Izborom Borjane Krišto za mandatarku i predsjedateljicu Vijeća ministara Bosne i Hercegovine započeo je proces formiranja nove izvršne vlasti na državnom nivou slijedom izbornih rezultata iz oktobra prošle godine. Sve što se potom dešavalo i dešava ukazuje na to da će nova vlast dužnost preuzeti već tokom zime. Znači prije proljeća kada se sve budi, buja, raste, cvjeta a vrijedni ljudi zasuču rukave i – late se posla. Predsjedateljica je u ekspozeu jasno naznačila čime će se baviti i šta će poduzeti nova vlast. Ako je suditi po tome koliko puta je upotrijebila izraz ''poduzet ćemo'' mogao bi se izvesti zaključak da živimo u zemlji poduzetnika što u BiH nažalost nije baš slučaj! Građanima je svakako važno šta će novi saziv Vijeća ministara BiH uraditi, ostvariti, dostići, konkretno riješiti...
S obzirom na to da je ekspoze i neka vrsta obećanja pred parlamentom i narodom, nije loše podsjetiti se na to šta će im biti u fokusu kada su u pitanju saobraćaj, ekonomija i ekologija. U oblasti cestovnog prometa i infrastrukture Vijeće ministara će se aktivirati na integriranju cestovne infrastrukture u evropske prometne koridore, poduzet će mjere u cilju konačne izgradnje svih dijelova autoceste na Koridoru 5c. Zastrašujućim trendovima prometnih nesreća biće posvećena posebna pažnja, a u pripremi će biti i nova zakonska rješenja u skladu sa direktivama i smjernicama Evropske unije. Zajedno sa ostalim nivoima vlasti, nove vlasti obećavaju da će poduzeti izravne preventivne i korektivne mjere u cilju podizanja svijesti svih sudionika u prometu. Nažalost, još uvijek nije bilo riječi o izgradnji autoceste Sarajevo – Beograd – Sarajevo, mada su već pokrenute aktivnosti u regiji Tuzle o čemu smo već pisali. Radi se o državnom projektu i treba ga što više promovisati i govoriti o njemu u medijima. Željezničkom saobraćaju posvećeno je nepunih pet redova teksta što je premalo, s obzirom na mogućnosti i kapacitete željezničke infrastrukture i ulogu željeznica u prevazilaženju energetske krize.
Nove vlasti i predsjedateljicu itekako bi trebala interesirati to što već četvrtu deceniju praktično ne funkcioniše željeznički putnički saobraćaj sa susjednim zemljama, Hrvatskom i Srbijom, niti što evo već četvrtu deceniju glavni grad BiH, ali ni Banja Luka, Mostar, ni Tuzla zračnom vezom nisu povezani sa Skopljem, Podgoricom, Prištinom. U ekspozeu je naznačeno da će se ministri iz njenog kabineta u mandatnom periodu 2022. – 2026. posvetiti potpunom preuzimanju kontrole neba i naplati naknada po tom osnovu. Uz to, ''zagazit'' će i u rijeku Savu kako bi BiH iskoristila njene potencijale u cilju obnove plovnog puta i ojačavanja Luke Brčko u saradnji sa Međunarodnom komisijom za sliv rijeke Save i Republikom Hrvatskom, najavila je predsjedateljica novog Vijeća ministara BiH. Trebat će nam puno rada i volje da se ispune barem neka od obećanja.
Povezane novosti
Fiat 850, ili šta je donijela mudrost?
Ovo je priča o odrastanju u Sarajevu, prvim plivačkim zaveslajima na Makarskoj rivijeri, uzorima koje odlaze i autu koje se pamti.
Vraćam se majci u Bosnu
Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.
Rast i propast
Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...