Sarajevski javni gradski prevoz konačno na pravom kolosijeku
Nakon što je prošle godine završena potpuna obnova tramvajske pruge od Ilidže do Čengić Vile, do kraja augusta bi trebalo da bude završena obnova pruge do Željezničke stanice. Stigli su novi trolejbusi, a doći će i tramvaji.
Sarajevska vlast radi odličan posao na unapređenju javnog gradskog saobraćaja. Nakon što je prošle godine završena potpuna obnova tramvajske pruge od Ilidže do Čengić Vile, do kraja augusta bi trebalo da bude završena obnova pruge do Željezničke stanice, a u koju je uloženo 20 miliona eura. Nekako paralelno uz obnovu infrastrukture, stigli su novi trolejbusi, a doći će i tramvaji.
I dok traje obnova stare pruge radi se i na novim projektima. Tako je početkom maja potpisan ugovor o izgradnji tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, što znači da će se Sarajlije i turisti za nekoliko godina tramvajem moći voziti ''s kraja na kraj grada''. Pokrenute su i procedure da se trolejbuskom linijom, ponovo, nakon više od 30 godina stigne do Vogošće. No, ni to nije sve jer je planirano da se nabave novi tramvaji tako da današnji klinci više neće morati slušati priče kako su im u sarajevskim tramvajima koji su i danas na šinama vozile i njihove pranane.
Razvoj saobraćaja
Da li su ovi događaji za pohvalu, ili je to nešto što bi trebalo biti sasvim normalno, nešto sasvim prirodno, kada govorimo o tome kako se treba razvijati obnova saobraćaja u glavnom gradu jedne evropske države koja pretenduje da u skorijoj budućnosti postane i članica Evropske unije? Iz ugla jedne od tih razvijenih zemalja, članice EU, ovo je potpuno normalno i prirodno. I našeg ugla, nažalost, nije. Mi smo navikli na loš i neredovan javni gradski prevoz. Navikli smo i na stvarnost u kojoj je potpuno normalno uništavati vozila javnog gradskog prevoza i da su ona stara, ružna, išarana... I da je red vožnje takav da će tramvaj ili trolejbus doći – kad ga vidiš.
Zato je dobro da su nam se počele dešavati i ovakve stvari. Jedan nivo vlasti, lokalni, sarajevski, zaključio je da bi se kod međunarodnih finansijskih institucija mogao zadužiti i uzeti povoljne kredite za sređivanje stanja u javnog gradskom prevozu.
Više od 60 godina je prošlo od posljednje obnove tramvajske pruge. Bilo je radova i to dosta nakon rata i trogodišnje opsade Sarajeva. No, to je bilo dovoljno tek toliko da se stara vozila, tramvaji i trolejbusi koji su poslije rata popravljani ili su donirani ponovo ''upregnu'' u korist građana.
Posebno je, dakle, interesantno da se osim radova na obnovi infrastrukture krenulo i s realizacijom novih projekata. To se najviše odnosi na izgradnju tramvajske pruge do Hrasnice, sarajevskog prigradskog naselja do kojeg se dolazi presjedanjem iz tramvaja u autobuse. Kritičari ovog projekta će reći da je ova linija nepotrebna, jer u Hrasnici više nema čuvenog FAMOS-a koji je zapošljavao više od 10.000 radnika. No, i bez FAMOS-a treba reći da u Hrasnici žive ljudi kojima će ova tramvajska linija olakšati prevoz do škola i njihovih radnih mjesta koja se nalaze na Ilidži, ili u drugim dijelovima Sarajeva, a i omogućit će razvoj ovog dijela Sarajeva. Ugovor o izgradnji tramvajske pruge do Hrasnice 12. maja su u Sarajevu potpisali ministar saobraćaja KS Adnan Šteta i predstavnici dvije turske kompanije. Izgradnja pruge koja će imati po deset stanica u oba smjera u dužini od 13 kilometara će koštati 50 miliona KM, a radovi će trajati 18 mjeseci. Okretaljka će biti baš kod nekadašnje fabrike FAMOS. Prilikom potpisivanja ugovora ministar saobraćaja je napomenuo da će nakon izgradnje ove pruge Sarajevu biti potrebno još više tramvaja te je podsjetio da je od Švicaraca za 68 miliona KM kupljeno 15 novih tramvaja marke ''Stadler'' čija isporuka kreće krajem ove godine.
Obnova trolejbuskog depoa
Nekoliko dana prije potpisivanja ovog ugovora, resorni ministar Šteta je potpisao i projektne ugovore i sa šeficom EBRD-a za BiH Manuelom Naessl. Ugovori se, kako je rečeno, odnose na zajmove koji će biti upotrebljeni za uspostavljanje adaptivnog upravljanja saobraćajem u Kantonu Sarajevo, izgradnju saobraćajnog centra, nabavku dodatnih tramvaja i odgovarajuće opreme, te izgradnju tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica.
''Projektima od velike važnosti za Kanton Sarajevo, poboljšat će se infrastruktura, kapacitet, tačnost i učinkovitost usluga javnog prevoza'', rekao je ministar Šteta.
Uz ovo treba, podsjetiti da je na pomolu i izgradnja tramvajske pruge od Nedžarića do Dobrinje nakon što je završena studija izvodljivosti projekta. Ovoj pruzi će se itekako obradovati stanovnici Dobrinje, njih više od 40.000 koji se do grada prevoze trolejbusima i takozvanom ''komercijalom'' koji nerijetko nisu redovni zbog velikih gužvi na cestama. Osim toga, prije nekoliko dana predstavljen je idejni projekat za potpunu rekonstrukciju trolejbuskog depoa koji je izgrađen 1983. godine u naselju Švrakino Selo i na kojem se još vide rane iz ratnog perioda.
Svi ovi projekti bi trebali da poboljšaju kvalitet i udobnost javnog gradskog prevoza, njegovu efikasnosti, ali i da pomognu smanjenju broja automobila na sarajevskim ulicama zbog koji se tokom cijelog dana stvaraju velike gužve na cestama, ali i utiče na kvalitet zraka s čime se glavni grad BiH bori već decenijama.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.