Potpisan ugovor za izgradnju tunela Kvanj – Buna
„Osim ove poddionice u narednih 30-ak dana potpisat ćemo i ugovor o izgradnji poddionice Mostar jug – tunel Kvanj i time u potpunosti pokrenuti građevinski sektor na jugu Hercegovine“, rekao je direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić.
U sjeni tragedije u Donjoj Jablanici, Konjicu, Fojnici, Kreševu i Kiseljaku u Mostaru je 4. oktobra potpisan ugovor o izgradnji još jedne poddionice autoceste A1: tunel Kvanj – Buna.
Ugovor su potpisali direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić, te u ime izvođača radova Sun Jun, generalni direktor China Road and Bridge Corporation (CRBC) PJ Banjaluka i Andrijana Katić, federalna ministrica prometa i komunikacija. Ovu poddionicu će, uz Kineze, graditi još dvije građevinske kompanije – Azvirt Limited Liability Company i širokobriješki Hering.
Ministrica Katić je izrazila zadovoljstvo potpisom ugovora, ali je naglasila tužnu činjenicu da dolazi u vrijeme strašne tragedije koja je usljed klizišta i poplava odnijela desetine ljudskih života u Hercegovini i srednjoj Bosni: „Nažalost, ugovor dolazi u vrijeme kada je našu zemlju zadesila strašna tragedija uzrokovana poplavama koje su odnijele ljudske živote i nanijele veliku materijalnu štetu“, kazala je ministrica Katić.
Direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić je rekao da ovaj ugovor od velike važnosti za gradnju novih dionica autoceste kroz Hercegovinu. Počeo novi investicioni ciklus „Ovo je početak novog investicijskog ciklusa u kojem ćemo zajedničkim naporima, baš kao i do sada, realizirati nove projekte autocesta na Koridoru 5c, a koji su ujedno i novi ekonomski i razvojni impuls za Bosnu i Hercegovinu“, rekao je Lasić, te dodao: „Osim ove poddionice u narednih 30-ak dana potpisat ćemo i ugovor o izgradnji poddionice Mostar jug – tunel Kvanj i time u potpunosti pokrenuti građevinski sektor na jugu Hercegovine.“
Yang Dong, direktor podružnice za srednju i istočnu Evropu CRBC-a Srbija i jedan od potpisnika ugovora obećao je da će ova kompanija prilikom gradnje poddionice voditi računa o sigurnosti, kontroli troškova i osiguranju kvaliteta kako bi projekat bio završen na najbolji mogući način. S tim u vezi Dong je spomenuo da je CRBC bio uspješan na projektima u Srbiji, Crnoj Gori i Hrvatskoj i to na izgradnji nekoliko dionica na autoputu E-763 u Srbiji, dionici autoputa Podgorica –Kolašin u Crnoj Gori, ali i Pelješkog mosta u Hrvatskoj.
Vrijednost radova 125,2 miliona eura
A sada nešto o poddionici tunel Kvanj – Buna. Vrijednost potpisanog ugovora iznosi 125,2 miliona eura bez PDV-a, a finansirat će se sredstvima osiguranim od kredita koji je našoj zemlji dala Evropska investicijska banka (EIB), te bespovratnim sredstvima Evropske unije u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Planirano je da poddionica koja je duga 5,10 kilometara bude izgrađena za dvije i po godine (30 mjeseci). Riječ je o poddionici koja se nalazi na dionici Mostar jug – Buna. U projektu je opisano da ova saobraćajnica počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj koji je projektovan kao dvocijevni. Jedna cijev (desna) bi trebala biti duga 2.645 metara, a druga (lijeva) 2.720 metara. Poddionica prolazi tunelom kroz brdo Kvanj, a potom vijaduktom kroz Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići, neposredno prije odmorišta Rotimski potok gdje se veže na već izgrađenu dionicu do Počitelja. Pri samom kraju poddionice će se nalaziti natputnjak Rujevice (44 metra) koji će omogućiti nesmetanu komunikaciju između mjesta Stanojevići i Gubavica. U sklopu ove poddionice će biti izgrađena i priključna saobraćajnica na put Buna –Rotimlja u dužini od 1.414 metara, a tu će biti smješteno i privremeno naplatno mjesto.
Kao što rekosmo, poddionica tunel Kvanj – Buna se veže na poddionicu Buna –Počitelj koja je duga 7,2 kilometra i koja je izgrađena prije tri godine. Uz poddionicu Buna – Počitelj se nalazi i 11 kilometara duga poddionica Počitelj –Zvirovići s mostom „Hercegovina“, a koja je otvorena početkom septembra.
Poddionica Mostar jug-tunel Kvanj za koju je Denis Lasić najavio skoro potpisivanje ugovora trebala bi biti duga 9,2 kilometra, a prema nezvaničnim informacijama najbolju ponudu (najniža cijena) je dostavila austrijska građevinska kompanija Strabag (179 miliona eura). Dio novca za njenu gradnju osiguran je kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Iz JP Autoceste FBiH ranije su najavljivali da bi ova poddionica trebala biti izgrađena do 2028. godine. Ko je dobio posao i po kojoj cijeni biće poznato za nekoliko sedmica.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.