Od ove godine svi novi automobili koji se prodaju u Norveškoj biće električni. Prošlogodišnja prodaja u ovoj zemlji pokazuje da je prelazak na isključivo prodaju automobila s nultom emisijom na ovom tržištu skoro završen.
Prema novom izvještaju Norveškog odbora za informacije o cestovnom saobraćaju (OFV), registrovan je 128.691 novi automobil. Od toga, 114.400 primjeraka su bili čisto električni. Ovi automobili čine 89% ukupne prodaje za cijelu godinu. Nadalje, postotak prodatih električnih automobila u godini porastao je za 6,6% u odnosu na nivo postignut u 2023.
Od rijetkih kupaca koji nisu odabrali električni automobil, većina se okrenula vozilima s jednostavnim hibridnim motorima ili plug-in modelima. Zvanični podaci pokazuju da su hibridni automobili predstavljali 5,3% ukupne prodaje, a od toga su 2,7% bili PHEV hibridi. Što se tiče automobila sa isključivo termičkim SUS motorima, prodato je samo 986 jedinica tokom 2024. godine u ovoj zemlji.
Najprodavaniji automobil u Norveškoj očekivano bio je Tesla Model Y, sa 16.858 registrovanih jedinica. Slijedili su Tesla Model 3, sa 7.264 jedinice, Volvo EX30 (7.229 vozila), Volkswagen ID.4 (7.222 jedinice) i Toyota bZ4X (6.007 automobila).
Na kraju su Norvežani počeli da kupuju sve više automobila kineskih marki. Prošle godine kineski proizvođači su imali 10% tržišnog udjela u ovoj skandinavskoj zemlji.
Povezane novosti
Great Wall Motor: Još jedan kineski brend želi osvojiti Evropu
Kineski proizvođač automobila Great Wall Motor (GWM) najavljuje proširenje poslovanja u Evropi uz novi strateški pristup, sličan onom koji Chery provodi sa svojim brendovima Jaecoo i Omoda.
Nova Mazda6e osvojila maksimalnih pet zvjezdica na testu sigurnosti
Japanska limuzina ostvarila je najbolje rezultate u procjeni sigurnosti odraslih i djece, zatim izvrsne performanse AEB sistema u zaštiti biciklista i motociklista, te je pozitivno ocijenjena u pogledu sistema kontrole putnika.
Plug-in hibridi opet u nevolji, električni automobili preuzimaju primat
Dani plug-in hibrida (PHEV) su praktično odbrojani. Proizvođači napuštaju ovu tehnologiju čak i prije nego što to zatraži Evropska unija, a proces je već u punom jeku.