Autorski tekstovi

Znoj i šminka

Ljeto i dalje traje, saobraćajnih nezgoda je manje nego u 2023., srećom, a turista je sve više. Eh, da nam je još više saobraćajne kulture, to bi tek bilo za pravu pohvalu.

Autor: Hajdar Arifagić

Sunce je proteklih sedmica ljeta udaralo u glavu i vozačima i pješacima. Kadkad i policajcima saobraćajcima koji bi ulijetali na raskrsnice da regulišu saobraćaj jer su semafori ispali iz sistema ili da bi omogućili kretanje vozila u vanrednim okolnostima (sitnim sudarima, skretanjima vozila s kolovoza, itd). Uprkos vrelinama, vozači su ostali hladnokrvni. Sačuvali su prisebnost, iskazali odgovornost. To je rezultiralo smanjenim brojem saobraćajnih udesa i teških nesreća u odnosu na ljeto 2023. godine. Požari, ubistva i nesreće druge vrste bili su mnogo češći i zabrinjavajući. Do kraja ljeta, perioda povećanog prometa u cestovnom saobraćaju, ima još nekoliko sedmica ali i prije nego se ta gužva ''raziđe'' treba čestitati vozačima jer su minula putovanja generalno protekla bez strahova i stresa. Trebalo bi tako nastaviti i u nadolazećoj jeseni kad su drumovi mokri, magla niska, vidljivost slaba. Pažnja na cesti ne smije popustiti!

Ohrabrujuće je da su u minulim danima rekonstruirane i asfaltom presvučene mnoge ceste širom Bosne i Hercegovine i da su uslovi saobraćaja u gradovima i naseljenim mjestima poboljšani. Tome je doprinijela činjenica da je ovo izborna godina u kojoj su aktuelne lokalne vlasti, kako bi se dodvorile glasačima, za šminkanje ulica i izgradnju kružnih tokova utrošile mnogo više novca nego u prethodne tri godine. Gotovo da nema opštine/grada u kojem nije dotjerana bar jedna ulica. Izgrađeni su kilometri pločnika, postavljeno na stotine novih saobraćajnih znakova, iscrtana horizontalna signalizacija. To bi uz sve drugo što se čini na povećanju sigurnosti trebalo dodatno da utiče na smanjenje incidenata  u saobraćaju. Konačno, ovo ljeto će ostati upamćeno i drastičnom povećanju stranih turista koji su doputovali i proputovali Bosnom i Hercegovinom i u najvećem broju slučajeva napustili je neokrznuti. To nam je dobra reklama.

Čekajući da se izgradnja preostalog dijela cestovnog Koridora 5c intenzivnije nastavi uz sve rečeno trebalo bi još malo poraditi na podizanju kulture vozača i pješaka. A da nje – kulture – nemaju dovoljno, najviše se vidi po preticanju, bibikanju kad treba i ne treba, čak i psovkama upućenim vozaču ispred ili iza i naravno pješacima što neoprezno pretrčavaju ulicu.

O upotrebi mobitela u toku vožnje kao svojevrsnom dokazu nekulture i nepoštivanja propisa ću nekom drugom prilikom. Ustvari, sve se nadam da će se policija konačno odlučno i nepopustljivo pozabaviti tim problemom. Ništa joj ne fali da to odmah započne.

BIHAMK

Povezane novosti

Ford Taunus: Eksponat u spavaćoj sobi

Ford Taunus: Eksponat u spavaćoj sobi

Priča našega saradnika o jednom ne tako prestižnom autu ali i o dobrim vremenima u Sarajevu s početka osamdesetih kad su nastajale pop i rok grupe koje su trebale naslijediti ono što su u sedamdesetim napravili Indexi i Bijelo dugme.

Kad kazaljke se poklope

Kad kazaljke se poklope

Odrastanje krajem osamdesetih podrazumijevalo je izlizane farmerke, starke na nogama, a oni najhrabriji su imitirali i Žerinu frizuru. Od svega toga, ostale su pjesme i kad se po prvi put u 2025. god. kazaljke poklope, sjetiti ćemo se hita Crvene jabuke.

Nova godina, stari problemi

Nova godina, stari problemi

Dolazi nova godina, ali sa starim problemima. Jedan od najvećih je depopulacija, a u najvećim problemima su opštine koje su formirane nakon Dejtona, jer su nastale bez ekonomske, infrastrukturne i institucionalne opravdanosti.

Možda bi vas zanimalo