Plug-in hibridi su zamišljeni kao prelazno rješenje prema potpuno električnoj mobilnosti, no ta tranzicija se pokazuje kao krajnje kratkotrajna. Nova generacija električnih vozila donosi impresivne domete i ultra-brzo punjenje, što PHEV automobile čini zastarjelim gotovo preko noći.
Neuspjeh plug-in hibridne tehnologije rezultat je propusta i proizvođača i zakonodavca. Umjesto postepenog uvođenja, većina zemalja je preskočila fazu podrške PHEV-ovima i odmah se fokusirala na subvencioniranje čisto električnih vozila. Kada su konačno stigle subvencije za hibride, bilo je već kasno za izgradnju solidne tržišne pozicije.
Brisel je prepoznao ključni problem: oficijelne emisije PHEV-a rijetko odgovaraju realnosti. Stvarne emisije CO2 značajno premašuju deklarisane vrijednosti. Kao odgovor, od 1. januara 2026. stupa na snagu strožiji faktor korisnosti koji zahtijeva dvostruko veći električni domet od sadašnjeg. Za većinu proizvođača, ovo je praktično neizvodljivo, osim za Kineze.
Novi električni modeli, poput Mercedesa CLA ili BMW iX3 Neue Klasse s dometom od 800 kilometara, nude ono što PHEV-ovi nikada nisu mogli - pravu ravnotežu između dometa i praktičnosti. Uz konstantno smanjenje cijene baterija, ekonomska logika posjedovanja PHEV-a potpuno se raspada.
Plug-in hibridi pokazuju fundamentalne slabosti u svakodnevnoj upotrebi. To se odnosi na bučan rad motora sa unutrašnjim sagorijievanjem, sporiju reakciju pri ubrzavanju, neugodna promjene režima rada i na kraju k.ompleksnost održavanja dva pogonska sistema
Dok evropski proizvođači oklijevaju, kineski giganti poput BYD-a postavljaju nove standarde - neki modeli nude do 1.500 kilometara dometa bez dopune goriva. Takođe, neki modeli poput Lynk & Co 08 omogućava 200, dok evropski modeli nude tek 100 km u čisto električnom režimu rada.
Fraza "najbolje od oba svijeta" pokazala se kao prazan marketing. Stvarnost je drugačija - PHEV-ovi nose nedostatke oba pogonska sistema bez pravog očuvanja njihovih prednosti. Proizvođači sada stoje pred dilemom: investirati u tehnologiju pred izumiranjem ili platiti sve veće kazne za prekoračenje emisija. Izbor je očigledan, a PHEV-ovi polako, ali sigurno, nestaju sa scene.
Povezane novosti
Koje automobile su kupovali Evropljani: Volkswagen na prvom mjestu
Prema najnovijim podacima koje je dalo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), Evropljani su registrovali preko 1,3 miliona Volkswagen jedinica u prvih 11 mjeseci godine. Toyota je druga, a Škoda odlična treća.
Rekordna prodaja marke MG u Evropi uz povećanje od 30 posto
Britanski brend MG, u vlasništvu kineskog SAIC-a, zabilježio je rekordnu prodaju u 2025. godini, prodavši više od 300.000 jedinica u Evropi. U poređenju s istim periodom 2024. godine, govorimo o povećanju od 30 posto.
Kineski Geely otvorio najveći centar na svijetu za testiranje vozila
Geely Auto Group je predstavio Geely Safety Centre, sada najveći i najnapredniji centar za testiranje automobilske sigurnosti na svijetu. Centar za sigurnost, smješten u istočnoj Kini (Ningbo), prostire se na 45.000 kvadratnih metara.