Federacija Bosne i Hercegovine odobrila je krajem marta 257,7 miliona KM za četiri programa izgradnje putne infrastrukture u ovom entitetu, saopćila je Vlada FBiH. Prema planu Ministarstva prometa i komunikacija FBiH ovaj novac će biti uložen u izgradnju autocesta, brzih cesta, magistralnih cesta i drugih putnih pravaca. Konkretno, u izgradnju autoceste Orašje – Tuzla će biti uloženo 34,9 miliona KM i to za dionice Maoča – Tuzla, Čanići – Tuzla i Orašje – Brčko.
Za projekat izgradnje Jadransko-jonske ceste je izdvojeno 2,74 miliona KM i to za dionicu Počitelj – Stolac. Za južnu obilaznicu Mostar je planirano 15,75 miliona KM. S tim novcem će se graditi dionica Miljkovići – Rodoč s vezom na magistralnu cestu M-17, spojna cesta M-17.4, pristupna cesta Varda – Rodoč i rekonstruisana cesta Ilići – Mostar.
Gradski autoput u Sarajevu
U izgradnju gradskog autoputa u Sarajevu, dionica Stup – Buća Potok – Pofalići –Velešići – Bentbaša će biti uložen milion KM. Također, za izgradnju 12. transverzale – spoj od Stupske petlje do Međunarodnog aerodroma Sarajevo je izdvojeno sedam miliona KM. Dosta novca će biti potrošeno i na izgradnju brze ceste Lašva – Travnik – Jajce. U dionice Nević Polje-Turbe, Poslovna zona Vitez, Vitez-Nević Polje, Lašva-Kaonik, Selište-Vitez će biti uloženo 43,8 miliona KM. Skoro identičan iznos (43,25 miliona KM) će biti potrošen i na izgradnju brze ceste Mostar – Široki Brijeg – granica s Republikom Hrvatskom. U Srednjobosanskom kantonu će se sa 2,4 miliona KM rekonstruisati cesta Kreševo – Kiseljak, a sa 1,2 miliona izgraditi obilaznica oko Kiseljaka (druga faza – tunel i trasa uz sanaciju ceste Lepenica – Han Ploča.
U nastavak izgradnje brze ceste Prača – Goražde (tunel Hranjen, trasa 5C) će biti preusmjereno 700.000 KM. Iz Ministarstva prometa i komunikacija FBiH su rekli da će ova sredstva poslužiti za izgradnju i rješavanje spoja magistralnih cesta M-17.4 i M-17, te sanaciju i rekonstrukciju magistralnih cesta i rasvjete na M-17 (Ortiješ i Počitelj).
U dionicu Šićki Brod – Đurđevik na trasi ceste Tuzla – Sarajevo će biti uloženo 18,66 miliona KM, a na izgradnju Južne saobraćajnice u Tuzli (dionica Ši Selo –Slavinovići – prva faza – nastavak od Prinčeve džamije) će biti potrošeno 1,5 miliona KM. Po milion KM će ići na projekte izgradnje kružnog toka Mlake na cesti M-18 (dionica Šićki Brod 3-Živinice 1), kružnog toka Hidani na cesti M-4 u Kalesiji (dionica Simin Han – Donje Caparde) i za južnu zaobilaznicu oko Gruda.
Iz Vlade FBiH su poručili da će prije početka provedbe pomenutih projekata biti potpisani ugovori ili sporazumi s izvođačima radova i implementatorima projekata, a da su za provođenje ugovora zaduženi Ministarstvo prometa i komunikacija, te Ministarstvo finansija, kao i javna preduzeća Autoceste i Ceste FBiH.
Ubrzo nakon što je objavljena ova informacija o novcu koji će biti uložen u brojne ceste i autoceste u FBiH u prvi plan je izbila informacija o tome kako izgradnja brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica s Hrvatskom počinje naredne godine. U ovu brzu cestu FBiH će se, također, od pomenutih 257,7 miliona KM u ovogodišnjem budžetu uložiti 17,22 miliona KM.
Smanjiti gužve na GP Maljevac
Početkom aprila u Općini Velika Kladuša održan je značajan sastanak s predstavnicima JP Autoceste FBiH na kojem je predstavljeno Idejno rješenje za brzu cestu Bihać – Velika Kladuša i to s posebnim naglaskom na granični prelaz Maljevac. Nova cesta će imati četiri saobraćajne trake, kružni tok i posebnu traku za teretna vozila. Izgradnja ove brze ceste bi trebala početi na proljeće naredne godine. Načelnik Općine Velika Kladuša Boris Horvat je rekao da je s predstavnicima JP Autocesta FBiH razgovarao o rješenju priključka na GP Maljevac i kružnog toka koji vodi ka Hrvatskoj kako bi se smanjile postojeće gužve pri ulasku u Hrvatsku, te eksproprijaciji zemljišta kako bi se građanima izašlo u susret i ubrzao proces. Na sastanku je napomenuto da je za drugu fazu projekta koja obuhvata dionicu od Cazina do Velike Kladuše trenutno u toku izrada idejnog projekta i da bi on mogao biti završen u naredna tri mjeseca.
Almir Imširović iz Ministarstva za građenje, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Unsko-sanskog kantona je poslije sastanka rekao kako je cilj da se s projektantima nađe najbolje rješenje koje će dovesti do lakšeg prelaska državne granice ovim putnim pravcem.
Povezane novosti

Bh. stručnjaci složni – potrebne su oštrije kazne za bahatu vožnju
Šta se mijenja u Zakonu o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, ako, dakako dobije dovoljan broj glasova u Predstavničkom, a potom i u Domu naroda državnog parlamenta?

Odobrena Studija uticaja na okoliš za dionicu tunel Ivan – Ovčari
Na ovoj kratkoj dionici autoceste biće potrebno izgraditi čak 22 tunelske cijevi (po 11 na svakom kolniku) i 29 mostova na svakom od kolnika.

Autocesta Rača – Bijeljina bi trebala biti gotova do septembra
Dionica Rača – Bijeljina u dužini od 20 kilometara nalazi se na budućem autoputu Banja Luka – Beograd. Cijeli projekat, kako se navodi u informaciji entitetske vlade, košta 258,1 milion KM, a u ovoj godini u njega će biti uloženo 90,8 miliona KM.