Zeleni partneri
Odlagališta kućnog otpada su uglavnom primjeri kako se ne bi trebalo raditi, a projekat iz opštine Lopare gdje se kroz akciju ''Budi neko, posluj eko'' promovišu i novčano nagrađuju uspješni primjeri ekološke osviještenosti, svjedoči da može drugačije.
Prizori na odlagalištima kućnog otpada u gotovo svim bosanskohercegovačkim gradovima još pokazuju da se lokalne vlasti i komunalci s velikom mukom bore kako bi ljude privolili (još ne možemo da upotrijebimo riječ primorali) da to čine na selektivan način prepoznatljiv po plavoj, zelenoj i žutoj boji kontenjera. Unatoč do sada poduzetim akcijama, to se i dalje čini na najprostiji i način: sve u jednu kesu i u jedan kontejner čak i u dijelovima gradova za koje se kaže da su elitna naselja.
Zračak optimizma da se ta praksa može brže mijenjati dolazi iz male, nedovoljno razvijene opštine Lopare u kojoj je 80 posto stanovnika potpuno svjesno koji je najbolji način selektiranja i odlaganja otpada i prema tome se već ponaša. Šira javnost je to saznala zahvaljujući Mikrokreditnoj fondaciji Partner koja već nekoliko godina kroz projekat ''Budi neko, posluj eko'' promoviše i novčano nagrađuje uspješne primjere ekološke osviještenosti i održivost poslovanja. Među dobitnicima priznanja u minulom ciklusu projekta među dobitnicima se našli i Milena i Darko Bojkić, vlasnici firme ''Brava'', čija je djelatnost otkup, sakupljanje i tretman sekundarnih sirovina. U 120 kanti i kontejnera koje su oni obezbijedili i raspodijelili po cijeloj opštini prikupljaju kućni otpad, plastiku, staklo, papir, a u pet velikih kontejnera metal. Dio prikupljenog materijala recikliraju, a robu isporučuju velikim reciklažnim centrima. Posao je dobro krenuo pa već razmišljaju da djelatnost prošire i na druge prije svega susjedne opštine samo s jednim ciljem da probude još veću svijest građana o razvrstavanju otpada.
Organizatorima brojnih skupova posvećenih tretmanu otpada, industriji recikliranja, trgovcima sekundarnim sirovinama preporučujem da u agende tih događanja obavezno uvrste obraćanje ovog bračnog para koji će na praktičnom primjeru pokazati kako da pamet i iskustvo koju oni o tome imaju koriste i svi drugi. Nije bosanska glava tako tvrda da to ne prihvati! To potvrđuje i direktorica Partnera, Edisa Sijerčić, podatkom da broj onih pojedinaca i kompanija uključenih u rješavanje ekoloških problema sve veći.
Povezane novosti
Čik zapali...
Pušenje u zatvorenim prostorima je zakonski djelomično zabranjeno. Zasad, zakon se odgovorno primjenjuje. To hrabri čuvare zdravlja, zaštitare životne sredine i nepušačku populaciju koja se oglašava onom poznatom krilaticom: čik zapali, ako smiješ!
Kako je proizvođač automobilskih guma postao vodič za poguzije
Danas, u doba satelitskih navigacija, Google i razne aplikacije nam mogu dati informacije koje idu puno dalje od onog što su braća Michelin mogli i sanjati, ali su njihove zvjezdice i dalje sinonim za prestiž u ugostiteljstvu.
Moda kružnog toka
U godini na izmaku masovno se investiralo u izgradnju kružnih tokova, gdje treba i ne treba, što je postalo ''modni hit'', a potpuno se zanemario sve veći problem nedostatka parkinga u gusto naseljenim mjestima. To je rezultiralo popriličnim gužvama.