Bosna i Hercegovina

Izgrađena prva dionica Koridora 5c kroz RS

U prvim septembarskim danima BiH je dobila još jednu dionicu autoceste na Koridoru 5c. Riječ je o dionici od petlje Tovira do petlje Kostajnica dugoj 5,65 kilometara, u entitetu RS.

Autor: Darko Omeragić

U mozaiku zvanom autocesta na Koridoru 5c kroz Bosnu i Hercegovinu polako se slažu sve kockice. Građevinske mašine nalaze se na više dionica od sjevera do juga BiH, grade se otvorene dionice, tuneli i mostovi, a sve se radi po velikim vrućinama, danju i noću, pod saobraćajnim opterećenjem i uglavnom bez prečestog probijanja rokova. U prvim septembarskim danima BiH je dobila još jednu dionicu autoceste na Koridoru 5c. Riječ je o dionici od petlje Johovac (Tovira) do petlje Kostajnica dugoj 5,65 kilometara koja se nalazi u Republici Srpskoj. Riječ je o prvoj dionici autoceste na Koridoru 5c koja je izgrađena u RS, entitetu kroz koji će krak panevropskog koridora prolaziti u dužini od oko 46,6 kilometara. Izgradnja ove dionice je koštala oko 85 miliona eura – 70 miliona eura kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i 15 miliona eura granta Evropske unije. Izgradili su je građevinska preduzeća Integral inžinjering iz Laktaša i Granit iz Skoplja (Sjeverna Makedonija).

Neodgovorno ponašanje

Iako je svečanost puštanja u promet novoizgrađene dionice autoceste, koja je održana posljednjih dana augusta u mjestu Kostajnica, bila upravo to – svečanost, nisu izostale ni iskrice na relaciji međunarodne finansijske institucije – vlast RS-a. ''Problem'' je nastupio kada su međunarodni kreditori kao odgovor na pomalo neodgovorno ponašanje vlasti u ovom dijelu BiH koje su pokušale da destabilizuju političku situaciju u BiH, usporili investicijske projekte koji se realizuju RS. Zategnuti odnosi su došli dotle da su pojedini političari iz RS u jednom trenutku čak ustvrdili da je ovaj entitet sam u stanju realizirati ovakve i slične projekte, što je, jasno je i laicima potpuno nemoguće bez podrške Evropske unije i njenih finansijskih institucija. Kako god, dnevnopolitička prepucavanja u BiH se uvijek završe na tome i jasno je da će se u BiH i dalje graditi i realizirati sve ono što je neophodno za normalan život bh. građana, dok su politike prolazne.

No, vratimo se još na infrastrukturu. Entitet RS je završetkom pomenute dionice došao do brojke od 112 kilometara mreže autocesta. Dionica petlja Tovira – petlja Kostajnica u ovom trenutku je puštena u testnu fazu koja će trajati desetak dana nakon čega će se moći koristiti u punom kapacitetu za projektovanu brzinu od 130 kilometara na sat.

Prilikom otvaranja ove dionice za saobraćaj istaknut je i njen značaj za grad Doboj koji će postati svojevrsno saobraćajno čvorište. Zanemarujući dnevnopolitičke izjave neodgovornih političara iz cijele svečanosti vrijedi izdvojiti izjavu direktorice EBRD-a u BiH Manuele Nesl da se izgradnja autoceste na Koridoru 5c realizuje u saradnji s dva javna preduzeća – Autoceste FBiH i Autoputevi RS i da su ova dva preduzeća u stanju zajednički raditi na ovim projektima, te im se na tome zahvalila napominjući da su u posljednje vrijeme ubrzani radovi na svim projektima. Nesl je još dodala i kako se nada da će politika biti daleko od ovih projekata kako ne bi negativno uticala na njih. Dakle, poruka međunarodnih finansijskih institucija je jasna: tu smo da vam pomognemo, a vi se samo nemojte miješati.

Krajem augusta u Garevcima kod Modriče ozvaničen je i početak realizacije projekta autoputa Vukosavlje – Brčko čije je projektovanje i izgradnja povjereno Kineskoj državnoj korporaciji za građevinsko inžinjerstvo (China State Construction Engineering Corporation). Dionica autoceste Vukosavlje – Brčko će biti duga 33 kilometra, a vrijednost radova s PDV-om je 765,7 miliona KM. Riječ je o prvoj dionici autoceste Sarajevo – Beograd koja prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu.

 

Obilaznica u sastavu Koridora 5c

Početak dionice se nalazi u zoni Modriče (opština Vukosavlje) gdje će se nalaziti obilaznica koja će biti u sastavu budućeg Koridora 5c, dok je završetak na administrativnoj granici s Brčko Distriktom BiH. Od tehničkih karakteristika ove autoceste vrijedi izdvojiti da će biti izgrađene po dvije kolovozne trake sa razdijelnim pojasom od kojih svaka ima po dvije vozne trake širine 3,75 metara i jednu zaustavnu traku od 2,5 metra, a projektovana brzina koja će biti dozvoljena je 130 kilometara na sat. Na dionici će se nalaziti tri petlje i jedno odmorište. Koliko je poznato ovu dionicu će finansirata sam entitet RS, ali nije objavljeno iz kojih sredstava i koji je rok za završetak radova.

U trenutku loših odnosa vlasti RS s finansijskim institucijama Evropske unije član Predsjedništva BiH Milorad Dodik je prilikom potpisivanja ugovora s kineskom kompanijom spomenuo mogućnost saradnje tog bh. entiteta za izgradnju autoputa Doboj – Vukosavlje (kao dio autoputa Banja Luka – Bijeljina – Beograd) u formi koncesije koja bi se dala Kinezima. Cilj je, kako se moglo čuti od Milorada Dodika prilikom potpisivanja ugovora za dionicu od Vukosavlja do Brčkog, da RS za četiri-pet godina izgradi sve dionice autoputa od Doboja, preko Bijeljine do Rače, a Dodik očekuje i da se ostavi prostor i za magistralni gasovod Rača – Banja Luka – Novi Grad (Bosanski Novi), ali to je sad već neka druga tema koja prevazilazi ekonomska i infrastrukturna pitanja i zadire duboko u još dublje i složenije političke odnose u BiH.

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Jesenja bajka na Zelengori

Jesenja bajka na Zelengori

Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.

Možda bi vas zanimalo