Autorski tekstovi

Ravno do mora

U sedmici iza nas potpisani su ugovori o izgradnji brze ceste Mostar – Polog – Široki Brijeg – granica s Republikom Hrvatskom, a završena je i gradnja ceste od Ravnog do granice s Hrvatskom.

Autor: Darko Omeragić

Ugovore za gradnju brze ceste od Mostara do granice s Hrvatskom potpisali su direktor Javnog preduzeća Autoceste FBiH Denis Lasić i Ladislav Bevanda, direktor građevinske kompanije Hering iz Širokog Brijega koji zastupa konzorcij kompanija Hering i KTM Brina iz Posušja.

Vrijednost dva potpisana ugovora iznosi više od 106 miliona KM (bez PDV-a) i to 46,8 miliona KM za sekciju Polugrno – Podledinac i 59,6 miliona za sekciju brze ceste Podledinac – Grude Istok, a izgradnja će biti finansirana iz budžeta FBiH. Obje sekcije ukupne dužine oko 12 kilometara bi trebale biti izgrađene u roku od 30 mjeseci, odnosno za dvije i po godine. Prilikom svečanog potpisivanja ugovora direktor Autoceste FBiH Denis Lasić je rekao da će izgradnja autoceste na Koridoru 5c i dalje biti u vrhu prioriteta ovog preduzeća, ali da se ne smiju zanemariti ni drugi dijelovi FBiH i njihovo cestovno povezivanje.

Veliki plus za ekonomiju Zapadne Hercegovine

''Ovaj projekat će unaprijediti prometnu povezanost i potaknuti ekonomski razvoj i učinkovitije povezati Zapadnu Hercegovinu s autocestom na koridoru 5c i saobraćajnom mrežom Hrvatske, odnosno Evropske unije'', kazao je Lasić uz zahvalnosti Vladi FBiH koja je prepoznala važnost ovog projekta. Direktor Heringa Ladislav Bevanda, uz podsjećanje na bitnost ove ceste za ekonomski razvoj juga BiH, ovom prilikom je kazao da će konzorcij firmi ovu brzu cestu izgraditi u roku i poštujući sve tehničke parametre iz ugovora.

Brza cesta od Mostara do granice s Hrvatskom je podijeljena u dvije sekcije – sekcija Polugrno – Podledinac je duga 5,48 kilometara i sastoji se od petlje Polugrno i naplatnog mjesta, tri podvožnjaka, jednog natputnjaka i vijadukta Zvirnjače. Sekcija Podledinac – Grude Istok će biti duga 6,36 kilometara, a sastojat će se od dvije petlje, naplatnog mjesta sa spojnom cestom, dva natputnjaka, jednog potputnjaka i vijadukta Krštelica.

Potpisivanju ugovora prisustvovala je i federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić koja se osvrnula i na druge infastrukturne projekte u FBiH. ''Ovim potpisom službeno počinje izgradnja brze ceste Mostar – Široki Brijeg – Grude – granica s Republikom Hrvatskom, koja je jedan od strateških projekata brzih cesta u FBiH. Osim nje, danas mogu reći da smo zadovoljni radovima na izgradnji brze ceste Prača – Goražde, konkretno tunelom Hranjen, kao i radovima na dionici brze ceste u srednjoj Bosni, na dionici Lašva – Nević Polje koja je u završnoj fazi. U narednoj godini očekujemo i radove na brzim cestama u Krajini i Tuzlanskom kantonu'', najavila je ministrica Katić.

Podsjetimo, pripreme za početak radova na brzoj cesti u Krajini, tačnije na dionici Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica s Republikom Hrvatskom uveliko traju, a izgradnja brzih cesta Prača – Goražde, te Lašva – Travnik – Jajce je počela. Osim ovih cesta i autoceste na Koridoru 5c u Javnom preduzeću Autoceste FBiH ističu i druge prioritetne projekte poput Jadransko-jonske autoceste u dijelu koji će prolaziti kroz FBiH i autocestu Orašje – Tuzla, koja je jedan od krakova buduće autoceste od Sarajeva do Beograda.

Nova cesta na jugu

Prošlog petka u FBiH je završen još jedan važan infrastrukturni projekat i to opet na jugu BiH. Tog dana u saobraćaj je puštena novoizgrađena regionalna cesta od općine Ravno do graničnog prelaza s Republikom Hrvatskom Lozice/Slano u dužini od 10 kilometara. Riječ je o polovini regionalne saobraćajnice R428 koja se u cijeloj dužini od 19 kilometara proteže od spoja s magistralom Trebinje – Ljubinje do graničnog prelaza s Hrvatskom. Dionica je izgrađena novcem Republike Hrvatske (7,3 miliona eura).

Načelnik Općine Ravno Andrija Šimunović je rekao da ova cesta ''Ravno otvara prema Jadranu i mijenja budućnost ove općine''. Sretan zbog nove saobraćajnice, Šimunović je podsjetio da na prostoru Ravnog postoje značajni lokaliteti, poput crkve svetog Petra iz 12. vijeka, manastira Zavala i špilje Vjetrenice koja je od prošle godine na UNESCO-vom popisu svjetske baštine.

Nova saobraćajnica će, kako je rekao Šimunović, ne samo povezati Ravno s Jadranom, nego i s dolinom Neretve i Mostarom i pomoći da se ojača investicijski potencijal ovog područja.

“Ukupni potencijali koje imamo na prostoru općine Ravno, a sada govorimo samo o Zavali, ogromni su. Vjerujem da će ljudi to prepoznati i da će i procesi koje najviše očekujemo, oni demografski, u godinama pred nama biti znatno bolji”, zaključio je Šimunović.

BIHAMK

Povezane novosti

Motorne saonice Knez: Grunfov san

Motorne saonice Knez: Grunfov san

U duhu legendarnog stripa Alan Ford, kroz priču o Marku Knezu i njegovim motornim saonicama, Ahmed Burić oživljava duh zanesenjaka. Između muzeja, snijega i snova, piše o ljudima koji su vjerovali da svijet mogu promijeniti – makar i propelerom na suhom.

Hrana bez mana

Hrana bez mana

Zdrava hrana je uvjet za zdrav život baš kao i čist zrak, nezagađena voda i tlo. O tome pojedinačno ili organizirano svako mora da vodi računa. Nažalost u praksi je to drugačije.

Možda bi vas zanimalo