači da je već razvijena mreža pametnih punjača. Tu se prvenstveno misli na pojedinačne, privatne punionice koje automatski aktiviraju punjenje automobila preko noći.
Anela Karahasan, predstavnica Udruženja sa elektromobilnost pri Privrednoj komori Federacije Bosne i Hercegovine, navela je da je u Bosni i Hercegovini s krajem poršle godine registrovano 138 električnih automobila, što nikako ne može naštetiti ukupnoj elektroenrgetskoj mreži. Od prošle godine, na inicijativu Udruženja za elektromobilnost, na snazi su propisi i mjere koji olakšavaju nabavku električnih ili hibridnih automobila.
View this post on Instagram
Haris Muratović, brand manager Das WeltAuto & MOON Power, naglasio je da je električna energija u BiH u poptpunosti domaći proizvod, što treba biti osnov razvoja elektromobilnosti.
Poseban gost na konferenciji bio je visoki zvaničnik Austrijskog automobilskog, motociklističkog i turing kluba (ÖAMTC) Oliver Schmerold, koji je predstavio podatke vezane za put razvoja elektromobilnosti u Austriji, izazove sa kojima su se suočavali, kao i greške koje Bosna i Hercegovina može da izbjegne, vodeći se primjerima dobre prakse Austrije. Zanimljiv podatak je da Austrija ima viiše od 112.000 električnih automobila, te da ima oko 16.000 javnih punionica diljem Austrije, od čega je više od 2.000 punionica sa brzim napajanjem. U Austiji također postoje suubvencije za kupovinu električnih automobila, kojima su obuhvaćena i pravna i fitička lica.
View this post on Instagram
Emir Durmić, predstavnik kompanije GS TMT, predstavio je prvo bh. Električno vozilo „EVO“ koje bi do kraja godine će završiti homologaciju, a već 2024. godine počinje proizvodnja i plasman na tržište.
Almir Cero, voditelj Trening centra BIHAMK-a, istaknuo je da BIHAMK konktinuirano prati dešavanja u svijetu elektromobilnosti i prilagođava se novim prilikama. BIHAMK već posjeduje dvije punionice za električna vozila. Također, u funkciji je poseban kamion sa dizalicom za prijevoz neispravnih električnih automobila.
BIHAMK, kao jedna od vodećih organizacija u oblasti cestovne sigurnosti i članica Međunarodne automobilističke asocijacije (FIA) putem ove konferencije želi da kroz primjere i iskustava jedne razvijene europske zemlje u pogledu elektromobilnosti, kao što je Austrija, približi znanje i primjere dobre prakse, kao i da pomogne svim institucijama, organizacijama i djelatnostima koji rade na poslovima razvoja i poduzimanja mjera poboljšanja elektromobilnosti u Bosni i Hercegovini.
Povezane novosti
U 2022. godini u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 70 električnih automobila. Porast i hibridnih...
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, u 2022. godini u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 70 električnih automobila, što je za 22 vozila više nego što ih je uvezeno u cijeloj 2021. godini.
EVO: Električni Bosanac!
Nije slučajno da se prvo električno auto baš rodilo ispod Vlašića, tu gdje Lutvina kahva pamti smjene politika, konzula, vladara i svjetonazora. Travnik je tradicionalno grad zanata i vrhunskih zanatlija.