Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.
Prezentacija projekta izgradnje poddionice autoceste Mostar jug – Tunel Kvanj koja je održana prije nekoliko dana u blagajskom Domu kulture privukla je veliku pažnju građana i drugih zainteresovanih strana.
Dokumente koji opisuju ovaj značajan projekat građanima su predstavili predstavnici Javnog preduzeća Autoceste FBiH i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) koji su investitori i finansijeri poddionice autoceste na koridoru 5c u dužini od 9,2 kilometra. Njima su predstavljena četiri dokumenta: Proces odabira trase autoceste s pregledom mjera ublažavanja, mapiranje okolišne i socijalne osjetljivosti, ažurirani plan uključivanja zainteresovanih strana i ažurirani plan upravljanja biodiverzitetom za projekat izgradnje pomenute poddionice. Iako je riječ o poddionici koja se nalazi na jugu naše zemlje, ona je gledajući druge poddionice u Hercegovini zapravo sjeverni krak dionice Mostar jug-Buna.
I šta su građani mogli saznati na prezentaciji ovog projekta?
Izbjegli plodno tlo
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.
Nakon petlje trasa je stacionirana u neposrednoj blizini aerodroma gdje je predviđena izgradnja tunela Mostar jug u dužini od 232 metra. Po izlasku iz tunela trasa ide dalje paralelno s aerodromom prema naseljima Ortiješ i Kosor, a onda slijedi pomoćnu pistu aerodroma na udaljenosti od 35 do 45 metara prelazeći poljoprivredna polja u Ortiješu. Poddionica se nastavlja preko rijeke Bune mostom ''Buna'' u dužini od 326 metara, pa dalje ide poljoprivrednim područjem Malo Polje i prelazi rijeku Bunicu mostom koji će biti dug 211 metara i vijaduktom Brijeg od 258 metara koji vodi do brda Hodbina.
Tokom prezentacije projekta rečeno je da je još prije skoro 20 godina izrađen idejni plan za dionicu koja prolazi Mostarskim poljem. Već 2008. godine pojavili su se zahtjevi za preuređenje dionice oko Blagaja i Počitelja, da bi tri godine kasnije odabrana trasa koja će prolaziti kroz zaleđe Blagaja, čime se izbjegava gradnja na plodnom tlu Mostarskog polja, te je donesena odluka o promjeni lokacije za petlju Mostar jug. Godine 2015. stručnjaci su analizom izabrali novu lokaciju za petlju Mostar jug koja će se nalaziti u blizini mostarskog aerodroma i koja prelazi rijeke Buna i Bunica do mjesta Stanojevići i gdje je planirano njeno spajanje na susjednu dionicu autoceste dalje prema jugu. No, ni tu nije bio kraj izmjenama ovog projekta, jer je već 2018. godine započeo rad na idejnom rješenju poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj uz dodatne izmjene kod mostarskog aerodroma i sela Malo Polje.
Tri varijante
Iz Autocesta FBiH su tokom prezentacije projekta objavili da su od 2005. do 2018. godine urađene brojne studije kako bi se na kraju došlo do izbora najbolje trase. U studijama su razmatrane tri varijante – originalna trasa preko Mostarskog polja, grebenska trasa iza Blagaja i trasa u neposrednoj blizini aerodroma Ortiješ koja je na kraju ocijenjena kao najbolja i koja je dobila podršku i EBRD-a. Tako će na kraju trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj prolaziti kroz naselja Blagaj, Gnojnice, Hodbina, Malo Polje, Kosor i Ortiješ.
Pred investitorima i finansijerima sada je još i potpisivanje ugovora o izgradnje ove poddionice koje bi se trebalo dogoditi u novembru. Tada ćemo saznati kojima kompanijama je pripao posao izgradnje i nadzora, te koliko će ovaj projekat koštati i koji je rok za izgradnju poddionice. Nezvanično se ranije spominjalo da bi ovu poddionicu za 179 miliona eura mogla graditi austrijska kompanija Strabag, koja je navodno na tender Autocesta FBiH poslala najnižu, odnosno najpovoljniju ponudu.
Kada krene posao na ovoj poddionici u Hercegovini će biti u izgradnji oko 30 kilometara autoceste računajući i poddionicu Tunel Kvanj – Buna za čiju gradnju je ugovor težak 125,2 miliona eura bez PDV-a potpisan početkom oktobra u Mostaru i koju će graditi kineska građevinska korporacija.
Povezane novosti
Sarajevo na korak do ''pametnog saobraćaja''
Iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo su saopćili da se na 37 raskrsnica sukcesivno izvode različite grupe radova, te da će 163 raskrsnice imati adaptivno upravljanje saobraćajem.
Napravljen bitan korak ka izgradnji dionice autoceste Počitelj – Stolac
Riječ je o prvoj dionici Jadransko-jonske autoceste koja će se graditi u BiH i četvrtini ukupne autoceste koja bi u konačnici kroz našu zemlju trebala biti duga 102,6 kilometara i išla bi do granice s Crnom Gorom.
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.