Zeleni partneri
Odlagališta kućnog otpada su uglavnom primjeri kako se ne bi trebalo raditi, a projekat iz opštine Lopare gdje se kroz akciju ''Budi neko, posluj eko'' promovišu i novčano nagrađuju uspješni primjeri ekološke osviještenosti, svjedoči da može drugačije.
Prizori na odlagalištima kućnog otpada u gotovo svim bosanskohercegovačkim gradovima još pokazuju da se lokalne vlasti i komunalci s velikom mukom bore kako bi ljude privolili (još ne možemo da upotrijebimo riječ primorali) da to čine na selektivan način prepoznatljiv po plavoj, zelenoj i žutoj boji kontenjera. Unatoč do sada poduzetim akcijama, to se i dalje čini na najprostiji i način: sve u jednu kesu i u jedan kontejner čak i u dijelovima gradova za koje se kaže da su elitna naselja.
Zračak optimizma da se ta praksa može brže mijenjati dolazi iz male, nedovoljno razvijene opštine Lopare u kojoj je 80 posto stanovnika potpuno svjesno koji je najbolji način selektiranja i odlaganja otpada i prema tome se već ponaša. Šira javnost je to saznala zahvaljujući Mikrokreditnoj fondaciji Partner koja već nekoliko godina kroz projekat ''Budi neko, posluj eko'' promoviše i novčano nagrađuje uspješne primjere ekološke osviještenosti i održivost poslovanja. Među dobitnicima priznanja u minulom ciklusu projekta među dobitnicima se našli i Milena i Darko Bojkić, vlasnici firme ''Brava'', čija je djelatnost otkup, sakupljanje i tretman sekundarnih sirovina. U 120 kanti i kontejnera koje su oni obezbijedili i raspodijelili po cijeloj opštini prikupljaju kućni otpad, plastiku, staklo, papir, a u pet velikih kontejnera metal. Dio prikupljenog materijala recikliraju, a robu isporučuju velikim reciklažnim centrima. Posao je dobro krenuo pa već razmišljaju da djelatnost prošire i na druge prije svega susjedne opštine samo s jednim ciljem da probude još veću svijest građana o razvrstavanju otpada.
Organizatorima brojnih skupova posvećenih tretmanu otpada, industriji recikliranja, trgovcima sekundarnim sirovinama preporučujem da u agende tih događanja obavezno uvrste obraćanje ovog bračnog para koji će na praktičnom primjeru pokazati kako da pamet i iskustvo koju oni o tome imaju koriste i svi drugi. Nije bosanska glava tako tvrda da to ne prihvati! To potvrđuje i direktorica Partnera, Edisa Sijerčić, podatkom da broj onih pojedinaca i kompanija uključenih u rješavanje ekoloških problema sve veći.
Povezane novosti
![AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719828586-ampelmann-cikica-sa-semafora-koji-je-postao-jedinstveni-simbol-berlina.jpg?v1719833403)
AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina
Za mnoge turiste, berlinski Semaforko je privlačan kao Brandenburška kapija ili Berlinski zid, pa je i čest motiv na fotografijama i razglednicama. Tako su čikice s berlinskih semafora izišle iz njih i postale zaštitni znak grada, čineći njegov identitet.
![Bečka kafana u podnožju Mont Everesta](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719232305-becka-kafana-u-podnozju-mont-everesta.jpg?v1719232367)
Bečka kafana u podnožju Mont Everesta
Globalna ekonomija se drastično mijenja sva tržišta, pa i Bosnu i Hercegovinu polako počinje zapljuskivati talas uvoza jeftine radne snage iz inostranstva. Već je zapljusnuo i kultni sarajevski hotel „Evropa“. Kakva nas budućnost čeka?
![Voda je benzin](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1718699260-voda-je-benzin.jpg?v1718699267)
Voda je benzin
Ovih dana se najavljuju velike vrućine, te je i u saobraćaju potrebna dodatna opreznost, ali i spremnost vozača i njegovih saputnika da u automobilu barem imaju koju flašu vode. Uz važnu napomenu: flaša vode uvijek mora biti u prtljažniku.