Nakon osam godina pauze ove godine se nastavlja proširenje Južne longitudinale, jedne od najvažnijih saobraćajnica u Sarajevu. Ovu informaciju prije nekoliko dana objavio je ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta koji je s izvođačima radova i Direkcijom za puteve KS potpisao Okvirni sporazum kojim su regulisani svi detalji ovog posla.
Vrijednost radova na jednoj kratkoj, ali veoma važnoj dionici ove saobraćajnice od pomoćnog stadiona Grbavica do raskrsnice u istoimenom naselju iznosi 3.394.000 KM bez PDV-a koji su osigurani iz budžeta KS i Direkcije za puteve KS. Izvođači radova će biti sarajevska firma Mibral i visočki Ado Trans. Radovi počinju u aprilu, ali u informaciji jedino nedostaje podatak kada će biti završeni.
''Kada smo dobili građevinsku dozvolu od Općine Novo Sarajevo, odmah smo raspisali javnu nabavku za ovaj projekat. Ovaj nastavak će biti prvi korak za rješavanje saobraćajnih gužvi na ovom dijelu, ali i dobar pravac za daljnje projektovanje i na drugim dijelovima ove saobraćajnice'', poručio je ministar Šteta.
I zaista je bio u pravu. Rekonstrukcija Južne longitudinale predugo traje ponajviše zbog sporosti u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa. Ova cesta, jedna od dvije saobraćajne žile-kucavice u Sarajevu prolazi kroz dvije općine – Novo Sarajevo i Novi Grad i svaka od te dvije općine se mora baviti rješavanjem imovinsko-pravnih odnosa, što, kao što vidimo, njima nije jednostavan posao.
Nesnosne gužve
Ova cesta je izgrađena 80-ih godina prošlog vijeka i osim za saobraćaj putničkih vozila koristi se i za javni gradski prevoz, prije svega, za trolejbuski saobraćaj na linijama 103 Dobrinja – Trg Austrije, 107 Dobrinja – Otoka i 102 Dobrinja – Jezero. Osim toga, riječ je o tranzitu za teške kamione kojima je zabranjeno kretanje glavnom sarajevskom saobraćajnicom Ilidža – Baščaršija. Ovi kamioni dobrim dijelom se kreću Južnom longitudinalom sa skretanjem nakon kružnog toka u ulicu Put mladih muslimana koju mnogi sarajevski vozači koriste kako bi izbjegli nesnosne gužve na Južnoj longitudinali, a koja u svom većem dijelu ima samo po jednu saobraćajnu traku za oba smjera. Upravo iz tog razloga u poslijeratnim godinama je odlučeno da se Južna longitudinala proširi s još po jednom trakom, kako bi u oba pravca bile po dvije saobraćajne trake. Problem koji je zakočio cijeli projekat su postali privatni objekti koji se nalaze uz cestu, kao i stambena zgrada u srcu Grbavice. Prema jednom od prvobitnih planova stanari ove zgrade su trebali biti preseljeni u drugu, novu zgradu, kako bi se njihova stara zgrada srušila i ''oslobodila'' prostor za širenje saobraćajnice. Sada se čini da do toga neće doći, nego da će na postojećoj raskrsnici biti izgrađen kružni tok.
Neki od detalja projekta otkriveni su nakon potpisivanja Okvirnog sporazuma. Tako se navodi da će, osim građevinskih radova na dijelu ove ceste, biti radova na vodovodu, armiranobetonskim zidovima, odvodima za oborinske vode i kanalizaciju, nova saobraćajna signalizacija... Planirana je i rekonstrukcija javne rasvjete, dijela kontaktne trolejbuske mreže i izmještanje velikog broja kablova i instalacija, pa čak i vrelovoda za Toplane. ''Ovo je vrlo zahtjevan projekat, te zato očekujem maksimalnu posvećenost izvođača radova i nadzora, kako bi sve bilo kvalitetno i roku'', rekao je ministar Šteta.
Ne čekati ponovo godinama
Podsjetimo, nekoliko godina poslije rata Južna longitudinala je proširena od grbavičkog naselja Kovačići do Skenderije. Godinama poslije i u dvije faze proširena je cesta od Kovačića do Hrasnog, no ni tu nije prošlo sve bez problema, jer je kružni tok morao biti re-projektovan nakon pobune stanovnika Hrasnog. Proširena cesta je prije 7-8 godina stala iza kružnog toka u pravcu Bosmala, gdje se ponovo sužava i gdje se u jutarnjim i poslijepodnevnim špicama mogu vidjeti kolone vozila.
Nakon što je riješen problem s imovinsko-pravnim odnosima u Novom Sarajevu građani glavnog grada BiH očekuju i od Općine Novi Grad, te kantonalne vlasti da se ozbiljnije pozabave narednim dionicama Južne longitudinale, te da se nakon završetka ovog na početak narednog projekta ponovo ne čeka godinama, jer je na sarajevskim cestama iz godine u godinu sve više automobila, a vrijeme putovanja na relativno kratkim dionicama je nedopustivo dugo za 21. vijek.
Povezane novosti

Obilazak dionica oštećenih uslijed poplava na širem području Jablanice
U želji da svoje korisnike na najbolji način informišemo o stanju na dionici Jablanica-Blidinje, ekipa BIHAMK-a je bila na licu mjesta.

Ima li svjetla na kraju tunela Hranjen?
Gradilište je prošle godine bilo zatvoreno nekoliko mjeseci. Potom su u augustu 2024. radovi ponovo intenzivirani i trenutni ugovor pokriva probijanje tunela.

Svi detalji dionice autoceste od Ovčara do ulaza u tunel Prenj
U sklopu dionice će na magistralnoj cesti M-17 biti izgrađena južna zaobilaznica oko Konjica u dužini od 3,5 kilometara. Na zaobilaznici će biti tunel od 825 metara, vijadukt od 82 metra i most dužine 387 metara.