Federacija Bosne i Hercegovine odobrila je krajem marta 257,7 miliona KM za četiri programa izgradnje putne infrastrukture u ovom entitetu, saopćila je Vlada FBiH. Prema planu Ministarstva prometa i komunikacija FBiH ovaj novac će biti uložen u izgradnju autocesta, brzih cesta, magistralnih cesta i drugih putnih pravaca. Konkretno, u izgradnju autoceste Orašje – Tuzla će biti uloženo 34,9 miliona KM i to za dionice Maoča – Tuzla, Čanići – Tuzla i Orašje – Brčko.
Za projekat izgradnje Jadransko-jonske ceste je izdvojeno 2,74 miliona KM i to za dionicu Počitelj – Stolac. Za južnu obilaznicu Mostar je planirano 15,75 miliona KM. S tim novcem će se graditi dionica Miljkovići – Rodoč s vezom na magistralnu cestu M-17, spojna cesta M-17.4, pristupna cesta Varda – Rodoč i rekonstruisana cesta Ilići – Mostar.
Gradski autoput u Sarajevu
U izgradnju gradskog autoputa u Sarajevu, dionica Stup – Buća Potok – Pofalići –Velešići – Bentbaša će biti uložen milion KM. Također, za izgradnju 12. transverzale – spoj od Stupske petlje do Međunarodnog aerodroma Sarajevo je izdvojeno sedam miliona KM. Dosta novca će biti potrošeno i na izgradnju brze ceste Lašva – Travnik – Jajce. U dionice Nević Polje-Turbe, Poslovna zona Vitez, Vitez-Nević Polje, Lašva-Kaonik, Selište-Vitez će biti uloženo 43,8 miliona KM. Skoro identičan iznos (43,25 miliona KM) će biti potrošen i na izgradnju brze ceste Mostar – Široki Brijeg – granica s Republikom Hrvatskom. U Srednjobosanskom kantonu će se sa 2,4 miliona KM rekonstruisati cesta Kreševo – Kiseljak, a sa 1,2 miliona izgraditi obilaznica oko Kiseljaka (druga faza – tunel i trasa uz sanaciju ceste Lepenica – Han Ploča.
U nastavak izgradnje brze ceste Prača – Goražde (tunel Hranjen, trasa 5C) će biti preusmjereno 700.000 KM. Iz Ministarstva prometa i komunikacija FBiH su rekli da će ova sredstva poslužiti za izgradnju i rješavanje spoja magistralnih cesta M-17.4 i M-17, te sanaciju i rekonstrukciju magistralnih cesta i rasvjete na M-17 (Ortiješ i Počitelj).
U dionicu Šićki Brod – Đurđevik na trasi ceste Tuzla – Sarajevo će biti uloženo 18,66 miliona KM, a na izgradnju Južne saobraćajnice u Tuzli (dionica Ši Selo –Slavinovići – prva faza – nastavak od Prinčeve džamije) će biti potrošeno 1,5 miliona KM. Po milion KM će ići na projekte izgradnje kružnog toka Mlake na cesti M-18 (dionica Šićki Brod 3-Živinice 1), kružnog toka Hidani na cesti M-4 u Kalesiji (dionica Simin Han – Donje Caparde) i za južnu zaobilaznicu oko Gruda.
Iz Vlade FBiH su poručili da će prije početka provedbe pomenutih projekata biti potpisani ugovori ili sporazumi s izvođačima radova i implementatorima projekata, a da su za provođenje ugovora zaduženi Ministarstvo prometa i komunikacija, te Ministarstvo finansija, kao i javna preduzeća Autoceste i Ceste FBiH.
Ubrzo nakon što je objavljena ova informacija o novcu koji će biti uložen u brojne ceste i autoceste u FBiH u prvi plan je izbila informacija o tome kako izgradnja brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica s Hrvatskom počinje naredne godine. U ovu brzu cestu FBiH će se, također, od pomenutih 257,7 miliona KM u ovogodišnjem budžetu uložiti 17,22 miliona KM.
Smanjiti gužve na GP Maljevac
Početkom aprila u Općini Velika Kladuša održan je značajan sastanak s predstavnicima JP Autoceste FBiH na kojem je predstavljeno Idejno rješenje za brzu cestu Bihać – Velika Kladuša i to s posebnim naglaskom na granični prelaz Maljevac. Nova cesta će imati četiri saobraćajne trake, kružni tok i posebnu traku za teretna vozila. Izgradnja ove brze ceste bi trebala početi na proljeće naredne godine. Načelnik Općine Velika Kladuša Boris Horvat je rekao da je s predstavnicima JP Autocesta FBiH razgovarao o rješenju priključka na GP Maljevac i kružnog toka koji vodi ka Hrvatskoj kako bi se smanjile postojeće gužve pri ulasku u Hrvatsku, te eksproprijaciji zemljišta kako bi se građanima izašlo u susret i ubrzao proces. Na sastanku je napomenuto da je za drugu fazu projekta koja obuhvata dionicu od Cazina do Velike Kladuše trenutno u toku izrada idejnog projekta i da bi on mogao biti završen u naredna tri mjeseca.
Almir Imširović iz Ministarstva za građenje, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Unsko-sanskog kantona je poslije sastanka rekao kako je cilj da se s projektantima nađe najbolje rješenje koje će dovesti do lakšeg prelaska državne granice ovim putnim pravcem.
Povezane novosti

Izgradnje brze ceste kroz Krajinu počinje na proljeće 2026.
Prije tri godine procjene su bile da bi izgradnja 47 kilometara brze ceste kroz USK trebala koštati oko 500 miliona eura.

Za dvije poddionice autoceste u FBiH na Koridoru 5c 100 miliona eura
Vlada FBiH je prilikom davanja saglasnosti kojom su prihvaćeni grantovi zaključila da će odluke o njihovoj realizaciji provesti nadležna ministarstva finansija i prometa i komunikacija, te Javno preduzeće Autoceste FBiH.

Tender za izgradnju ceste Foča – Šćepan Polje će biti raspisan narednih dana
Poznato je da će gradnja dionice od 12,5 kilometara biti finansirana međunarodnim kreditom. Ova cesta, iako predstavlja međunarodnu vezu, u očajnom je stanju i makadamom se iz BiH ulazi u Crnu Goru.