Neočekivani povratak petovratnog Smarta
Nestali Smart ForFour vratit će se na tržište kako bi konkurisao, između ostalih, novom Renault Twingu. Nazvan Smart #4, pozicionirat će se u rastućoj Smart paleti kao "stariji brat" budućeg Smart #2, nasljednika također nestalog ForTwo modela.
Smart je odlučan vratiti ulogu referentnog brenda u sferi održive urbane i, konkretnije, 100% električne mobilnosti. Nakon što je nedavno potvrdio buduće lansiranje Smart #2, nasljednika nestalog ForTwo, poznati brend električnih vozila sada usmjerava fokus na još jedan model ForFour kako bi ga revitalizirao i dodao rastućoj paleti.
Prošlo je otprilike pet godina otkako je finalizirana proizvodnja ovog praktičnog gradskog automobila, koji se proizvodio u Sloveniji kao klon Renaulta Twinga, i sada, zahvaljujući podršci Mercedes-Benz Grupe i Geelyja, "novi Smart" je dobio zeleno svjetlo za nasljednika. Nestali ForTwo i ForFour koji su ustvarili činili Smart brend vratit će se na tržište.
Smart #4, nasljednik ForFoura bit će električni automobil za Evropu
Dirk Adelmann, CEO Smart Europe, bio je zadužen da potvrdi povratak ForFoura. Na nedavnom salonu automobila u Minhenu 2025., direktor evropske divizije Smarta naglasio je da će nasljednik ForFoura nositi naziv #4 prateći trenutnu strategiju naziva koju koristi brend. I što je jednako važno, bit će vozilo koncipirano za Evropu.
Iako nije ulazio posebno u tehničke detalje, Adelmann je naglasio da će budući #4 biti tehnički povezan s novim #2, nasljednikom ForTwo. Oba modela će biti dizajnirana i proizvedena u Evropi. Ovo je ključno za konkurentnost ovih vozila jer će proizvodnjom na evropskoj teritoriji izbjeći bilo kakve carine.
"Mora izgledati kao nasljednik", izjavio je Adelmann kada je upitan kako će novi #4 izgledati. CEO Smart Europe je također pojasnio da se vozilo nalazi u ranim fazama razvoja. Bit će brzo prepoznatljivo kao ForFour, iako prilagođeno novim vremenima i, posebno, novoj filozofiji Smarta.
Nasljednik ForFoura pomoći će u rentabilnosti razvoja Smart #2
Iako još uvijek postoji mala mogućnost da projekat bude otkazan ili zamrznut iz bilo kojeg razloga, Adelmann je jasno dao do znanja da je nasljednik ForFoura neophodan za rentabilnost razvoja novog #2. Kompanija će posvetiti velike resurse za oživljavanje novog ForTwo.
Uzimajući u obzir da će Smart predstaviti #2 krajem 2026. godine i da se razvoj budućeg #4 nalazi u veoma ranoj fazi, možemo pretpostaviti da nasljednik ForFoura neće stići u salone prije, u najboljem slučaju, kraja 2027. ili početka 2028. godine.
Povezane novosti

Protekli mjesec u BIHAMK-u: septembar, 2025. godina
Iako smo ispratili ljeto, tokom kojeg smo za dosta vas bili pravi prijatelj na cesti, jer smo vam pruženom intervencijom ili informacijom omogućili bezbjedan nastavak putovanja, dolazak septembra i početak jeseni nosi sa sobom nove izazove.

Kineska vlada pooštrava pravila o subvencijama za elektrificirana vozila
Samo modeli koji nude više od 100 kilometara čisto električnog dometa i imaju nisku potrošnju energije i dalje će imati koristi od poreskih olakšica.

U vremenima sve skupljih automobila Dacia ostaje fokusirana na pristupačnost
Katrin Adt, nova izvršna direktorica Dacije, ima jasan plan kako bi brend nastavio ostvarivati uspjehe. U turbulentnim vremenima gdje su novi automobili sve skuplji, Dacia mora ponuditi "pristupačnu mobilnost i ličnu slobodu".