Zamka u drvoredu
Na mnogim saobraćajnicama neposiječene grane prave problem, zaklanjaju semafore i vertikalnu signalizaciju, što utiče na sigurnost. Alarm za nadležne, kao i mogućnost da se zakonski popravi tretiranje električnih trotineta za cesti, po uzoru na Srbiju.
Vegetacija je ove godine uranila i brzo ojačala a oni koji brinu o saobraćajnoj signalizaciji još se nisu probudili! Da jesu naložili bi da se posijeku grane koje na mnogim mjestima zaklanjaju semafore i vertikalnu signalizaciju što utiče na sigurnost i brzinu prometa posebno u gradovima. Taj problem uočio sam u Mostaru, Travniku i novim naseljima u Sarajevu, pri čemu su, nešto više od ostalih učesnika u saobraćaju, u najvećoj opasnosti pješaci. Baš u Sarajevu ima mjesta gdje grane zaklanjaju semafor na pješačkom prelazu. S obzirom na činjenicu da na ovakva i slična upozorenja komunalci i lokalni dužnosnici u sektoru saobraćaja sporo ili nikako ne reaguju, vozačima sugerišem maksimalnu opreznost dok se kreću ulicama s drvoredima i saobraćajnicama koje su tik uz parkovske površine. Ne treba se zanositi time da će u slučaju nezgode policija ili sud olako prihvatiti ispriku vozača da od grana nije vidio svjetlo na semaforu.
Neki dan prvi put otkako su električni romobili postali dio saobraćaja u urbanim sredinama svjedočio sam o službenom susretu saobraćajnog policajca i vozača dvotočkaša. Prvi je imao blok i olovku i nešto zapisivao. Drugi u znoju i neprijatnosti koja mu se vidjela na licu pravdao se glasom i – rukama. Ne znam šta se prije toga i na koncu ovog susreta dogodilo, ali je u svakom slučaju ohrabrujuće da se policija pozabavila i onima koji izazivaju strah i pometnju najčešće po pločnicima.
Susjedna Srbija je taj problem zakonski regulisala po zapadnom modelu: od 15. juna tamo u saobraćaju mogu da učestvuju samo registrovani trotineti, što se dokazuje odgovarajućom naljepnicom. Tamo se električni trotineti voze biciklističkom stazom, pješačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom. Ako ne postoji predviđena staza, vozač električnog trotineta može se kretati kolovozom na putu na kome je ograničena brzina kretanja 30 kilometara na sat, odnosno 50 ukoliko ima više od 18 godina.
Prilikom prelaska ulice vozač električnog trotineta ne smije da ga vozi, odnosno mora da siđe s njega i pređe ulicu, osim na prelazu biciklističke staze. Vozač je obavezan nositi svjetloodbojni prsluk kada se kreće kolovozom, a u uslovima smanjene vidljivosti i noću je u obavezi da nosi svjetloodbojni prsluk i kada se kreće biciklističkom stazom. Obavezan je da nosi i zaštitnu biciklističku kacigu, a tokom vožnje zabranjeno je korištenje slušalica za audio uređaje u oba uha. Na trotinetu ne smiju biti dvije osobe. Kazne za sve prekršaje ove vrste su visoke! Vrijedilo bi ih i kod nas pooštriti.
Povezane novosti

Rat carinama: Mogu li se automobilima brojati krvna zrnca?
Nakon što su SAD uvele carine Kanadi, pa ih povukle, pa uvele carine i drugim državama, pa i njih zamrznule, pa pojačale carine za Kinu, stručnjaci su pokušali izračunati koliko bi mogli koštati automobili u Americi ako na snazi ostanu povećane carine.

Žikina Mečka čačka nedjelju
Žikin Mercedes bio je moćan auto. Njega su voljeli gastarbajteri i povratak u domovinu u jednoj takvoj Mečki bio je simbol da se uspjelo, sa sve popratnim manirima skorojevića i wannabe snobova, dok je Milan bio mirni lektor, s profesorskim Spačekom.

Mic po mic do Evrope
Kad se u državi kakva je naša bremenita političkim, sudskim, sigurnosnim i drugim ''opasnim'' pitanjima dogodi da vlast uradi ono što joj je posao, a njeni organi to prihvate jednoglasno, svaki put bi na Marindvoru trebalo organizirati vatromet.