Federalno ministarstvo okoliša i turizma odobrilo je Studiju uticaja na okoliš za dionicu autoceste od tunela Ivan do sjevernog ulaza u Konjic u dužini od 10,27 kilometara. Ovo je sigurno jedan od ključnih koraka ka početku izgradnje još jedne bitne dionice autoceste na Koridoru 5c, iako u ovom trenutku nema informacija kada bi njena gradnja trebala početi. U opisu projekta dionice se navodi da je riječ o trasi položenoj na brdsko-planinskom terenu koji zahtijeva izgradnju brojnih objekata – tunela, vijadukta i mostova. Zvaničan naziv dionice je tunel Ivan – Ovčari i naslanjat će se na narednu dionicu – Ovčari – ulaz u tunel Prenj čija izgradnja, također, još nije počela.
U opisu projekta se navodi da će uz dionicu biti izmještene i četiri lokalne ceste, dok će na ostatku dionice ostale postojeće ceste ostati kao i do sada jer će biti omogućeno njihova funkcionalnost kroz mostove ispod autoceste ili iznad tunela. Investitori su planirali i otvaranje sedam deponija za odlaganje viška iskopnog materijala na projektu koji će se raditi u izrazito nepovoljnim geomorfološkim uvjetima.
Mostovi, tuneli, vijadukti...
Upravo zbog takvih otežanih uvjeta na ovoj kratkoj dionici autoceste biće potrebno izgraditi čak 22 tunelske cijevi (po 11 na svakom kolniku) i 29 mostova na svakom od kolnika. Najduži tunel na ovoj dionici će biti dug 1.050 metara, a vijadukt 822 metra. Dionica se od tunela Ivan spušta blizu lokaliteta Bradina i Zukići prema raskrsnici Ovčari gdje se završava. Trasa će se kod Konjica uklapati u dionicu Ovčari – ulaz u tunel Prenj.
U isto vrijeme kada je objavljena informacija o prihvatanju Studije uticaja na okoliš iz Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH su objavili da su s Privrednim društvom ''Igman'' Konjic potpisali sporazum o rješavanju pitanja sigurnosti upotrebe otvorenog poligona za testiranje municije fabrike vojne industrije ''Igman'' tokom gradnje dionica autoceste Ovčari – Konjic – tunel Prenj – Mostar sjever. Iz Autocesta FBiH su saopćili da je trasa autocesta na pomenutim pravcima neposredno prije ulaza u planinu Prenj pozicionirana u dolinu Bijela jugoistočno od Konjica. U toj dolini, u predplaninskom dijelu nazvanom ''Rakov laz'' nalazi se poligon za testiranje municije koju koristi fabrika ''Igman'', a sporazumom između dva preduzeća definisana su pitanja sigurnosti upotrebe otvorenog poligona kao i prve faze koja definiše izradu idejnog rješenja i usklađivanje usvojene trase autoceste s trasom testnog korištenja municije. U sporazumu se nalaze detalji o idejnom projektu, otvorenom poligonu, glavnom projektu, građevinskoj dozvoli i izgradnji, te primopredaji spomenutog poligona.
Drugim riječima, Autoceste FBiH i PD ''Igman'' će izgraditi novi poligon kako bi oni koji će graditi autocestu njegovoj blizini bili sigurni, a u budućnosti i svi korisnici nove autoceste.
''Ranije smo iz Autocesta FBiH isticali značaj same dionice koja je dio panevropskog transportnog koridora koji povezuje Budimpeštu s Pločama na Jadranskoj obali, kao i jednog od ključnih infrastrukturnih projekata na trasi – tunela Prenj. Potpisivanjem sporazuma s 'Igmanom' stavljamo tačku na usklađivanje trase autoceste, pripadajućih sadržaja kao i platoa za izgradnju tunela Prenj s trasom poligona za testiranje municije, čime su stvoreni preduslovi za dalje aktivnosti Autocesta na izgradnji spomenute dionice'', kazao je direktor JP Autocesta FBiH Denis Lasić.
Dogovorena dinamika gradnje
Dvije strane su sporazumom definisale prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a prema riječima Adnana Prevljaka, direktora PD ''Igman'' gradnjom novog i savremenog objekta biće riješen višedecenijski problem s poligonom do kojeg se trenutno teško dolazi zbog njegove nepristupačnosti:
''S naše strane mogu izraziti zadovoljstvo zbog rješavanja pitanja otvorenog poligona za testiranje municije i gradnju dionice autoceste Koridora 5c. Potpisanim sporazumom s Autocestama, fabrika vojne industrije 'Igman' će dobiti potpuno novi i prema zahtjevanim standardima izgrađen otvoreni poligon što je, slobodno mogu reći, još jedan korak na putu modernizacije fabrike što stalno ističem kao krucijalni faktor za širenje poslovanja”, zaključio je Prevljak.
Na sastanku je rečeno da će izgradnja novog poligona za testiranje municije pratiti dinamiku gradnje pomenutih dionica autoceste, tako da će u budućnosti od ove autoceste, osim lokalnog stanovništva i korisnika autoceste, korist imati i naša namjenska industrija koja već godinama ostvaruje odlične proizvodnje i izvozne rezultate i po kojoj je FBiH nadaleko poznata. Neke procjene govore da bi dionica autoceste od tunela Ivan do Ovčara trebala koštati oko 586 miliona KM.
Povezane novosti

Autocesta Rača – Bijeljina bi trebala biti gotova do septembra
Dionica Rača – Bijeljina u dužini od 20 kilometara nalazi se na budućem autoputu Banja Luka – Beograd. Cijeli projekat, kako se navodi u informaciji entitetske vlade, košta 258,1 milion KM, a u ovoj godini u njega će biti uloženo 90,8 miliona KM.

FBiH u novu brzu cestu ulaže 120 miliona KM
Osim nedostatka adekvatne putne infrastrukture u Tuzlanskom kantonu, brzim cestama slabo je pokriven i Unsko-sanski kanton, a poseban je problem slaba saobraćajna povezanost ovih kantona sa Sarajevom.

Kako registrovati oldtimer vozilo u Bosni i Hercegovini?
Donosimo odgovore na vaša pitanja! Evo koji je postupak registracije oldtimer vozila u Bosni i Hercegovini.